openen en sluiten van ramen

Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Feit blijft, dat Fiat nooit sterk is geweest op electronicagebied.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
joedelta

Bericht door joedelta »

SlippingPenny schreef:Feit blijft, dat Fiat nooit sterk is geweest op electronicagebied.
Ja, dat zeggen ze.....het is misschien niet het sterkste punt, maar er zijn zo veel merken die op het gebied van moderne electronica de fout in gaan, of zich er in verslikten (ik denk bijvoorbeeld aan Peugeot, Mercedes). Het uitgangspunt dat het een echt zwak punt is, is net zo achterhaald als het idee dat Italiaanse auto's harder roesten dan anderen.

zelf heb ik gelukkig nog nooit een Italiaanse auto gehad waarvan ik het idee had dat hij op electronisch gebied zwak was....eh....niet liegen mijn Lancia Delta uit 1995 verbruikte veel gloeilampjes......
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Dat is zeker waar, Fiat is daar heus niet uniek in. Zelfs Mercedes heeft moeten toegegeven, dat zij te ver doorgeschoten waren met electronische snufjes met alle ellende van dien. En met het niet roesten scoorde Fiat in een onderzoek laatst zelfs beter dan Scandinavische merken. Zo heeft ieder merk wel wat, alleen is het zo moeilijk om van een in het verleden opgelopen negatief imago af te komen. Ik moet wel zeggen, dat ik in de 20 jaar, dat ik Honda heb gereden nog nooit één technisch mankement of wat dan ook heb meegemaakt. Goed, het zijn dan niet altijd de meest opwindende modellen, maar de Japanse merken blijven wel steevast goed scoren op betrouwbaarheid. Kijk ook maar eens naar het jaarlijke JD Power onderzoek.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Mee eens. Jarenlang jappaners gereden, nooit problemen. Ik rij nu 2 jaar Fiat, en heel veel electronica problemen. Waarom heb ik toch een GP besteld? Mijn Punto rijdt beter als menig andere auto..........ik vertrouw er maar op......
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik heb zoiets ook (gehad?) met het raam aan de bestuurderskant Als ik op de knop naar beneden drukte ging het raam soms naar boven en soms wilde hij zelfs tegelijk naar boven en beneden en dat zorgde dat het raam ging trillen. Ook als het raam dicht zat en je wilde hem openen dan weigerde hij soms dienst.

Op het moment gaat het goed en heb ik er geen last meer van (klop, klop) maar ik hou het in de gaten.

Zie hier voor wat meer info en mijn bevindingen.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Het probleem (en nog een paar andere problemen) is vakkundig door mijn dealer opgelost.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Berry schreef:Het probleem (en nog een paar andere problemen) is vakkundig door mijn dealer opgelost.

Goed zo, kom je tenminste naar de meeting met een HELE GP...



Weet iemand of de ramen ook via de afstandbediening open en dicht kunnen. Ik heb hat aan de dealer gevraagd, maar hij wist me eigenlijk niets te vertellen hierover. Je moet maar eens langskomen, dan hangen we de GP aan de PC en bekijken op ons gemak alle gegevens. Misschien is het toch mogelijk... Dus doen we dat maar een keer.
Laatst gewijzigd door tonyvandenbroek op ma aug 21, 2006 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:
Berry schreef:Het probleem (en nog een paar andere problemen) is vakkundig door mijn dealer opgelost.

Goed zo, kom je tenminste naar de dealer met een HELE GP...


off - topic

neem aan dat je naar de meeting bedoeld tony :wink:

kom je Berry :?: blij weer eens iets van je te horen.
dacht al dat je de GP weggedaan had. :?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:
tonyvandenbroek schreef:
Berry schreef:Het probleem (en nog een paar andere problemen) is vakkundig door mijn dealer opgelost.

Goed zo, kom je tenminste naar de dealer met een HELE GP...


off - topic

neem aan dat je naar de meeting bedoeld tony :wink:

kom je Berry :?: blij weer eens iets van je te horen.
dacht al dat je de GP weggedaan had. :?
Hannes, het staat er toch gewoon.... haha
Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Dit heb ik van FiatForum.com:

Volgens een monteur van Fiat in UK kan je de begin en eindpositie van je electrisch raam initialiseren als je er problemen mee hebt.

De procedure is als volgt:

Zet het kontakt aan zonder de motor te starten en druk vervolgens op de knop neer. Houdt de knop ingedrukt en als het raam beneden is houdt je hem nog 15 sec vast. Laat hierna de knop los en doe hetzelfde met omhoog. Hierna zou de computer de begin en eindpositie weer weten.

Kijk hier voor de hele thread.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

hannes schreef:kom je Berry :?: blij weer eens iets van je te horen.
dacht al dat je de GP weggedaan had. :?
Ja Hannes, ik kom naar de meeting. Weliswaar in verband met andere afspraken enkel 's-ochtends en dus niet naar de rit en de BBQ.

Nee hoor, ik heb de GP nog en ben ook niet voornemens deze van de hand te doen. Ik heb drie weken vakantie gehad en in die periode heel weinig ingelogd.
De GP is trouwens in mijn vakantie een week bij mijn dealer geweest om enkele problemen op te lossen. En ik moet eerlijk zeggen, ze hebben goed werk geleverd.
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport, Crossover Black, 15spaaks 17" !!
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

diabloNL schreef:Dit heb ik van FiatForum.com:

Volgens een monteur van Fiat in UK kan je de begin en eindpositie van je electrisch raam initialiseren als je er problemen mee hebt.

De procedure is als volgt:

Zet het kontakt aan zonder de motor te starten en druk vervolgens op de knop neer. Houdt de knop ingedrukt en als het raam beneden is houdt je hem nog 15 sec vast. Laat hierna de knop los en doe hetzelfde met omhoog. Hierna zou de computer de begin en eindpositie weer weten.

Kijk hier voor de hele thread.
dat is voor als ze niet zelf helemaal naar beneden willen door een keer te duwen. heeft niets te maken met de ramen naar beneden of naar boven te laten gaan met de afstands bediening :wink:
als Fiat wilt kan dat allemaal in de bodycomputer gezet worden. maar werkt dat niet . misschien als Fiat ooit eens een software update doen van de bodycomputer dat Fiat het er bij zetten :wink:

moest ik er ooit eens iets van ontdekken weten jullie het ook :wink:
Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

bartike schreef:
diabloNL schreef:Dit heb ik van FiatForum.com:

Volgens een monteur van Fiat in UK kan je de begin en eindpositie van je electrisch raam initialiseren als je er problemen mee hebt.

De procedure is als volgt:

Zet het kontakt aan zonder de motor te starten en druk vervolgens op de knop neer. Houdt de knop ingedrukt en als het raam beneden is houdt je hem nog 15 sec vast. Laat hierna de knop los en doe hetzelfde met omhoog. Hierna zou de computer de begin en eindpositie weer weten.

Kijk hier voor de hele thread.
dat is voor als ze niet zelf helemaal naar beneden willen door een keer te duwen. heeft niets te maken met de ramen naar beneden of naar boven te laten gaan met de afstands bediening :wink:
als Fiat wilt kan dat allemaal in de bodycomputer gezet worden. maar werkt dat niet . misschien als Fiat ooit eens een software update doen van de bodycomputer dat Fiat het er bij zetten :wink:

moest ik er ooit eens iets van ontdekken weten jullie het ook :wink:
Die procedure was ook niet omtrend de AB maar meer als je problemen hebt en het raam een beetje raar doet. Iemand van FiatForum.com zei dat het bij hem het probleem lijkt te hebben opgelost.

Maar hou ons goed op de hoogte van verborgen geintjes in de auto Bartike! :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

diabloNL schreef:Dit heb ik van FiatForum.com:

Volgens een monteur van Fiat in UK kan je de begin en eindpositie van je electrisch raam initialiseren als je er problemen mee hebt.

De procedure is als volgt:

Zet het kontakt aan zonder de motor te starten en druk vervolgens op de knop neer. Houdt de knop ingedrukt en als het raam beneden is houdt je hem nog 15 sec vast. Laat hierna de knop los en doe hetzelfde met omhoog. Hierna zou de computer de begin en eindpositie weer weten.

Kijk hier voor de hele thread.

zo moest ik het met de citroen xsara ook doen :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Berry schreef:
hannes schreef:kom je Berry :?: blij weer eens iets van je te horen.
dacht al dat je de GP weggedaan had. :?
Ja Hannes, ik kom naar de meeting. Weliswaar in verband met andere afspraken enkel 's-ochtends en dus niet naar de rit en de BBQ.

Nee hoor, ik heb de GP nog en ben ook niet voornemens deze van de hand te doen. Ik heb drie weken vakantie gehad en in die periode heel weinig ingelogd.
De GP is trouwens in mijn vakantie een week bij mijn dealer geweest om enkele problemen op te lossen. En ik moet eerlijk zeggen, ze hebben goed werk geleverd.
top om te horen Berry. :wink:

en goed werk dat leveren ze idd.
Plaats reactie