Scheef stuur.

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Scheef stuur.

Bericht door tonyvandenbroek »

Mij is het opgevallen dat de laatste tijd het stuur een beetje scheef naar rechts staat. Als ik het stuur naar mijn mening recht heb, ga links de andere weghelft op.

Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben, maar IK vind het ontzettend irritant.

Ik weet ook niet of het heel veel werk is om dit even recht te zetten. Bij oudere auto's heb ik het wel eens zelf gedaan, maar dat was de tijd zonder airbags en bediening radio. Het zal wel door de dealer moeten gebeuren. Weer een punt erbij als de auto voor reparatie terug gaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Dan is je uitlijning niet helemaal goed meer.

Misschien heb je een keer een stoepje gepakt met parkeren? Hoeft niet hard te gaan om de boel uit het midden te halen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Re: Scheef stuur.

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:Mij is het opgevallen dat de laatste tijd het stuur een beetje scheef naar rechts staat. Als ik het stuur naar mijn mening recht heb, ga links de andere weghelft op.

Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben, maar IK vind het ontzettend irritant.

Ik weet ook niet of het heel veel werk is om dit even recht te zetten. Bij oudere auto's heb ik het wel eens zelf gedaan, maar dat was de tijd zonder airbags en bediening radio. Het zal wel door de dealer moeten gebeuren. Weer een punt erbij als de auto voor reparatie terug gaat.
++

Als het pas iets van de laatste tijd is, dan kan het inderdaad zijn wat Sjon schrijft.
Bij mijn Stilo hadden ze het stuur gewoon niet precies recht gemonteerd in de fabriek, maar dat merkte ik meteen en is toen door de dealer hersteld.
Gebruikersavatar
RalfOnline
Nuovo Arrivato
Berichten: 170
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 17:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door RalfOnline »

Ik had vanochtend bij mij ook het idee dat het stuur, als ik een recht stuk rij, iets naar rechts staat. Ik ga het vanmiddag nog eens bekijken. Als het zo is, moet het vrij eenvoudig door de dealer te verhelpen zijn.
Afbeelding
Pics van mijn inmiddels verkochte GP: Grande Punto Sport 1.4 16V Chemical Grey
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

RalfOnline schreef:Ik had vanochtend bij mij ook het idee dat het stuur, als ik een recht stuk rij, iets naar rechts staat. Ik ga het vanmiddag nog eens bekijken. Als het zo is, moet het vrij eenvoudig door de dealer te verhelpen zijn.

Ik hoop van wel Ralf... maar ik ga er vanuit dat de dealer ook dit netjes oplost
Afbeelding
Ape
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: vr aug 11, 2006 12:50
Locatie: Rotterdam

Re: Scheef stuur.

Bericht door Ape »

tonyvandenbroek schreef:Mij is het opgevallen dat de laatste tijd het stuur een beetje scheef naar rechts staat. Als ik het stuur naar mijn mening recht heb, ga links de andere weghelft op.

Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben, maar IK vind het ontzettend irritant.

Ik weet ook niet of het heel veel werk is om dit even recht te zetten. Bij oudere auto's heb ik het wel eens zelf gedaan, maar dat was de tijd zonder airbags en bediening radio. Het zal wel door de dealer moeten gebeuren. Weer een punt erbij als de auto voor reparatie terug gaat.
Stuur is bij mij vorige week netjes recht gezet.
Metalic Rood 1.4 16V Sportsound Plus
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Mijn stuur staat iets meer naar rechts maar is niet storend dus ik laat het zo.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

diabloNL schreef:Mijn stuur staat iets meer naar rechts maar is niet storend dus ik laat het zo.
Bij mij is het 14 dagen geleden opgelost. Ze hebben de GP eventjes opnieuw uitgelijnt. Kwam ook vrij vaak voor... Dus even terug naar de dealer en de auto opnieuw laten uitlijnen
Afbeelding
Gebruikersavatar
yugoslabio
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di aug 29, 2006 21:12

Bericht door yugoslabio »

Nou bij mij moesten ze naar 4 weken men stuur koppeling vervangen.
Snel geregeld alleen toen ik hem terug kreeg stond men stuur ietjes uit de haak naar links toe.
Kwam toen ook al met het probleem met me radio (tape play a)
konden ze ff niets aan doen. Na 4 weken men stuur weer rechtgezet zeiden ze en nu staat hij weer scheef alleen dan naar rechts toe..........
Ja hij staat kaars recht zegt die nou mooi niet
1.2 Sportsound
Black Mettalic/Tear Drops
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ze hebben mijn stuur vandaag recht gezet omdat de stuuras vervangen werd. Ik moet toegeven dat het inderdaad wel prettiger is als hij recht staat.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Skippy
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: za sep 09, 2006 20:51
Locatie: Utrecht

Bericht door Skippy »

Stuur recht zetten dmv het stuur zelf een tandje te verzetten gaat niet.... er zit 1 breder spietje in waardoor het stuur er maar op 1 manier op kan.

Je kan wel de spoorstangen rechts en links een kleine slag geven maar dit is eigenlijk niet de ideale manier omdat je niet ziet wat er met je sporing gebeurd.

Dus er is idd maar 1 oplossing (als je het goed / netjes wil doen) en dat is de auto laten uitlijnen.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Skippy schreef:Stuur recht zetten dmv het stuur zelf een tandje te verzetten gaat niet.... er zit 1 breder spietje in waardoor het stuur er maar op 1 manier op kan.

Je kan wel de spoorstangen rechts en links een kleine slag geven maar dit is eigenlijk niet de ideale manier omdat je niet ziet wat er met je sporing gebeurd.

Dus er is idd maar 1 oplossing (als je het goed / netjes wil doen) en dat is de auto laten uitlijnen.
en dat is ook nog eens de verstandigste.

anders zullen je de banden scheef afslijten en zijn ze sneller aan vervanging toe.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik denk niet dat ze de mijne hebben uitgelijnd na het rechtzetten van het stuur. Maar ik heb absoluut niet het idee dat de uitlijning niet klopt.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

diabloNL schreef:Ik denk niet dat ze de mijne hebben uitgelijnd na het rechtzetten van het stuur. Maar ik heb absoluut niet het idee dat de uitlijning niet klopt.
toen bij mij het stuurhuis vervangen is hebben ze daarna de GP uitgelijnd.

ze zeiden zo gauw er iets aan de stand van de stuurarmen gewijzigd word moet hij opnieuw uitgelijnd worden.
tenminste dat werd me door de chef werkplaats verteld :wink:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

hannes schreef:
diabloNL schreef:Ik denk niet dat ze de mijne hebben uitgelijnd na het rechtzetten van het stuur. Maar ik heb absoluut niet het idee dat de uitlijning niet klopt.
toen bij mij het stuurhuis vervangen is hebben ze daarna de GP uitgelijnd.

ze zeiden zo gauw er iets aan de stand van de stuurarmen gewijzigd word moet hij opnieuw uitgelijnd worden.
tenminste dat werd me door de chef werkplaats verteld :wink:
Dat klopt, maar bij het vervangen van de stuuras hoeven ze niet uit te lijnen. Hoe ze me stuur recht hebben gezet weet ik niet maar hij staat recht en rijd prima!
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Plaats reactie