Vocht in de lamp

Gebruikersavatar
Puntoevo
Junior Stato
Berichten: 314
Lid geworden op: di jan 12, 2010 12:52
Locatie: Zuidland

Vocht in de lamp

Bericht door Puntoevo »

Zo, mijn eerste "probleem" er zit vocht in de achterlichten. Geen plassen maar condens. Ik naar de dealer en volgens hen maakt het niets uit omdat er aparte ruimtes zijn voor de lampen en er geen vocht bij de lamp zelf komt.
Vroegah was het toch apk afkeur?
Wat te doen?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Vocht in de lamp

Bericht door Giovanni Tutore »

Aparte ruimte voor vocht? Ik vind het meer een apart antwoord. :mrgreen:

Kun je pixels plaatsen (en meteen even op dimmen checken -] ) :?:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Vocht in de lamp

Bericht door Sunrise »

Puntoevo schreef:Zo, mijn eerste "probleem" er zit vocht in de achterlichten. Geen plassen maar condens. Ik naar de dealer en volgens hen maakt het niets uit omdat er aparte ruimtes zijn voor de lampen en er geen vocht bij de lamp zelf komt.
Vroegah was het toch apk afkeur?
Wat te doen?
:evil: gewoon nieuwe "eisen", heb zelf afgelopen jaar ook een lek achterlicht gehad op de Abarth. Binnen 1 week zat er gewoon een nieuwe op -] (garantie)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Vocht in de lamp

Bericht door jpkramer »

Ik zag vorige week dat de demo Pevo van m'n dealer ook condens in de achterlichten had
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Vocht in de lamp

Bericht door Sunrise »

jpkramer schreef:Ik zag vorige week dat de demo Pevo van m'n dealer ook condens in de achterlichten had
:shock: dan hopen dat dat een fabrieksfoutje is :? anders is er hier straks een groups-buy voor die dingen en zijn ze allemaal lek :evil:
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Vocht in de lamp

Bericht door ElSjiepo »

Puntoevo schreef:Zo, mijn eerste "probleem" er zit vocht in de achterlichten. Geen plassen maar condens. Ik naar de dealer en volgens hen maakt het niets uit omdat er aparte ruimtes zijn voor de lampen en er geen vocht bij de lamp zelf komt.
Vroegah was het toch apk afkeur?
Wat te doen?
Ik vraag me af in hoeverre het een probleem is. De koplampen zijn afgesloten met een rubberen dopje, waar (denk ik) best wat vocht tussendoor zou kunnen. Ik heb nu xenon geïnstalleerd en het dopje pas dus (door de draden die erdoorheen moeten e.d.) niet meer. Als ik 's ochtends bij m'n auto kom (nouja, kwam, ben er al een tijd niet geweest :lol: ) zijn de lampen ook wel wat beslagen van binnen. Als ik de lampen aan zet, is dit echter binnen een minuut verdwenen... Is het serieus afkeur voor de APK?:evil: Of is dat alleen bij de achterlichten? Die zijn gelukkig nog wel droog...
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Vocht in de lamp

Bericht door E34 »

@TS
Ik zou een ritje dealer maken, of het telefonisch uitleggen en waar nodig claimen.
Er zit een rubberen afdichting in de unit, wellicht is die niet goed geplaatst. Dit was bij mij het geval, na 2 weken had ik ook een nieuwe unit erin zitten hoewel ook gekozen had kunnen worden voor plaatsen van een nieuw afdichtrubber.
ElSjiepo schreef:Ik vraag me af in hoeverre het een probleem is. De koplampen zijn afgesloten met een rubberen dopje, waar (denk ik) best wat vocht tussendoor zou kunnen. Ik heb nu xenon geïnstalleerd en het dopje pas dus (door de draden die erdoorheen moeten e.d.) niet meer. Als ik 's ochtends bij m'n auto kom (nouja, kwam, ben er al een tijd niet geweest :lol: ) zijn de lampen ook wel wat beslagen van binnen. Als ik de lampen aan zet, is dit echter binnen een minuut verdwenen... Is het serieus afkeur voor de APK?:evil: Of is dat alleen bij de achterlichten? Die zijn gelukkig nog wel droog...
Bij mijn wagen heb ik gewoon die rubberen dop gemodificeerd :mrgreen: oftewel een gat achterin die dop gemaakt en verder. Dat scheelt al een hele hoop, ik heb er geen last meer van iig nu. Ook niet bijv. in een wasstraat.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Vocht in de lamp

Bericht door Maxximum »

Ik zou het iig niet accepteren!
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Inflatable
Nuovo Arrivato
Berichten: 98
Lid geworden op: vr sep 18, 2009 21:48

Re: Vocht in de lamp

Bericht door Inflatable »

Bij mij zijn de mistlampen beetje dof van binnen.. Ook vocht?

Het gaat iig niet weg door de lampen een tijdje te laten branden..
GP 1.4 16v Sport 3d - Crossover Black
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Vocht in de lamp

Bericht door Giovanni Tutore »

Inflatable schreef:Bij mij zijn de mistlampen beetje dof van binnen.. Ook vocht?

Het gaat iig niet weg door de lampen een tijdje te laten branden..
Wel als je de dopjes achter eerst even lost, dan kan de condens nl. ontsnappen :)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Vocht in de lamp

Bericht door Sunrise »

E34 schreef:
ElSjiepo schreef:Ik heb nu xenon geïnstalleerd en het dopje pas dus (door de draden die erdoorheen moeten e.d.) niet meer. Als ik 's ochtends bij m'n auto kom (nouja, kwam, ben er al een tijd niet geweest :lol: ) zijn de lampen ook wel wat beslagen van binnen. Als ik de lampen aan zet, is dit echter binnen een minuut verdwenen... Is het serieus afkeur voor de APK?:evil: Of is dat alleen bij de achterlichten? Die zijn gelukkig nog wel droog...
Bij mijn wagen heb ik gewoon die rubberen dop gemodificeerd :mrgreen: oftewel een gat achterin die dop gemaakt en verder. Dat scheelt al een hele hoop, ik heb er geen last meer van iig nu.
-] hier hetzelfde voor de Xenon, in het dopje een gaatje geprikt wat net groot genoeg is voor de bedrading. Daardoor idd. geen last van vocht in de lampen ~]
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Vocht in de lamp

Bericht door hbassen »

Giovanni Tutore schreef:
Inflatable schreef:Bij mij zijn de mistlampen beetje dof van binnen.. Ook vocht?

Het gaat iig niet weg door de lampen een tijdje te laten branden..
Wel als je de dopjes achter eerst even lost, dan kan de condens nl. ontsnappen :)

Ik vind mijn mistlampen voor ook een beetje dof.
Ik dacht dat dat zo hoorde?

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Puntoevo
Junior Stato
Berichten: 314
Lid geworden op: di jan 12, 2010 12:52
Locatie: Zuidland

Re: Vocht in de lamp

Bericht door Puntoevo »

Pixels:

Afbeelding

Afbeelding

Lichie aan:

Afbeelding
Afbeelding

Wagentje even gewassen :)
Afbeelding
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: Vocht in de lamp

Bericht door lowiesjie »

Twee dagen wat zonneschijn en gelijk weer condens in de achterlichten. Vervolgens moet je 1 a 2 dagen wachten totdat het er weer uit is. Ik heb gisteren even snel een achterlicht eraf gehaald, maar zag niet zo 1,2,3 hoe je in de ruimte kan komen waar het vocht zit. Iemand al eens de fohn erbij gehouden? Is daar nog een speciale manier hoe je moet droog fohnen?
De led achterlampen staan mooi maar ik vind het inmiddels zo irritant dat ik bijna de normale achterlichten erop zou willen zetten. De 2016 / 2017 Punto's hebben volgens mij allemaal geen led achterlichten meer. Weet iemand toevallig of de normale lampen simpel kunnen worden aangesloten of zijn de stekkertjes en/of canbus anders dan bij de led?
Gebruikersavatar
diCato
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: zo mar 05, 2017 18:08

Re: Vocht in de lamp

Bericht door diCato »

Blijkbaar is condens in de achterlichten een kwaaltje. Ik heb er ook last van en die verhalen hoor ik overal
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet (130pk) Sport
Plaats reactie