software

j.schellings
Berichten: 1
Lid geworden op: za jul 22, 2006 20:08
Locatie: 's-Hertogenbosch

software

Bericht door j.schellings »

Lotgenoten,

Naast het gebonk rechts voor bij mijn Fiat GP Sportsound+ hoor ik rechts achter ook gebonk bij het rijden over een zandweg. Van kennissen die hetzelfde probleem hebben heb ik al gehoord dat alle GP worden terug geroepen voor dit probleem. Zoals ik ook al vele malen heb gelezen is dit iets met de stuurkolom. Naast dit probleem ben ik ook al een keer terg gemoeten voor het vervangen van de folie op de portier omdat deze na de eerste warme dag blaasjes vertoonde. Is inmiddels netjes gerepareerd.
Vorige week hadden we echter een ander probleem. Dit blijkt ook een echt Fiat probleem te zijn. Na het starten werkte de km-teller. richtingsaanwijzer, lichten, radio rembekrachtiging etc niet. Blijkt een probleem met de software te zijn. Het probleem is inmiddels bekend in Italië en de nieuwe software was volgens de garage al onderweg. We zijn nu inmiddels weer drie weken verder en ik heb nog niets gehoord. Volgens de garage Nieuwkoop In Den Bosch waren wij de eerste die met dit probleem zich meldde bij de dealer daar. Wel haden ze, heel toevallig, dezelfde week een brief van de importeur gekregen over dit probleem. Nooit een nieuwe auto gekocht en ook nooit problemen gehad. Nu een nieuwe GP kocht en al drie maal in de garage geweest en als ik het allemaal goed lees is dit niet de laatste keer. Het probleem met de software is, tot de nieuwe software er is makkelijk, zelf op te lossen, Zet de auto ongeveer drie minuten uit en start de auto opnieuw. Hiermee moet het probleem verholpen zijn.

Groeten,
J. Schellings
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Heb je al geprobeerd ff gas te geven nadat de motor aanslaat?

Ik heb dat als ik de motor start, en nog ff napraat bij stationair toerental, dat het acculampje gaat branden en de stuurbekrachtiging wegvalt.
In mijn geval kan de dynamo niet genoeg stroom leveren bij stationair met de a/c etc aan. Even gas geven en alles werkt weer.

Wacht ook ff met starten tot het gros van de lampjes weer uit is. Er hangt steeds meer software in een auto, dus die hebben ook hun laadtijd.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door M-Jay »

Señor Sjon schreef:Heb je al geprobeerd ff gas te geven nadat de motor aanslaat?

Ik heb dat als ik de motor start, en nog ff napraat bij stationair toerental, dat het acculampje gaat branden en de stuurbekrachtiging wegvalt.
In mijn geval kan de dynamo niet genoeg stroom leveren bij stationair met de a/c etc aan.
Heb ik ook gehad toen ik mijn GP aan een vriend liet zien, ik wilde wegrijden maar kon geen beweging in het stuur krijgen en de lampjes bleven branden. Auto uitgezet en opnieuw gestart en toen was het weg, hierna heb ik het ook niet meer gehad.
Ex owner: GP Sport 1.4 16v, Zwart, Panorama dak, Lederen bekleding, Blue&Me, Chorme Shadow 17inch...etc.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

ik heb 2x gehad dat het "hill holder" lampje ging branden (met de melding dat deze uitgeschakeld stond)...

ff opnieuw starten (met korte pauze) en probleem was weg...


Ray
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

M-Jay schreef:
Señor Sjon schreef:Heb je al geprobeerd ff gas te geven nadat de motor aanslaat?

Ik heb dat als ik de motor start, en nog ff napraat bij stationair toerental, dat het acculampje gaat branden en de stuurbekrachtiging wegvalt.
In mijn geval kan de dynamo niet genoeg stroom leveren bij stationair met de a/c etc aan.
Heb ik ook gehad toen ik mijn GP aan een vriend liet zien, ik wilde wegrijden maar kon geen beweging in het stuur krijgen en de lampjes bleven branden. Auto uitgezet en opnieuw gestart en toen was het weg, hierna heb ik het ook niet meer gehad.
Even gas geven als het acculampje gaat branden is voldoende. Dan heeft ie weer genoeg prik en schakelt ie alle systemen weer in.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Dit soort problemen zijn mij echt onbekend. Mijn airco gaat altijd direct aan bij het starten, maar geen tekort aan voeding voor de electronische systemen in mijn GP. Ook geen vertragingen in de opstart van systemen/lampjes die blijven branden.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

software

Bericht door walpunto »

gelukkig bij mij ook nog niet voorgekomen heb nu 4100km
gereden enigste probleem tot nutoe het gebonk
volgens mijn dealer een probleem wat opgelost wordt in september
alle gp moeten terug er voor komen

dan komt er ook een software update voor de gp
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
M-Jay
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 8:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door M-Jay »

Señor Sjon schreef:
Even gas geven als het acculampje gaat branden is voldoende. Dan heeft ie weer genoeg prik en schakelt ie alle systemen weer in.
Gelukkig maar dat ik dit nu weet, ik was al bang dat het ook kon gebeuren als je aan het rijden was.... bijv. op de snelweg :shock:
Ex owner: GP Sport 1.4 16v, Zwart, Panorama dak, Lederen bekleding, Blue&Me, Chorme Shadow 17inch...etc.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

M-Jay schreef:
Señor Sjon schreef:
Even gas geven als het acculampje gaat branden is voldoende. Dan heeft ie weer genoeg prik en schakelt ie alle systemen weer in.
Gelukkig maar dat ik dit nu weet, ik was al bang dat het ook kon gebeuren als je aan het rijden was.... bijv. op de snelweg :shock:
Stationair draait de GP 800 toeren. En dat is blijkbaar te weinig om de hele reutel van voldoende prik te voorzien. Om te voorkomen dat de accu leegloopt schakelt ie systemen uit die je bij stilstaan (zoals stuurbekrachtiging) niet nodig hebt.

Ik heb wel bijna alle stroomverbruikende opties, dus misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:
M-Jay schreef:
Señor Sjon schreef:
Even gas geven als het acculampje gaat branden is voldoende. Dan heeft ie weer genoeg prik en schakelt ie alle systemen weer in.
Gelukkig maar dat ik dit nu weet, ik was al bang dat het ook kon gebeuren als je aan het rijden was.... bijv. op de snelweg :shock:
Stationair draait de GP 800 toeren. En dat is blijkbaar te weinig om de hele reutel van voldoende prik te voorzien. Om te voorkomen dat de accu leegloopt schakelt ie systemen uit die je bij stilstaan (zoals stuurbekrachtiging) niet nodig hebt.

Ik heb wel bijna alle stroomverbruikende opties, dus misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft.
Bij het starten hoort de motor trouwens wat meer toeren te draaien (1000-1200 tpm), dit zakt na de "opstartfase" inderdaad terug naar zo'n 800 tpm.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
Señor Sjon schreef:
M-Jay schreef:
Señor Sjon schreef:
Even gas geven als het acculampje gaat branden is voldoende. Dan heeft ie weer genoeg prik en schakelt ie alle systemen weer in.
Gelukkig maar dat ik dit nu weet, ik was al bang dat het ook kon gebeuren als je aan het rijden was.... bijv. op de snelweg :shock:
Stationair draait de GP 800 toeren. En dat is blijkbaar te weinig om de hele reutel van voldoende prik te voorzien. Om te voorkomen dat de accu leegloopt schakelt ie systemen uit die je bij stilstaan (zoals stuurbekrachtiging) niet nodig hebt.

Ik heb wel bijna alle stroomverbruikende opties, dus misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft.
Bij het starten hoort de motor trouwens wat meer toeren te draaien (1000-1200 tpm), dit zakt na de "opstartfase" inderdaad terug naar zo'n 800 tpm.
dit doet de mijne ook Joe.
hij blijft wel best lang op die 1200 toeren zitten vind ik.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik heb het net ook gehad. Kwam uit de Gamma en draai me kontakt om. "Airbag Fout - lees handleiding" of zoiets. Temperatuur alleen maar streepjes. Tanklampje aan en alle meters helemaal op nul zoals snelheid, toeren etc. Kontakt uit gezet en sleutel eruit gehaald. Weer proberen en weer hetzelfde. Ik kon mij herinneren dat iemand op het Engelse Fiat forum de tip had gegeven om de accu los te halen.

Gelukkig kan je de kabels zonder gereedschap verwijderen dus dit was geen probleem. Ik heb 5 minuten gewacht en hierna de massa kabel terug gezet en toen werkte alles weer. 8)
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Henky
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: di jul 11, 2006 18:58

Bericht door Henky »

Ik vertrouwde het al niet toen ik een "Microsoft" sticker in mijn dasboard kastje zag zitten, en had al zo iets van als dat net zo gaat als met windows ... en deze topic maakt me niet geruster, straks zit je op de snelweg krijg je de melding "er is een fatale fout opgetreden de motor wordt nu afgesloten" of je zet de richtingaanwijzer aan en je krijgt de melding "om deze wijziging van kracht te maken dient u de auto opnieuw op te starten".
Oranje GP 1.4 16v met o.a. parkeer/regen sensor, skydome, blue & me, climat control en 16 inch lichtmetaal
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Henky schreef:Ik vertrouwde het al niet toen ik een "Microsoft" sticker in mijn dasboard kastje zag zitten, en had al zo iets van als dat net zo gaat als met windows ... en deze topic maakt me niet geruster, straks zit je op de snelweg krijg je de melding "er is een fatale fout opgetreden de motor wordt nu afgesloten" of je zet de richtingaanwijzer aan en je krijgt de melding "om deze wijziging van kracht te maken dient u de auto opnieuw op te starten".
Afbeelding Hahahahahahahahaha ik lig hier werkelijk op de vloer!!! Afbeelding
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

Henky schreef:Ik vertrouwde het al niet toen ik een "Microsoft" sticker in mijn dasboard kastje zag zitten, en had al zo iets van als dat net zo gaat als met windows ... en deze topic maakt me niet geruster, straks zit je op de snelweg krijg je de melding "er is een fatale fout opgetreden de motor wordt nu afgesloten" of je zet de richtingaanwijzer aan en je krijgt de melding "om deze wijziging van kracht te maken dient u de auto opnieuw op te starten".
:lol: :lol: :lol: een bijna letterlijke vertaling van een discussie van een paar jaar terug tussen Bill Gates en een toenmalig directeur van GM.
Plaats reactie