kinderziektes GP

Plaats reactie
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

kinderziektes GP

Bericht door ExTaxi »

Ik ben benieuwd naar de kinderziektes van de Grande Punto.

Kunnen jullie eens laten weten wat er "mis" is met jouw GP?

ExTaxi
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Een beetje de tendens hier:

Ziekte 1: de importeur. :P
- radio die in showmodellen zit, heeft shuffle/repeat/meer opties dan de radio die sinds maart uitgeleverd wordt. Versie en/of uitvoering maakt hierin niet uit.

- Milieupremie kan je waarschijnlijk vergeten. (met diesel sowieso al, maar goed, ik heb dan ook geen diesel besteld)

- Er is een serie stuurhuizen geleverd die een "tik" oid opleveren. Lijkt mij dat het een serie is, aangezien niet iedereen die klachten heeft. Bij constatering wordt ie onder garantie vervangen.

- B&M kan (nog) geen SMS voorlezen. Hier is wel mee geadverteerd. Komt ws. met een update. (wel handig dat je carkit updates kan ontvangen)

- Oplevering gebeurd niet altijd even netjes. Wat ik heb zien passeren hier: matig uitgelijnde deuren en motorkappen. Luchtfilter niet goed vast. Isolatieplaat motorkap niet goed vast. Dit is exemplarisch en komt gelukkig niet veel voor. Ligt meer aan de dealer dan aan Fiat zelf denk ik.

- Piepende remmen. Schijnt op te lossen te zijn door wat bruusker te remmen en niet de blokken over de schijf te laten slepen. Hierdoor verglazen de blokken en gaat het allemaal wat sneller piepen. Meer merken hebben hier last van tegenwoordig.

De mensen die de auto al hebben kunnen hier wel het een en ander op aanvullen. Voor zover ik weet is er nog niemand mee stilgevallen. En dat is op zich ook weer goed nieuws. Het zijn geen problemen waarmee je neit verder kunt.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

UItgebreid antwoord, dank je.

Dat van die remmen had ik gehoord en hoorde van de dealer in Hilversum dat er bij een paar auto's remblokken waren vervangen. Verder waren er nog geen problemen gemeld.
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Señor Sjon schreef:Een beetje de tendens hier:

- Piepende remmen. Schijnt op te lossen te zijn door wat bruusker te remmen en niet de blokken over de schijf te laten slepen. Hierdoor verglazen de blokken en gaat het allemaal wat sneller piepen. Meer merken hebben hier last van tegenwoordig.
...of gewoon naar de dealer terug en (onder garantie) laten verhelpen... (lijkt me een stuk simpeler, handiger en veilger dan anders te gaan remmen...)
Plaats reactie