12v in kofferbak (optie823)

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Giovanni Tutore »

Bennink schreef:
woubert schreef:Afbeelding
Kun je die stekker dan niet gewoon in een lege zekeringplek drukken in het zekeringkastje naast het stuur?
Als er achter contactjes zitten, waarom niet? Wel even checken op spanning :idea:
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik bedoelde achter als in printplaat niet als locatie :wink:
Afbeelding
Deze is uit de motorruimte, je ziet op sommige plaatsen iets glimmen in de gaten 8)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Giovanni Tutore »

Yooh W, ALS VOORBEELD ~] -]
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Vin_cent »

Wij hebben een nieuwe GP Actual, deze heeft geen lampje, geen 12v stekker en ook geen bedrading etc.

Nu is het monteren van een lampje, 12 stekker en de bedrading niet lastig voor mij. Alleen hoe zit het met de schakelaar die het lampje activeert?
Geert-Jan
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr feb 11, 2011 17:47

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Geert-Jan »

Ik zal het nog vreemder vertellen, ik heb nooit de optie gekozen (of betaald) in mijn Evo voor de 12V achter, maar heb 'm wel, en hij werkt ook nog es -] :-]
Fiat Pevo Mjet 85pk Dynamic // Alfa Romeo 33 1.7 QV 1987 // Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Vin_cent »

woubert schreef: Dit een ideetje??
Prima idee, maar hoe heb je deze gevonden, waar plaats je deze en wat zijn de kosten?
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Vin_cent »

Laat ik mijn vraag anders stellen.........

Kan iemand met een GP met kofferbakverlichting aangeven waar de schakelaar zit? Een foto er bij zal helemaal super zijn.
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Dick.W »

Ik kom nog even terug op de 12 volt aansluiting, ik heb vorige week een trekhaak onder mijn EVO 1.3 Mjet II 3 deurs gezet. Ik zocht toen ook naar een constante 12 Volt aansluiting voor de koelkast in de caravan.
Bij toeval kwam ik een dikke kabel met loze stekker tegen bij de linker A stijl achter het paneeltje waar je met je linker voet zit ( voor demontage eerst de voorklep handel eraf trekken en dan 2 parkers los draaien ) na wat zoeken tussen de kabels die er liggen vind je een dikke zwarte kabel met een rode streep en een witte stekker. Dit is de voeding voor de zekeringskast die bij sommige uitvoeringen achter in zit. Bij mijn model zit die zekering kast er niet dus de kabel is loos. Er staat continu 12Volt op en is afgezekerd met zekering F02 ( 50Amp )in de zekering kast onder de motorkap. Je kunt er eventueel met een relais een afschakelbare voeding van maken via het contact of met een extra schakelaartje. Deze aansluiting kan je gebruiken voor een 12 Volt aansluiting in de achterbak maar is ook te gebruiken als constante 12 Volt voor versterker of subwoofer. Let wel op dat de kabel met 50Amp is gezekerd als je een dunnere kabel naar achter legt zou ik de zekering vervangen voor een 25 of 30 Amp
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Giovanni Tutore »

Dat zijn de betere berichten, zou je foto's kunnen plaatsen :?:
Gebruikersavatar
Spoor-N
Nuovo Arrivato
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 9:27

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Spoor-N »

Dat is inderdaad erg nuttige informatie.
Kan ik ook eens de 12V monteren, zit nu tegen zo'n lelijk gad aan te kijken...... :wink:

Zou de zekeringkast achterin ook los verkrijgbaar zijn??

Bij mij moet er nl. ook nog een trekhaak onder. Mijn garage had de EVO besteld en de trekhaak zou hij er zelf onderzetten.
Op de één of andere manier is er dan iets niet goed gegaan want het zekering kastje zit er bij mij niet in zover ik kan zien en dat had de fabriek er wel in moeten zetten dan.
Waar linksonderin bij sommige blijkbaar een klepje zit voor de zekeringkast zit bij mij gewoon de bekleding. Wel al voorbereid voor een klepje :o
Afbeelding Afbeelding


EVO - Multijet 85 pk -Corssoverblack - Blauw interieur
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Hellfire »

Spoor-N schreef:Waar linksonderin bij sommige blijkbaar een klepje zit voor de zekeringkast zit bij mij gewoon de bekleding. Wel al voorbereid voor een klepje :o
Dat hoeft niets te betekenen. Ik heb wel de 12V-aansluiting, maar geen klepje daar. (Maar volgens mij zit er wel een zekeringenkast achter de bekleding)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Spoor-N
Nuovo Arrivato
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 9:27

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Spoor-N »

Dan zal ik binnenkort eens een nader onderzoek doen of er iets achter verborgen zit.....

Bedankt voor de reactie!
Afbeelding Afbeelding


EVO - Multijet 85 pk -Corssoverblack - Blauw interieur
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door Bennink »

Check DEZE POST in dit topic ff, als je 1 van de opties hebt is de kans een stuk groter dat je de zekeringkast hebt liggen in de kofferbak.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door alfawiel »

Ook bij is in de bekleding een uitsparing voor het klepje ingestanst.
Omdat ik in het instructieboekje had gezien dat hier een zekeringenkastje achter zou zitten, heb ik de uitsparing losgedrukt.
Helaas geen zekeringkastje aanwezig.
Om zeker te zijn dat er ook geen kabel aanwezig was de linker kofferbak bekleding eruit gehaald, maar geen losse kabels gevonden.
Het klepje in de bekleding toen maar weer aan de achterzijde dichtgelijmd met een lijmpistool.
Daar ik toch bezig was, wel alvast een aardkabel op het aardpunt linksachter erbij gemaakt voor de 12V aansluiting voordat ik de bekleding heb teruggeplaatst.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: 12v in kofferbak (optie 823)

Bericht door alfawiel »

Vin_cent schreef:Laat ik mijn vraag anders stellen.........

Kan iemand met een GP met kofferbakverlichting aangeven waar de schakelaar zit? Een foto er bij zal helemaal super zijn.
Ben even aan het zoeken geweest naar de schakelaar voor de kofferbak verlichting.
Hij zit in de achterklep, en wordt bediend door het slot in de achterklep.
Wanneer je de klep open hebt en je drukt met de hand de slotplaat in vergrendelde stand, gaat de verlichting uit.
Maar heb geen zin om de bekleding van de achterklep te demonteren om e.e.a. te fotograferen.
(p.s. met het palletje aan de rechterkant van het slot ontgrendel je het slot weer.)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Plaats reactie