openen en sluiten van ramen

Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

openen en sluiten van ramen

Bericht door Berry »

Bij mijn GP openen de ramen aan bestuurders- en aan passagierskant zonder problemen.
Het sluiten is echter een ander verhaal. Aan de passagierskant geen probleem. Het raam daarentegen aan de bestuurderskant wil niet altijd sluiten. Soms moet ik enkele seconden wachten tot het raam wil sluiten soms zelfs enkele minuten. De laatste tijd doet dit probleem zich vaker voor dan het begin.

Volgens mijn dealer hebben meerdere GP's dit probleem en moet er een of ander onderdeeltje vervangen worden.

Hebben meerderen hier dit probleem?
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: openen en sluiten van ramen

Bericht door hannes »

Berry schreef:Bij mijn GP openen de ramen aan bestuurders- en aan passagierskant zonder problemen.
Het sluiten is echter een ander verhaal. Aan de passagierskant geen probleem. Het raam daarentegen aan de bestuurderskant wil niet altijd sluiten. Soms moet ik enkele seconden wachten tot het raam wil sluiten soms zelfs enkele minuten. De laatste tijd doet dit probleem zich vaker voor dan het begin.

Volgens mijn dealer hebben meerdere GP's dit probleem en moet er een of ander onderdeeltje vervangen worden.

Hebben meerderen hier dit probleem?
ik tot nu toe niet Berry, sluiten prima.
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Gelukkig dan maar voor jou.
Dit is echt een irritant probleem. Sta je daar als een of andere imbiciel te wachten omdat het raam van je auto niet wilt sluiten.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
Gebruikersavatar
Koetjes Reep
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: za jul 15, 2006 8:29
Locatie: SWEET LAKE

Bericht door Koetjes Reep »

Misschien verkeerd aangesloten i.p.v. follow me home koplampen heb jij follow me home ramen. :D :lol:

Geintje, kwajongensstreek.
Grande Punto sport 1.4 16v
Chemical Grey (anwb), B&M, middenarmsteun,
achteruitrijsensoren.

Afbeelding
joedelta

Re: openen en sluiten van ramen

Bericht door joedelta »

Berry schreef:Bij mijn GP openen de ramen aan bestuurders- en aan passagierskant zonder problemen.
Het sluiten is echter een ander verhaal. Aan de passagierskant geen probleem. Het raam daarentegen aan de bestuurderskant wil niet altijd sluiten. Soms moet ik enkele seconden wachten tot het raam wil sluiten soms zelfs enkele minuten. De laatste tijd doet dit probleem zich vaker voor dan het begin.

Volgens mijn dealer hebben meerdere GP's dit probleem en moet er een of ander onderdeeltje vervangen worden.

Hebben meerderen hier dit probleem?
Ik heb dit probleem niet, ik had wel het omgekeerde: in het begin wilde het raam aan de bestuurderskant vaak niet open, maar dat bleek te komen doordat het rubber te strak om de ruit klemde.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: openen en sluiten van ramen

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
Berry schreef:Bij mijn GP openen de ramen aan bestuurders- en aan passagierskant zonder problemen.
Het sluiten is echter een ander verhaal. Aan de passagierskant geen probleem. Het raam daarentegen aan de bestuurderskant wil niet altijd sluiten. Soms moet ik enkele seconden wachten tot het raam wil sluiten soms zelfs enkele minuten. De laatste tijd doet dit probleem zich vaker voor dan het begin.

Volgens mijn dealer hebben meerdere GP's dit probleem en moet er een of ander onderdeeltje vervangen worden.

Hebben meerderen hier dit probleem?
Ik heb dit probleem niet, ik had wel het omgekeerde: in het begin wilde het raam aan de bestuurderskant vaak niet open, maar dat bleek te komen doordat het rubber te strak om de ruit klemde.
dat zou bij Berry misschien wel eens de oorzaak kunnen zijn.
doet ie het het hele stuk Berry, van helemaal open naar dicht met horten en stoten.
of gaat hij snel omhoog en blijft boven hangen :?:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Zoals gezegd, met openen geen problemen. Dus niks horten en stoten of blijven hangen.
Of ik de raam een stukje, half of helemaal open maak maakt geen verschil. Daarna wil de raam gewoon niet dicht, het knopje reageert gewoon niet.

Volgens de dealer een elektronisch probleem in de raambediening.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Oops, dat mag niet. Dat moeten ze dan maar vlug fixen. Je kan niet steeds staan te wachten tot dat die ramen eens dicht zijn.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:Oops, dat mag niet. Dat moeten ze dan maar vlug fixen. Je kan niet steeds staan te wachten tot dat die ramen eens dicht zijn.
Zit je wel langer in je GP: is ook geen straf (geintje) :wink:

Nee, moet inderdaad gefixt worden.
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Ik breng de GP in augustus naar mijn dealer als ik 7 dagen van het mooie Barcelona ga genieten. Dan hebben ze ruim de tijd alles weer in orde te brengen.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Berry schreef:Ik breng de GP in augustus naar mijn dealer als ik 7 dagen van het mooie Barcelona ga genieten. Dan hebben ze ruim de tijd alles weer in orde te brengen.
zal ik in de tussentijd een kijkje gaan nemen :P
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

hannes schreef:zal ik in de tussentijd een kijkje gaan nemen :P
Om een oogje in het zeil te houden?
Verwacht niet dat dat nodig is. Ze zullen heus geen gekke dingen gaan doen met mijn auto.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
joedelta

Bericht door joedelta »

Berry schreef:
hannes schreef:zal ik in de tussentijd een kijkje gaan nemen :P
Om een oogje in het zeil te houden?
Verwacht niet dat dat nodig is. Ze zullen heus geen gekke dingen gaan doen met mijn auto.
ombouwen tot een 2-deurs coupé misschien?

een chop-job?
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Ik herken het probleem wel van de Bravo HGT, die ik heb gehad. Bij temperaturen rond de 30 graden Celcius, zoals nu dus, wilde bij mij het raam aan de passagierszijde ook nooit open. De volgende ochtend, als het frisser was, ging alles weer goed. Dit was zeer hinderlijk op vakantie in Frankrijk als je wilde betalen op de tolweg. Het raam ging niet open en de deur kon ook niet open, omdat je dan tegen het betaalhuisje aanstond. Ik heb er toen nooit iets aan laten doen, omdat de temperaturen toen in Nederland meestal lager waren, dus ik zou ook niet weten wat het probleem veroorzaakte, maar het is kennelijk (alweer) een Fiatkwaaltje.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
joedelta

Bericht door joedelta »

SlippingPenny schreef:Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Ik herken het probleem wel van de Bravo HGT, die ik heb gehad. Bij temperaturen rond de 30 graden Celcius, zoals nu dus, wilde bij mij het raam aan de passagierszijde ook nooit open. De volgende ochtend, als het frisser was, ging alles weer goed. Dit was zeer hinderlijk op vakantie in Frankrijk als je wilde betalen op de tolweg. Het raam ging niet open en de deur kon ook niet open, omdat je dan tegen het betaalhuisje aanstond. Ik heb er toen nooit iets aan laten doen, omdat de temperaturen toen in Nederland meestal lager waren, dus ik zou ook niet weten wat het probleem veroorzaakte, maar het is kennelijk (alweer) een Fiatkwaaltje.
Een schitterende aanname slipping penny...het staat niet vast dat andere merken het niet hebben....maar goed, bij mij zat het rubber dus gewoon een beetje strak om het raam, was zo opgelost.
Plaats reactie