Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door Sunrise »

Sorry kan me er niks bij voorstellen :cry:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door Sunrise »

:( Jawel ook hier is het gebeurd. Wil je 's morgens bij -8 graden je auto starten krijg je de melding "temperatuur koelvloeistof te hoog, motor uitzetten" :shock: Auto uit en weer aan en geen melding meer. Vieze sensor of toch een zwakke accu :?:
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door DigitalPunk »

Bij mij is het in het afgelopen half jaar 2x gebeurd, beide keren voor het starten van de motor.
Ik maak me er niet zo druk om, want bij het opnieuw contact maken is het verdwenen. Waarschijnlijk gaat er iets mis bij het initialiseren/opstarten/kermis op het dashboard.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
pilli
Berichten: 3
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 13:01

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door pilli »

ik heb deze probleem ook alleen doet hij dit elke keer als ik start maar de rest werkt gewoon heb een nieuwe koelvloeistof sensor vervangen maar nog steeds dezelfde probleem alles werkt gewoon netjes hij koelt en koelvloeistof loopt ook weer netjes terug naar het bakje de auto blijft op temperatuur weet niet wat de probleem is iemand nog suggesties wat het zou kunnen zijn
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door damted »

Welkom op het GP forum, stel je anders ook even voor, dan val je niet zo met de deur in huis :)

V.w.b. melding
het kan zijn dat je een massa probleem hebt.
Ik heb een extra massadraad gelegd vanaf het chassis naar een geschikt massapunt op je motor.
Neem wel een voldoende dikke draad (6mm2 of 10mm2)

Het kan ook nog zijn dat er een te groot verschil is tussen de 2 sensor waarden :
Koelvloeistof sensor en lucht temperatuur sensor.

Bij koude motor kan het geen kwaad en kun je gewoon rijden.
Via diagnose software (MES) kun je real time waarden uitlezen en kom je wat verder.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Plaats reactie