kapotte steun

Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Volgens mij gaat het met het framenummer. Er zit een klein kunststof klepje aan de passagierszijde bij de voorstoel. Daar zat het VIN (Vehicle Identification Number) dacht ik. Die nummers zijn meestal zo opgebouwd dat je aan de hand daarvan de productiedatum, fabriek, kleur en motor kan uitlezen. Althans dit is bij sommige merken zo.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Señor Sjon schreef:Volgens mij gaat het met het framenummer. Er zit een klein kunststof klepje aan de passagierszijde bij de voorstoel. Daar zat het VIN (Vehicle Identification Number) dacht ik. Die nummers zijn meestal zo opgebouwd dat je aan de hand daarvan de productiedatum, fabriek, kleur en motor kan uitlezen. Althans dit is bij sommige merken zo.
heb het eens genoteerd maar kom er niet wijs uit.

er staat in:
ZFA199000
00109028

zegt dit iemand wat :?:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:
er staat in:
ZFA199000
00109028

zegt dit iemand wat :?:

uuuuh Cijfers en letters :?: :?: :?: :?: :?:
Afbeelding
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

hannes schreef:
heb het eens genoteerd maar kom er niet wijs uit.

er staat in:
ZFA199000
00109028

zegt dit iemand wat :?:
dat is de chassis nr, die 199 is het typenr

de vorige punto had het typenr 188 en de eerste punto had het typenr 176

zo heeft elke model bij fiat en lancia en alfa z'n eigen nr :wink:

de rest van de cijfers is de het productie aantal volgens mij
Afbeelding
djkraan
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
Locatie: Almere
Contacteer:

bonkgeluid

Bericht door djkraan »

Gisteren zag ik ergenst op het forum dat er rijders zijn welke bonkgeluid problemen hebben en dat moeilijk konden bewijzen ivm garantie.

Ik heb ook dat bonkgeluid en kan dat vrij gemakkelijk laten horen.

Zojuist uitgevonden.

Door de auto stil te zetten en het stuur bijv. maximaal naar rechts te sturen zal de rubberband naar buitendraaien. Door een trap te geven tegen het loopvlak van beide banden hoor ik een bonk aan de rechterkant ergenst bij de schokdempers. Aan de linkerkant heb ik dit niet. :shock:

Kan een bewijs zijn dat er iets niet klopt. Misschien dat andere dit kunnen bevestigen met hetzelfde probleem...

dj
Gebruikersavatar
Pierre
Nuovo Arrivato
Berichten: 88
Lid geworden op: wo mar 22, 2006 17:30
Locatie: Barendrecht

Bericht door Pierre »

DJkraan.

Ik weet wat het is, hoogstwaarschijnlijk!! Bij mij is het de stabilisatorstang rv.
djkraan
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door djkraan »

Ok Pierre bedankt voor de reply.

Dan heb ik in ieder geval een aanknopingspunt


dj
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Dat was in mijn geval ook bij mijn vorige auto. Alleen toen waren beide stabilisator stangen "versleten". Dat voor een auto van nog geen 3 jaar.

Half uurtje en het probleem was opgelost, gewoon beide stangen vervangen onder garantie.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:Dat was in mijn geval ook bij mijn vorige auto. Alleen toen waren beide stabilisator stangen "versleten". Dat voor een auto van nog geen 3 jaar.

Half uurtje en het probleem was opgelost, gewoon beide stangen vervangen onder garantie.
denk dat hier meer aan de hand is dan alleen een stabilisator stang.
heeft met het stuurhuis te maken en dit is bij Fiat bekend. :?
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

hier een antwoord van een GP rijder op de site van de Italiaanse Grande Punto club.
dit naar aanleiding van een vraag van DJKraan over het probleem van het stuurhuis.

Hi djkraan,
first of all, welcome!
your problem is very frequent indeed and many people in this forum have noticed it. There is a tread of about 60 (!!!!) pages about it.
Fortunately FIAT has already found the reason (the steering box become noisy but this fact doesn't compromised security at all!!) and FIAT have already found the solution too.
Very soon will be available a modified steering box
What about your GP? This problem apart, obviously. Are you satisfied of your choice? which kind of multijet do you have? 1.3 or 1.9?
ciao
Roberto


leek me belangrijk om dit mee te delen, want de kans is groot dat er nog meer van ons problemen hiermee krijgen. :P
djkraan
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door djkraan »

En als er mensen zijn die Italiaans kunnen lezen?

http://www.grandepuntoclub.com/sniptz/v ... php?t=2571


Al 60 pages. Kortom, ook bij hen is deze issue hot...

Pas in september komt er dus een modificatie op het stuurhuis. Duurt dus nog even...

dj
Laatst gewijzigd door djkraan op do jun 22, 2006 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Grande Punto Sport 130Mjet
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Mijn voornaam is dan wel Roberto......maar ik spreek geen woord Italiaans......moet toch eens een curcus gaan doen.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
djkraan
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door djkraan »

Hier een post vanaf www.grandepuntoclub.com:

The only sure thing at the moment is that a modified steering box will be available very soon.
Moreover there is a high number of cars with this kind of fault and there is no model differentiation because all versions of GP are involved. Not all the GP (for example the mine doesn't have this problem) but a large number of them have it.
In particular it seems to be that in summer (air temperature in Italy during these days are far above 30 °c ) the situation get wrong.
Just now FIAT's beginning to distribute modified kit and likely within a few time all distributor will have it.
Somebody in the forum said that probably FIAT is studing the solution of recalling all the defective model but we don't know if this info is true and we don't know anything about the series that have the problem.

Maybe you already know that there is another little imperfection about steering for a significant number of GP.
At very very slow speed (during park manoeuvre or when u are standing) and u turn the steering wheel, in some cases you can feel a very little click and a noise like "tlock" on the steering wheel.
This is another little problem that doesn't compromise security and FIAT is about to fix. It's necessary to replace a piece of the steering column and temporarily you can grease with a special grease the column to attenuate the click.
Grande Punto Sport 130Mjet
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

zeer interressant verhaal DJ :?:

ben benieuwd wat mijn dealer zal zeggen als ik volgende week woensdag de Gp voor reparatie moet brengen, en ik hun dit verhaal voorleg :wink:

MODRAY:MEERDERE TOPICS OVER HET STUURHUISPROBLEEM ,DEZE WORDT DAAROM GESLOTEN
Gesloten