welke benzine ?

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Maar wij hebben hier alleen een TOTAL. En heb geen zin om eerst 7 km rijden voor V-power.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
hannes schreef:
joedelta schreef:om het af te leren, nog een rapport van TNO over de toevoeging van reinigende middelen aan brandstof en het lage zwavelgehalte:

een collega van me rijdt een lancia delta en tankt alleen maar V-power.
en volgens hem kan hij er ook nog meer km's mee maken als met de 95 of gewone 98. :wink:
Wat voor Lancia Delta rijdt je collega? 98 lijkt me zowieso nutteloos, want ik heb begrepen dat moderne motoren slechts een octaangetal van 95 (of zelfs lager) nodig hebben en dat ze met het overschot aan octaan niets doen. In Duitsland zie je bij veel pompen benzine met een octaangetal lager dan 95 (92 ofzo), daarintegen heeft de V-power in Duitsland een verhoogd octaangetal van 100(wat niets toevoegd). In Nederland heeft V-power dan weer een octaangetal van 95.....voor een deel heeft dit dan weer met de marketing instrumenten te maken.... :?
heb ff voor je gescheckt.
hij heeft een Lancia delta 1.6 ES maar schijnt wel als een HPE uitgevoerd te zijn ( spoilers en velgen ) :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
joedelta schreef:
hannes schreef:
joedelta schreef:om het af te leren, nog een rapport van TNO over de toevoeging van reinigende middelen aan brandstof en het lage zwavelgehalte:

een collega van me rijdt een lancia delta en tankt alleen maar V-power.
en volgens hem kan hij er ook nog meer km's mee maken als met de 95 of gewone 98. :wink:
Wat voor Lancia Delta rijdt je collega? 98 lijkt me zowieso nutteloos, want ik heb begrepen dat moderne motoren slechts een octaangetal van 95 (of zelfs lager) nodig hebben en dat ze met het overschot aan octaan niets doen. In Duitsland zie je bij veel pompen benzine met een octaangetal lager dan 95 (92 ofzo), daarintegen heeft de V-power in Duitsland een verhoogd octaangetal van 100(wat niets toevoegd). In Nederland heeft V-power dan weer een octaangetal van 95.....voor een deel heeft dit dan weer met de marketing instrumenten te maken.... :?
heb ff voor je gescheckt.
hij heeft een Lancia delta 1.6 ES maar schijnt wel als een HPE uitgevoerd te zijn ( spoilers en velgen ) :wink:
Ik heb zelf ook een Lancia Delta 1.6 gehad. Dat HPE van de Delta slaat eigenlijk alleen op het feit dat hij 3-deurs is, maar die hebben doorgaans (zeker de latere modellen) standaard een spoiler en LM-velgen.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
hannes schreef:
joedelta schreef:
hannes schreef:
joedelta schreef:om het af te leren, nog een rapport van TNO over de toevoeging van reinigende middelen aan brandstof en het lage zwavelgehalte:

een collega van me rijdt een lancia delta en tankt alleen maar V-power.
en volgens hem kan hij er ook nog meer km's mee maken als met de 95 of gewone 98. :wink:
Wat voor Lancia Delta rijdt je collega? 98 lijkt me zowieso nutteloos, want ik heb begrepen dat moderne motoren slechts een octaangetal van 95 (of zelfs lager) nodig hebben en dat ze met het overschot aan octaan niets doen. In Duitsland zie je bij veel pompen benzine met een octaangetal lager dan 95 (92 ofzo), daarintegen heeft de V-power in Duitsland een verhoogd octaangetal van 100(wat niets toevoegd). In Nederland heeft V-power dan weer een octaangetal van 95.....voor een deel heeft dit dan weer met de marketing instrumenten te maken.... :?
heb ff voor je gescheckt.
hij heeft een Lancia delta 1.6 ES maar schijnt wel als een HPE uitgevoerd te zijn ( spoilers en velgen ) :wink:
Ik heb zelf ook een Lancia Delta 1.6 gehad. Dat HPE van de Delta slaat eigenlijk alleen op het feit dat hij 3-deurs is, maar die hebben doorgaans (zeker de latere modellen) standaard een spoiler en LM-velgen.
maar hij heeft een 5 deurs delta.
en toch staat in zijn papieren HPE :?:
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
joedelta schreef:
hannes schreef:
joedelta schreef:
hannes schreef:
joedelta schreef:om het af te leren, nog een rapport van TNO over de toevoeging van reinigende middelen aan brandstof en het lage zwavelgehalte:

een collega van me rijdt een lancia delta en tankt alleen maar V-power.
en volgens hem kan hij er ook nog meer km's mee maken als met de 95 of gewone 98. :wink:
Wat voor Lancia Delta rijdt je collega? 98 lijkt me zowieso nutteloos, want ik heb begrepen dat moderne motoren slechts een octaangetal van 95 (of zelfs lager) nodig hebben en dat ze met het overschot aan octaan niets doen. In Duitsland zie je bij veel pompen benzine met een octaangetal lager dan 95 (92 ofzo), daarintegen heeft de V-power in Duitsland een verhoogd octaangetal van 100(wat niets toevoegd). In Nederland heeft V-power dan weer een octaangetal van 95.....voor een deel heeft dit dan weer met de marketing instrumenten te maken.... :?
heb ff voor je gescheckt.
hij heeft een Lancia delta 1.6 ES maar schijnt wel als een HPE uitgevoerd te zijn ( spoilers en velgen ) :wink:
Ik heb zelf ook een Lancia Delta 1.6 gehad. Dat HPE van de Delta slaat eigenlijk alleen op het feit dat hij 3-deurs is, maar die hebben doorgaans (zeker de latere modellen) standaard een spoiler en LM-velgen.
maar hij heeft een 5 deurs delta.
en toch staat in zijn papieren HPE :?:
Dat is dan fout...de Delta HPE is 3-deurs....100% zeker, een 5-deurs kan wel een HF zijn (vroege Delta II serie), maar die heeft dan een 2.0 Turbo motor....
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

hij zei me dat dat vermeld staat.
zal eens vragen of hij voor me opschrijft wat er nu precies in de papieren staat.
zie hem volgende week weer, ben er toch wel benieuwd naar, aangezien je er zeker van bent dat dat niet kan.
hij heeft er de laatste tijd wel pech mee.
vorige maand een nieuwe dynamo moeten laten monteren.
en vandaag heeft hij hem moeten wegbrengen voor nieuwe koppelingsplaten met drukgroep (was compleet versleten) en een distributieriem, kosten ca 700 euro :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:hij zei me dat dat vermeld staat.
zal eens vragen of hij voor me opschrijft wat er nu precies in de papieren staat.
zie hem volgende week weer, ben er toch wel benieuwd naar, aangezien je er zeker van bent dat dat niet kan.
hij heeft er de laatste tijd wel pech mee.
vorige maand een nieuwe dynamo moeten laten monteren.
en vandaag heeft hij hem moeten wegbrengen voor nieuwe koppelingsplaten met drukgroep (was compleet versleten) en een distributieriem, kosten ca 700 euro :wink:
Hoe oud is die Delta?
Bij mijn Delta uit 1995 heb ik de koppelingsplaten en drukgroep ook moeten laten vervangen in 2001 (meen ik), maar het viel gelukkig onder de FIAT Autoexpert garantie, dus het koste me toen niets... :D
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
hannes schreef:hij zei me dat dat vermeld staat.
zal eens vragen of hij voor me opschrijft wat er nu precies in de papieren staat.
zie hem volgende week weer, ben er toch wel benieuwd naar, aangezien je er zeker van bent dat dat niet kan.
hij heeft er de laatste tijd wel pech mee.
vorige maand een nieuwe dynamo moeten laten monteren.
en vandaag heeft hij hem moeten wegbrengen voor nieuwe koppelingsplaten met drukgroep (was compleet versleten) en een distributieriem, kosten ca 700 euro :wink:
Hoe oud is die Delta?
Bij mijn Delta uit 1995 heb ik de koppelingsplaten en drukgroep ook moeten laten vervangen in 2001 (meen ik), maar het viel gelukkig onder de FIAT Autoexpert garantie, dus het koste me toen niets... :D
dat weet ik niet maar zal rond dat bouwjaar zijn.
op zich een hele mooie auto, maar ja, het plezier word al minder bij hem na al die onkosten.
hij heeft pas een half jaar het rijbewijs, en toen hij deze auto zag was het liefde op het eerste gezicht vertelde hij me :D
maar of dat nu nog zo is :?:
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Oja.... het ging over Benzine......

Nou ik tank alleen maar V-Powerrrrr..... 8) Dit om een aantal redenen:

1. Je krijgt meer Airmiles (wat je eraan hebt geen idee... :?: )
2. Je krijgt (kreeg) net wat meer vermogen (altijd fijn)
3. Prijs maakt niet uit want de baas betaald.... 8)
4. Het is beter voor het milieu.... (Kan je ook wat zeggen tegen je vriendin dat je wat doet voor het milieu.)
5. Omdat de (S)hell uitstekende broodjes heeft....
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ja kan je 2x pinnen. :P
1x met leasepas en 1x met pinpas vanwege de broodjes. :(
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Plaats reactie