Motorkap wil niet open

Gebruikersavatar
Harrie45
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: do jul 20, 2006 20:49

Motorkap wil niet open

Bericht door Harrie45 »

Toen ik het motoroliepeil wilde checken merkte ik dat de moterkap niet meer wil ontgrendelen als ik aan het hendeltje trek. Blijkbaar is de kabel ergens los. Mijn dealer zou het eerst eens bestuderen hoe op te lossen en belt me nog terug. Heeft iemand hier nog tips?
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Blikopener Harrie... :roll:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Mijn persoonlijke voorkeur:

HET LASAPPERAAT!! :twisted:

Anders even onder de auto liggen en dan kan je met een schroeven draaien hem van binnen open wippen... (tenminste dat kon vroeger wel bij de auto PUNTO.... (geintje ooit gezien bij iemand die Prof auto's ging jatten. Was een video hoe ze dat deden. Je kan er ook niks tegen doen)
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

als ik jou was zou ik wachten op de oplossing van de dealer. :wink:

voor de rest kun je alleen maar meer stuk maken.
en dan ben je nog verder van huis.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

koevoet wil ook nog wel eens helpen :roll: :lol:

nee zou er zelf maar ff niks aan doen en gewoon terug gaan naar je dealer :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
joedelta

Bericht door joedelta »

Sporting raymon schreef:koevoet wil ook nog wel eens helpen :roll: :lol:

nee zou er zelf maar ff niks aan doen en gewoon terug gaan naar je dealer :wink:
Ik kon me nog net inhouden vanmiddag, want ik wilde ook een breekijzer voorstellen, maar aangezien zo'n beetje alle opbreek technieken al geweest zijn, heb ik nog één suggestie: ruk je grille er uit en open hem voorlangs (bij sommigen zit de grille erg los schijnbaar; bij mij overigens totaal niet) :? :wink:

Nee, gewoon aan de dealer overlaten dus...dat mag duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Harrie45
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: do jul 20, 2006 20:49

Bericht door Harrie45 »

Dit soort antwoorden had ik natuurlijk wel verwacht. Ikzelf vind het eigenlijk ook wel een grappige situatie. Die opmerking over de grille is wellicht wel bruikbaar. De dealer kwam in eerste instantie met de (grappig bedoelde) opmerking: we boren gewoon een gat in de motorkap.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Tja, vanwaar de haast om het oliepeil te meten dan....? :wink:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Bericht door joedelta »

grietje8 schreef:Tja, vanwaar de haast om het oliepeil te meten dan....? :wink:
Het loopt er aan de onderkant uit? :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Harrie45 schreef:De dealer kwam in eerste instantie met de (grappig bedoelde) opmerking: we boren gewoon een gat in de motorkap.
denk niet dat hij daar grappig mee wilde zijn.

een gat boren, klep ontsluiten, kabel fixen, en op het gat een mooie Fiat stikker plakken.
dat zal de opzet wel zijn geweest :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Een gat boren, wat een waanzinnig idee! Gelijk een luchtrooster erbovenop bouwen zoals een Impreza. Heb je gelijk extra lucht koeler! :lol:
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
joedelta

Bericht door joedelta »

DanielS schreef:Een gat boren, wat een waanzinnig idee! Gelijk een luchtrooster erbovenop bouwen zoals een Impreza. Heb je gelijk extra lucht koeler! :lol:
Ik hoop dat ze dan wel recht zagen, ik ken iemand die een luchthapper op zijn Ibiza wilde hebben en uit de losse pols in de motorkap zaagde......(gevolgen zijn duidelijk denk ik).....we drijven overigens af. iemand nog een serieuze on-topic opmerking?
Gebruikersavatar
Harrie45
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: do jul 20, 2006 20:49

Hij is open!

Bericht door Harrie45 »

Na een uurtje pielen met een spiegelje, lampje en niet te vergeten alle soorten ijzerdraad met in allerlei bochten gebogen uiteinden, heeft de dealer het voor elkaar gekregen en was het bekende 'plok' geluid te horen. Dit gebeurde van onder uit. (Zo'n 1.9 JTD is best groot, en laat slechts weinig ruimte over.)
Het probleem werd veroorzaakt door het plastic deel waarmee de buitenkabel vast hoort te zitten. Dit deel was uit het klemmetje geschoten. De dealer heeft dit deel er weer ingeklikt en als extra voorzorg het geheel van wat kit voorzien.
Bedankt voor alle reacties.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Hij is open!

Bericht door hannes »

Harrie45 schreef:Na een uurtje pielen met een spiegelje, lampje en niet te vergeten alle soorten ijzerdraad met in allerlei bochten gebogen uiteinden, heeft de dealer het voor elkaar gekregen en was het bekende 'plok' geluid te horen. Dit gebeurde van onder uit. (Zo'n 1.9 JTD is best groot, en laat slechts weinig ruimte over.)
Het probleem werd veroorzaakt door het plastic deel waarmee de buitenkabel vast hoort te zitten. Dit deel was uit het klemmetje geschoten. De dealer heeft dit deel er weer ingeklikt en als extra voorzorg het geheel van wat kit voorzien.
Bedankt voor alle reacties.
zou je een foto kunnen maken en plaatsen van het betreffende onderdeel Harrie :?:
Gebruikersavatar
Harrie45
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: do jul 20, 2006 20:49

Re: Hij is open!

Bericht door Harrie45 »

hannes schreef:zou je een foto kunnen maken en plaatsen van het betreffende onderdeel Harrie :?:
De kit die als voorzorg is aangebracht maakt het onderdeel moeilijk zichtbaar. Maar je kunt het bij je eigen auto goed zien. Niets bijzonders.
FIAT Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 120 pk. 3 deurs, Crossover black, 3 hoofsteunen achter, 17" velgen, Blue@me nav, parkeersensoren, regensensor, anti whiplash hoofdsteunen.
Hier voor: FIAT Grande Punto Emotion. 1.9 JTD 120pk.
Plaats reactie