grande punto resetten

Plaats reactie
tonnie
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 12:18
Locatie: diemen

grande punto resetten

Bericht door tonnie »

Goedendag.

Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn punto. En ben er sinds vandaag achter waardoor het komt.

Mijn auto is al 2 keer naar de dealer geweest met deze klacht.

Als ik in de usb aansluiting van de auto een apparaat aansluit, komt er een uitroepteken op mijn dashboard terecht en dan werkt bluetooth,parkeersensoren en regensoren niet meer. Ik dacht in het begin dat dit blue&me was, maar dit is blijkbaar niet zo.

Ik had vandaag net mijn auto opgehaald, en ze vertelde mij dat ze de computer gereset hebben, waardoor het probleem was opgelost.

Nog niets vermoedend dacht ik toestraks van"laat ik mijn pda is aansluiten op het usb poortje in mijn auto. dan laat hij vast weer op" Toen ik dat deed sprong weer het waarschuwingslampje op mijn dashboard aan en jahoor..... bluetooth,parkeersensoren en regensensoren werken niet meer.

Nu het eigenlijk een beetje mijn schuld is, wil ik niet weer terug naar de dealer... Weet iemand hoe ik die computer zelf kan resetten?
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: grande punto resetten

Bericht door hannes »

tonnie schreef:Goedendag.

Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn punto. En ben er sinds vandaag achter waardoor het komt.

Mijn auto is al 2 keer naar de dealer geweest met deze klacht.

Als ik in de usb aansluiting van de auto een apparaat aansluit, komt er een uitroepteken op mijn dashboard terecht en dan werkt bluetooth,parkeersensoren en regensoren niet meer. Ik dacht in het begin dat dit blue&me was, maar dit is blijkbaar niet zo.

Ik had vandaag net mijn auto opgehaald, en ze vertelde mij dat ze de computer gereset hebben, waardoor het probleem was opgelost.

Nog niets vermoedend dacht ik toestraks van"laat ik mijn pda is aansluiten op het usb poortje in mijn auto. dan laat hij vast weer op" Toen ik dat deed sprong weer het waarschuwingslampje op mijn dashboard aan en jahoor..... bluetooth,parkeersensoren en regensensoren werken niet meer.

Nu het eigenlijk een beetje mijn schuld is, wil ik niet weer terug naar de dealer... Weet iemand hoe ik die computer zelf kan resetten?
volgens mij kun je die niet zelf resetten, en moet je toch terug naar de dealer.
heb je de usb aansluiting af fabriek erin laten zetten?
zo ja, zeg tegen je dealer hoe het gebeurd en laten ze eens naar de software kijken.
daar hebben zij de apparatuur voor.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Nix aan de hand, je kan toch ook niet weten wat de oorzaak is. Gewoon weer langs de dealer. Dan hebben zij ook weer wat geleerd.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

ik kan geen nummers meer fwd-->rwd ...bij gebruik van mp3 speler.(zowel op stuur niet als op dashboard niet..)
daarbij werkt de "voicedial" ook niet meer :?
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Sporting raymon schreef:ik kan geen nummers meer fwd-->rwd ...bij gebruik van mp3 speler.(zowel op stuur niet als op dashboard niet..)
daarbij werkt de "voicedial" ook niet meer :?

Hee, dat probleem heb ik ook. :arrow: Weet je al wat de oorzaak is en hoe het kan worden opgelost?
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

misschien een hele domme opmerking, maar bij mijn vorige auto was het resetten heel gemakkelijk.

Haal de sleutel uit contact, maak de + pool van de accu los, zet de auto op contact (als het goed is doet ie NIETS), laat dit gedurende 1 minuut zo staan, en haal de sleute er weer uit. Sluit de pool weer aan, en start dan de auto.

Zo moest ik mijn peugeot resseten, ik weet nit of dit ook bij de GP zo is, maar je kunt het altijd proberen.
Nadeel, je moet de tijden, zenders en alle andere dingen opnieuwe instellen.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:misschien een hele domme opmerking, maar bij mijn vorige auto was het resetten heel gemakkelijk.

Haal de sleutel uit contact, maak de + pool van de accu los, zet de auto op contact (als het goed is doet ie NIETS), laat dit gedurende 1 minuut zo staan, en haal de sleute er weer uit. Sluit de pool weer aan, en start dan de auto.

Zo moest ik mijn peugeot resseten, ik weet nit of dit ook bij de GP zo is, maar je kunt het altijd proberen.
Nadeel, je moet de tijden, zenders en alle andere dingen opnieuwe instellen.
Leuke doe het zelf methode....was zeker wel nodig bij die Peugeot? Ik heb nog nooit een auto moeten laten resetten, en hoop dat zo te houden. :?
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

joedelta schreef:
tonyvandenbroek schreef:misschien een hele domme opmerking, maar bij mijn vorige auto was het resetten heel gemakkelijk.

Haal de sleutel uit contact, maak de + pool van de accu los, zet de auto op contact (als het goed is doet ie NIETS), laat dit gedurende 1 minuut zo staan, en haal de sleute er weer uit. Sluit de pool weer aan, en start dan de auto.

Zo moest ik mijn peugeot resseten, ik weet nit of dit ook bij de GP zo is, maar je kunt het altijd proberen.
Nadeel, je moet de tijden, zenders en alle andere dingen opnieuwe instellen.
Leuke doe het zelf methode....was zeker wel nodig bij die Peugeot? Ik heb nog nooit een auto moeten laten resetten, en hoop dat zo te houden. :?
ctrl, alt, del.... :wink:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Henky
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: di jul 11, 2006 18:58

Bericht door Henky »

Ja bij mijn Stilo was dat ook de manier om te resetten (connect had ook zn kuren, zoals een aantal hier weten).
Wat mijn dealer alleen niet wist was dat de boordcomputer "ingeleerd" moest worden om stationair te lopen.
Dat betekende dat je even toeren moest maken (zonder echt te rijden) en dan gas terug nemen en dan gas vast houden op het toerental waarop hij dan stationair moest blijven draaien en dat dan 10 seconden vast houden.
Deed je dat niet dan sloeg hij dus constant af als je ergens stopte (stoplicht of zo).
Was dus flink wat gedoe maar na een tijdje kreeg ik er handigheid in.
Wat ik dus hiermee wil zeggen is dat je met zo'n reset ("+" van de accu lostrekken) dus ook allemaal functies van de auto zelf (lees motor etc) reset en dat dat allemaal misschien opnieuw ingeregeld moet worden.
Je loopt dus misschien tegen andere dingen op en daar leer je weer van maar het kan ook aardig irri zijn.
Het heeft namelijk toch gauw 2 maanden geduurd voordat mijn dealer en ik er achter waren waarom hij steeds afsloeg...
Plaats reactie