welke benzine ?
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
heb ff voor je gescheckt.joedelta schreef:hannes schreef:Wat voor Lancia Delta rijdt je collega? 98 lijkt me zowieso nutteloos, want ik heb begrepen dat moderne motoren slechts een octaangetal van 95 (of zelfs lager) nodig hebben en dat ze met het overschot aan octaan niets doen. In Duitsland zie je bij veel pompen benzine met een octaangetal lager dan 95 (92 ofzo), daarintegen heeft de V-power in Duitsland een verhoogd octaangetal van 100(wat niets toevoegd). In Nederland heeft V-power dan weer een octaangetal van 95.....voor een deel heeft dit dan weer met de marketing instrumenten te maken....joedelta schreef:om het af te leren, nog een rapport van TNO over de toevoeging van reinigende middelen aan brandstof en het lage zwavelgehalte:
een collega van me rijdt een lancia delta en tankt alleen maar V-power.
en volgens hem kan hij er ook nog meer km's mee maken als met de 95 of gewone 98.
hij heeft een Lancia delta 1.6 ES maar schijnt wel als een HPE uitgevoerd te zijn ( spoilers en velgen )
Ik heb zelf ook een Lancia Delta 1.6 gehad. Dat HPE van de Delta slaat eigenlijk alleen op het feit dat hij 3-deurs is, maar die hebben doorgaans (zeker de latere modellen) standaard een spoiler en LM-velgen.hannes schreef:joedelta schreef:heb ff voor je gescheckt.hannes schreef:Wat voor Lancia Delta rijdt je collega? 98 lijkt me zowieso nutteloos, want ik heb begrepen dat moderne motoren slechts een octaangetal van 95 (of zelfs lager) nodig hebben en dat ze met het overschot aan octaan niets doen. In Duitsland zie je bij veel pompen benzine met een octaangetal lager dan 95 (92 ofzo), daarintegen heeft de V-power in Duitsland een verhoogd octaangetal van 100(wat niets toevoegd). In Nederland heeft V-power dan weer een octaangetal van 95.....voor een deel heeft dit dan weer met de marketing instrumenten te maken....joedelta schreef:om het af te leren, nog een rapport van TNO over de toevoeging van reinigende middelen aan brandstof en het lage zwavelgehalte:
een collega van me rijdt een lancia delta en tankt alleen maar V-power.
en volgens hem kan hij er ook nog meer km's mee maken als met de 95 of gewone 98.
hij heeft een Lancia delta 1.6 ES maar schijnt wel als een HPE uitgevoerd te zijn ( spoilers en velgen )
maar hij heeft een 5 deurs delta.joedelta schreef:hannes schreef:Ik heb zelf ook een Lancia Delta 1.6 gehad. Dat HPE van de Delta slaat eigenlijk alleen op het feit dat hij 3-deurs is, maar die hebben doorgaans (zeker de latere modellen) standaard een spoiler en LM-velgen.joedelta schreef:heb ff voor je gescheckt.hannes schreef:Wat voor Lancia Delta rijdt je collega? 98 lijkt me zowieso nutteloos, want ik heb begrepen dat moderne motoren slechts een octaangetal van 95 (of zelfs lager) nodig hebben en dat ze met het overschot aan octaan niets doen. In Duitsland zie je bij veel pompen benzine met een octaangetal lager dan 95 (92 ofzo), daarintegen heeft de V-power in Duitsland een verhoogd octaangetal van 100(wat niets toevoegd). In Nederland heeft V-power dan weer een octaangetal van 95.....voor een deel heeft dit dan weer met de marketing instrumenten te maken....joedelta schreef:om het af te leren, nog een rapport van TNO over de toevoeging van reinigende middelen aan brandstof en het lage zwavelgehalte:
een collega van me rijdt een lancia delta en tankt alleen maar V-power.
en volgens hem kan hij er ook nog meer km's mee maken als met de 95 of gewone 98.
hij heeft een Lancia delta 1.6 ES maar schijnt wel als een HPE uitgevoerd te zijn ( spoilers en velgen )
en toch staat in zijn papieren HPE
Dat is dan fout...de Delta HPE is 3-deurs....100% zeker, een 5-deurs kan wel een HF zijn (vroege Delta II serie), maar die heeft dan een 2.0 Turbo motor....hannes schreef:joedelta schreef:maar hij heeft een 5 deurs delta.hannes schreef:Ik heb zelf ook een Lancia Delta 1.6 gehad. Dat HPE van de Delta slaat eigenlijk alleen op het feit dat hij 3-deurs is, maar die hebben doorgaans (zeker de latere modellen) standaard een spoiler en LM-velgen.joedelta schreef:heb ff voor je gescheckt.hannes schreef:Wat voor Lancia Delta rijdt je collega? 98 lijkt me zowieso nutteloos, want ik heb begrepen dat moderne motoren slechts een octaangetal van 95 (of zelfs lager) nodig hebben en dat ze met het overschot aan octaan niets doen. In Duitsland zie je bij veel pompen benzine met een octaangetal lager dan 95 (92 ofzo), daarintegen heeft de V-power in Duitsland een verhoogd octaangetal van 100(wat niets toevoegd). In Nederland heeft V-power dan weer een octaangetal van 95.....voor een deel heeft dit dan weer met de marketing instrumenten te maken....joedelta schreef:om het af te leren, nog een rapport van TNO over de toevoeging van reinigende middelen aan brandstof en het lage zwavelgehalte:
een collega van me rijdt een lancia delta en tankt alleen maar V-power.
en volgens hem kan hij er ook nog meer km's mee maken als met de 95 of gewone 98.
hij heeft een Lancia delta 1.6 ES maar schijnt wel als een HPE uitgevoerd te zijn ( spoilers en velgen )
en toch staat in zijn papieren HPE
hij zei me dat dat vermeld staat.
zal eens vragen of hij voor me opschrijft wat er nu precies in de papieren staat.
zie hem volgende week weer, ben er toch wel benieuwd naar, aangezien je er zeker van bent dat dat niet kan.
hij heeft er de laatste tijd wel pech mee.
vorige maand een nieuwe dynamo moeten laten monteren.
en vandaag heeft hij hem moeten wegbrengen voor nieuwe koppelingsplaten met drukgroep (was compleet versleten) en een distributieriem, kosten ca 700 euro
zal eens vragen of hij voor me opschrijft wat er nu precies in de papieren staat.
zie hem volgende week weer, ben er toch wel benieuwd naar, aangezien je er zeker van bent dat dat niet kan.
hij heeft er de laatste tijd wel pech mee.
vorige maand een nieuwe dynamo moeten laten monteren.
en vandaag heeft hij hem moeten wegbrengen voor nieuwe koppelingsplaten met drukgroep (was compleet versleten) en een distributieriem, kosten ca 700 euro
Hoe oud is die Delta?hannes schreef:hij zei me dat dat vermeld staat.
zal eens vragen of hij voor me opschrijft wat er nu precies in de papieren staat.
zie hem volgende week weer, ben er toch wel benieuwd naar, aangezien je er zeker van bent dat dat niet kan.
hij heeft er de laatste tijd wel pech mee.
vorige maand een nieuwe dynamo moeten laten monteren.
en vandaag heeft hij hem moeten wegbrengen voor nieuwe koppelingsplaten met drukgroep (was compleet versleten) en een distributieriem, kosten ca 700 euro
Bij mijn Delta uit 1995 heb ik de koppelingsplaten en drukgroep ook moeten laten vervangen in 2001 (meen ik), maar het viel gelukkig onder de FIAT Autoexpert garantie, dus het koste me toen niets...
dat weet ik niet maar zal rond dat bouwjaar zijn.joedelta schreef:Hoe oud is die Delta?hannes schreef:hij zei me dat dat vermeld staat.
zal eens vragen of hij voor me opschrijft wat er nu precies in de papieren staat.
zie hem volgende week weer, ben er toch wel benieuwd naar, aangezien je er zeker van bent dat dat niet kan.
hij heeft er de laatste tijd wel pech mee.
vorige maand een nieuwe dynamo moeten laten monteren.
en vandaag heeft hij hem moeten wegbrengen voor nieuwe koppelingsplaten met drukgroep (was compleet versleten) en een distributieriem, kosten ca 700 euro
Bij mijn Delta uit 1995 heb ik de koppelingsplaten en drukgroep ook moeten laten vervangen in 2001 (meen ik), maar het viel gelukkig onder de FIAT Autoexpert garantie, dus het koste me toen niets...
op zich een hele mooie auto, maar ja, het plezier word al minder bij hem na al die onkosten.
hij heeft pas een half jaar het rijbewijs, en toen hij deze auto zag was het liefde op het eerste gezicht vertelde hij me
maar of dat nu nog zo is
Oja.... het ging over Benzine......
Nou ik tank alleen maar V-Powerrrrr..... Dit om een aantal redenen:
1. Je krijgt meer Airmiles (wat je eraan hebt geen idee... )
2. Je krijgt (kreeg) net wat meer vermogen (altijd fijn)
3. Prijs maakt niet uit want de baas betaald....
4. Het is beter voor het milieu.... (Kan je ook wat zeggen tegen je vriendin dat je wat doet voor het milieu.)
5. Omdat de (S)hell uitstekende broodjes heeft....
Nou ik tank alleen maar V-Powerrrrr..... Dit om een aantal redenen:
1. Je krijgt meer Airmiles (wat je eraan hebt geen idee... )
2. Je krijgt (kreeg) net wat meer vermogen (altijd fijn)
3. Prijs maakt niet uit want de baas betaald....
4. Het is beter voor het milieu.... (Kan je ook wat zeggen tegen je vriendin dat je wat doet voor het milieu.)
5. Omdat de (S)hell uitstekende broodjes heeft....
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis