4 grote gaten in de bodem

Plaats reactie
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

4 grote gaten in de bodem

Bericht door diabloNL »

Misschien dat sommige members het al weten maar als je onder de auto kijkt zul je 4 grote sleufvormige gaten aantreffen waarbij de coating geheel is beschadigd. Ik vermoed dat dit of met de fabricage straat te maken heeft waar de auto op vast gemonteerd zat. Of misschien met het transport.

Feit is dat de coating beschadigd is rond deze 4 gaten. Een vriend van mij heeft een Idea van twee jaar oud en die heeft ook die 4 gaten. Bij hem zat er al roest op. Daarom heb ik het met van die dikke zwarte verf die speciaal hiervoor bedoeld is (weet de naam niet meer) de gaten lekker dik ingesmeerd.

Het is maar een tip! :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

alle tips zijn welkom Diablo, dus ook deze. :wink:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ik zal het op het todo lijstje van mijn dealer zetten.

Zwarte spul wat je bedoelt zal wel tectyl wezen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Señor Sjon schreef:Ik zal het op het todo lijstje van mijn dealer zetten.

Zwarte spul wat je bedoelt zal wel tectyl wezen.

Ik weet niet of het tectyl was want is tectyl niet meer bruinig? Dit was echt pikzwart.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:
Señor Sjon schreef:Ik zal het op het todo lijstje van mijn dealer zetten.

Zwarte spul wat je bedoelt zal wel tectyl wezen.

Ik weet niet of het tectyl was want is tectyl niet meer bruinig? Dit was echt pikzwart.
Je hebt verschillende soorten tectyl voor verschillende toepassingen, je hebt zelfs transparante tectyl.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik zal het even aan die vriend van mij vragen die bus was van hem. We hebben trouwens ook meteen even zijn Idea gedaan.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

zal wel butack(weet ook niet hoe je dit schrijft) geweest zijn. Smeerde ze vroeger de onderkant van de auto mee in. Dat spul is gitzwart.
Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ja dat is hem, Butack! :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

4grote

Bericht door walpunto »

is bitack maar dat mag niet meer
is nu gewoon tectyl met de zelfde werking maar andere
ingredienten
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Re: 4grote

Bericht door diabloNL »

walpunto schreef:is bitack maar dat mag niet meer
is nu gewoon tectyl met de zelfde werking maar andere
ingredienten
Als het niet meer mag dan zal het wel heel goed werken!
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

diabloNL schreef:Ja dat is hem, Butack! :wink:
Werd vroeger idd heel veel gebruikt.... Bij mijn oude Taunus had ik zowat de gehele onderkant in gesmeerd met die pekzooi. Maar wel mooi geen roest meer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Uhh Bitac heeft de irritante eigenschap om met de jaren uit te drogen/hard te worden. Bij warm weer kan het dan niet meer met het metaal meerekken, zodat er scheurtjes in de laag ontstaan. Door deze scheurtjes komt er dan juist vocht tussen de laag Bitac en het blote metaal. En dat roest dan fijn onzichtbaar onder de Bitac, tot het echt zo ver is dat het er doorheen breekt.

Betere spullen (alleen ga ik dit straks mooi niet zelf aan de Punto doen, dat doet de dealer maar netjes):
- waxoil
- combinatie van owatral + menie
- of wat ik op mijn ouwe GSA had gebruikt: Caprotech RX-series (dacht RX5 als grondlaag en RX10 als zwarte anti-steenslaglaag), met eerst nog Fertan ontroester eronder (maar dat zou met 'n nieuwe Punto niet nodig moeten zijn).

Maar mijn advies: laat 't aan je dealer zien en laat HEN 't oplossen. Bij roestgevallen zijn dealers/importeurs altijd erg vervelend als er door niet-dealers aan de auto gewerkt is. Gaan ze over 2 jaar zeuren: "dit is amateuristisch opgelost, wij hadden het kunnen voorkomen, dus nu betaal je de reparatie mooi zelf vanwege onoordeelkundig gebruik blabla".
Laatst gewijzigd door PuntoXM op vr aug 18, 2006 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Caprotech RX-series. Is goed spul, zit ook onder de 69' kever van mn broertje.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:
diabloNL schreef:Ja dat is hem, Butack! :wink:
Werd vroeger idd heel veel gebruikt.... Bij mijn oude Taunus had ik zowat de gehele onderkant in gesmeerd met die pekzooi. Maar wel mooi geen roest meer.
Ja, waar blijven de tijden....mijn vader liet zijn auto's altijd meteen met Bitack behandelen, maar desondanks roesten de (sl)Opels die hij toen had binnen een paar jaar helemaal door. :?
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Bericht door rush079 »

Vanmorgen bij de dealer geweest. Ik heb de beschadigde coating rondom de 4 sleuven in de bodem laten zien.
Zijn reactie was: Deze beschadigingen ontstaan bij de 0 beurt. Het zijn de aangrijpingsplaatsen van het hefmechanisme. Hij wilde het wel tectyleren, maar bij een volgende beurt kom je weer met dezelfde beschadiging te zitten.
Mijn dealer vond dat het overigens geen kwaad kon, alleen de afdeklaag is beschadigd, het metaal zelf is in de fabriek zodanig behandeld dat het niet zou moeten roesten.
Ik geef het maar weer voor wat het waard is.
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
Plaats reactie