Reservewiel

Marcel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr aug 04, 2006 14:11
Locatie: Maassluis

Reservewiel

Bericht door Marcel »

Dit topic is gesplitst vanaf Fiat Dealers - Dirk Kramer, Nieuwegein
Señor Sjon 05-08-2006

tonyvandenbroek schreef:idd zegt het uiterlijk niets. een verkoper die nergens géén kennis van heeft is nog minder. Mijn verkoper wist bv. niet dat er géén reserve-wiel leverbaar was op de sport uitvoering. Hij probeerde mij steeds een reserve wiel aan te smeren. Helaas heb IK hem dat moeten vertellen.

"je hebt je huiswerk goed gedaan"; zegt die verkoper tegen mij. Maar het staat gewoon in de folder.

De verkopers van tegenwoordig weten lang niet alles....
Hmm interessant verhaal, aangezien ik vorige week een sport uitvoering heb besteld incl. reservewiel. Mij werd verteld dat er een 15" wiel in komt te liggen, dat was geen probleem. Nou ik ben benieuwd hoe dat uitpakt...

Mocht het uiteindelijk toch niet mogelijk te zijn, dan is dat jammer, meer niet. De beslissing tot kopen hing er natuurlijk niet vanaf.
joedelta

Bericht door joedelta »

Marcel schreef: Hmm interessant verhaal, aangezien ik vorige week een sport uitvoering heb besteld incl. reservewiel. Mij werd verteld dat er een 15" wiel in komt te liggen, dat was geen probleem. Nou ik ben benieuwd hoe dat uitpakt...

Mocht het uiteindelijk toch niet mogelijk te zijn, dan is dat jammer, meer niet. De beslissing tot kopen hing er natuurlijk niet vanaf.
Als je 16"of 17" velgen op je GP besteld, dan kun je echt geen reservewiel bestellen, staat ook in de brochure. In Italië stoppen ze er ook echt geen 15" reservewiel in; je krijgt gewoon een fix&go setje.
Marcel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr aug 04, 2006 14:11
Locatie: Maassluis

Bericht door Marcel »

joedelta schreef:
Marcel schreef: Hmm interessant verhaal, aangezien ik vorige week een sport uitvoering heb besteld incl. reservewiel. Mij werd verteld dat er een 15" wiel in komt te liggen, dat was geen probleem. Nou ik ben benieuwd hoe dat uitpakt...

Mocht het uiteindelijk toch niet mogelijk te zijn, dan is dat jammer, meer niet. De beslissing tot kopen hing er natuurlijk niet vanaf.
Als je 16"of 17" velgen op je GP besteld, dan kun je echt geen reservewiel bestellen, staat ook in de brochure. In Italië stoppen ze er ook echt geen 15" reservewiel in; je krijgt gewoon een fix&go setje.
Ja dat dacht ik dus ook, misschien dat er ze er dan bij de dealer een 15" reservewiel in leggen. Het is natuurlijk geen gezicht als die erop zit, maar je komt er wel mee thuis.

Heeft iemand trouwens al ervaring gehad met het fix&go setje?
joedelta

Bericht door joedelta »

Marcel schreef: Ja dat dacht ik dus ook, misschien dat er ze er dan bij de dealer een 15" reservewiel in leggen. Het is natuurlijk geen gezicht als die erop zit, maar je komt er wel mee thuis.

Heeft iemand trouwens al ervaring gehad met het fix&go setje?
Ja, dat kan dat de dealer er zelf een 15" velg in legt, maar dat vind ik vreemd.

De GP is mijn tweede auto met een fix&go setje (vorige auto, FIAT Stilo had het ook), maar ik heb nog nooit zelf de band geplakt. De compressor van de fix&go set is trouwens wel erg handig om op vakantie luchtbedden etc mee op te pompen; dat heb ik al veelvuldig gedaan.

:D
joedelta

Bericht door joedelta »

BTW....werkt ESP etc nog wel goed als je met zo'n kleinere velg rijdt? :?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

joedelta schreef:
Marcel schreef: Ja dat dacht ik dus ook, misschien dat er ze er dan bij de dealer een 15" reservewiel in leggen. Het is natuurlijk geen gezicht als die erop zit, maar je komt er wel mee thuis.

Heeft iemand trouwens al ervaring gehad met het fix&go setje?
Ja, dat kan dat de dealer er zelf een 15" velg in legt, maar dat vind ik vreemd.

De GP is mijn tweede auto met een fix&go setje (vorige auto, FIAT Stilo had het ook), maar ik heb nog nooit zelf de band geplakt. De compressor van de fix&go set is trouwens wel erg handig om op vakantie luchtbedden etc mee op te pompen; dat heb ik al veelvuldig gedaan.

:D
Waar moet ie die velg kwijt dan? Ipv het reservewiel zit het fix en go setje + meer bakjes dan in het hele passagierscompartiment.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef: Waar moet ie die velg kwijt dan? Ipv het reservewiel zit het fix en go setje + meer bakjes dan in het hele passagierscompartiment.
Als je een reservewiel in de achtervak wil, moet inderdaad die opbergbak uit de kofferruimte en dat is best jammer voor de ruimte.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

als je een reserve wiel bij je GP geleverd krijgt, dan zit die bak er niet in.
maw: of je hebt die bak met fix and go set, of alleen maar een reserve wiel.
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Nog niet voorgesteld, maar dat komt nog wel ;)
Ben druk bezig om een GPtje uit te zoeken en te bestellen...
Daar komt ook de vraag van wel of geen reservewiel.
Las namelijk ergens dat als je een fix&go setje gebruikt, de band bijna rijp is voor de sloop???? Zou een aggresief goedje zijn en in het ergste geval kost het je 2 nieuwe banden ivm hoogteverschil tussen nieuw en oud.
Iemand ervaring ermee????

BTW; keuze tussen:

- 1.4 16V emotion Chemical Grey (dealer voorraad)
- 1.4 16V Dynamic zelf samen stellen

Niet echt makkelijk toch?????
joedelta

Bericht door joedelta »

Sappel schreef:Nog niet voorgesteld, maar dat komt nog wel ;)
Ben druk bezig om een GPtje uit te zoeken en te bestellen...
Daar komt ook de vraag van wel of geen reservewiel.
Las namelijk ergens dat als je een fix&go setje gebruikt, de band bijna rijp is voor de sloop???? Zou een aggresief goedje zijn en in het ergste geval kost het je 2 nieuwe banden ivm hoogteverschil tussen nieuw en oud.
Iemand ervaring ermee????

BTW; keuze tussen:

- 1.4 16V emotion Chemical Grey (dealer voorraad)
- 1.4 16V Dynamic zelf samen stellen

Niet echt makkelijk toch?????
Het ligt er aan welke opties je belangrijk vindt. Ik zat zelf ook te twijfelen, maar als ik de door mij gekozen opties op een dynamic wilde, dan was ik duurder uit dan bij een emotion, plus kreeg je bij de emotion nog een paar opties die op de dynamic niet eens te krijgen zijn.
Marcel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr aug 04, 2006 14:11
Locatie: Maassluis

Bericht door Marcel »

Sappel schreef:Nog niet voorgesteld, maar dat komt nog wel ;)
Ben druk bezig om een GPtje uit te zoeken en te bestellen...
Daar komt ook de vraag van wel of geen reservewiel.
Las namelijk ergens dat als je een fix&go setje gebruikt, de band bijna rijp is voor de sloop???? Zou een aggresief goedje zijn en in het ergste geval kost het je 2 nieuwe banden ivm hoogteverschil tussen nieuw en oud.
Iemand ervaring ermee????
Ervaring heb ik er niet mee, maar het is volgens mij ook niet de bedoeling om lang door te rijden met een band die gerepareerd is met een fix&go setje. Je kan er mee naar huis rijden of naar de garage, maar er gewoon mee door rijden lijkt me niet verstandig. Slijtage aan andere banden zal je dan ook niet hebben.
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

joedelta schreef:BTW....werkt ESP etc nog wel goed als je met zo'n kleinere velg rijdt? :?
de dealer zei tegen ons dat dat dus één van de redenen is waarom je géén reservewiel kunt bestellen by de 16"/17" :!:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

ICE, ik denk meer dat dat is omdat 16 of 17" simpelweg niet past in je kofferbak..
Seat Leon 1.9 TDi
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

Joh@n schreef:ICE, ik denk meer dat dat is omdat 16 of 17" simpelweg niet past in je kofferbak..
nee hoor, hy zei dat je geen 15" reserve wiel onder de auto kon gooien ivm de boordcomputer enzo!
Dat een grotere niet in de kofferbak past, dat wist ik al hoor. :lol: Ben wel blond, maar niet dom :wink:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

even een vraagje.

heeft er iemand ervaring met het fix & go setje.

heb eens door de handleiding zitten bladeren maar kom er ff niet uit.

is het zo dat als je de aansluiting van de vulbuis ( figuur 9 in instructieboek, de doorzichtige slang ) op de ventiel hebt gedraaid en de vloeistof met de compressor in de band word gepompt, dat via deze vulbuis gelijktijdig ook je band opgepompt word ??

of moet je na het vullen met de vulbuis de band verder oppompen met de andere aansluiting.( figuur 12 in instructieboek )
in instructie boek zie je figuur 12 maar nergens staat een beschrijving van dit figuur, vandaar de verwarring bij mij.


vind het niet echt goed omschreven in het instructie boekje en bijgeleverd info blaadje ( zal wel aan mij liggen )


maar om verrassingen te voorkomen vraag ik het liever via deze weg :wink:

dus wie o wie kan me zeggen wat de juiste manier is :roll:
Plaats reactie