Knipperlicht schakelaar

diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Knipperlicht schakelaar

Bericht door diabloNL »

Ik heb een probleem met de knipperlicht schakelaar. Als het warm weer is en je zet het rechterknipperlicht aan dan komt het regelmatig voor dat hij niet afslaat als je de bocht uitkomt. Pas als je het stuur iets over het midden draait slaat hij af.

Ook heb ik (ook al hangt hij niet zoals bij koud weer) dat hij soms doorschiet naar het linkerknipperlicht en deze heel even doet oplichten.

Nou lijkt het erop dat dat doorschieten wat minder begint te worden maar nou heb ik een nieuw probleem. De knipperlicht schakelaar is steeds zwaarder om te bedienen. Vooral links vergt nogal wat kracht om hem van zijn plek te krijgen. Even tippen om van baan te wisselen is hierdoor niet echt makkelijk.

Zijn er meer mensen die deze problemen herkennen?


Bedankt!
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

ik heb het ook dat ie afslaat als je het stuur iets over het midden draait.
van je andere problemen heb ik geen last. wel dat ie een raar 'kraakje' heeft als ik hem naar beneden doe (naar links). voelt alsof er zand oid in het mechaniek zit
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Misschien heeft het te maken met het hangen en is er een stukje plastic afgebroken of zoiets wat nu in de schakelaar ronddwaalt. Misschien dat het vanzelf weggaat na veelvuldig gebruik.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Bij mij ' struikelt' de knipperinstallatie als ik 'm doorklik zodat ie blijt langen. Ik hoor dat aan het geluid dat erbij hoort en blijkbaar zie je het ook aan mn lichten.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

buxol schreef:Bij mij ' struikelt' de knipperinstallatie als ik 'm doorklik zodat ie blijt langen. Ik hoor dat aan het geluid dat erbij hoort en blijkbaar zie je het ook aan mn lichten.
sorry buxol maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. :oops:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Ik heb tijdens proefritjes ook al regelmatig ruzie gehad met de knipperlichten. Ik moet zeggen dat het wel de éérste italiaan is waarvan het knipperlicht eindelijk aan blijft staan wanneer je een rotonde driekwart neemt. Normaal springt hij bij de eerste bocht naar rechts al terug namelijk :roll:

Ik vind inderdaad wel dat je erg ver terug moet naar de middenstand voor hij een keer terugklapt. Of je moet hem een handje helpen of overdreven voorbij de middenstand gaan sturen. Dat lijkt me inderdaad niet helemaal de bedoeling :)
Seat Leon 1.9 TDi
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Bij mij slaat hij perfect af na een rechter bocht maar alleen bij warm weer slaat hij pas af als ik hem over het midden draai. Het doorschieten naar het linkerknipperlicht is ook heel vervelend omdat iedereen denkt dat ik ze vriendelijk bedank dat ik mocht invoegen naar rechts.

Ik hoop ook dat mijn nieuwe probleem zichzelf oplost want ik mag wel wat vaker naar de sportschool als ik het linkerknipperlicht wil blijven gebruiken. :P
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

diabloNL schreef:
Ik hoop ook dat mijn nieuwe probleem zichzelf oplost want ik mag wel wat vaker naar de sportschool als ik het linkerknipperlicht wil blijven gebruiken. :P
Zo zwaar gaat de knipperlichten nu ook weer niet.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Als het echt zo zwaar gaat, dan zou ik toch bij de dealer er nog eens naar laten kijken...ik heb er geen last van.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

tonyvandenbroek schreef:
diabloNL schreef:
Ik hoop ook dat mijn nieuwe probleem zichzelf oplost want ik mag wel wat vaker naar de sportschool als ik het linkerknipperlicht wil blijven gebruiken. :P
Zo zwaar gaat de knipperlichten nu ook weer niet.
Kom voor de gein maar eens proberen. :wink: Mijn collega liet ik het vanmorgen zien en hij kreeg hem niet aan omdat hij bang was hem af te breken. Als het van de week niet verbeterd rij ik even naar de dealer.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

diabloNL schreef:
tonyvandenbroek schreef:
diabloNL schreef:
Ik hoop ook dat mijn nieuwe probleem zichzelf oplost want ik mag wel wat vaker naar de sportschool als ik het linkerknipperlicht wil blijven gebruiken. :P
Zo zwaar gaat de knipperlichten nu ook weer niet.
Kom voor de gein maar eens proberen. :wink: Mijn collega liet ik het vanmorgen zien en hij kreeg hem niet aan omdat hij bang was hem af te breken. Als het van de week niet verbeterd rij ik even naar de dealer.
Is misschien wel de beste oplossing, je hebt tenminste garantie hiervoor.
Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

tonyvandenbroek schreef:
Is misschien wel de beste oplossing, je hebt tenminste garantie hiervoor.
Precies, alleen hoopte ik dat ik alles kon uitstellen totdat ik voor het stuurhuis terecht kon. Scheelt namelijk weer een hoop gedoe.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

diabloNL schreef:sorry buxol maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. :oops:
Ik zal eens proberen er een filmpje van te maken, want ik weet het niet goed uit te leggen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ah, bekend probleem, bij mij geeft ie ook een bonus keer naar links aan bij de terugslag na rechterbochten. Ook het automatisch afslaan is aardig ver voorbij de middenstand.

Ook wil hij bij rechterbochten dubbel knipperen. Eerst de knipper van de aanslag en gelijk erna de knipper voor de bocht. (als ie "vast" staat zeg maar) Lijkt me er ook suf uitzien.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ja dat dubbele knipperen bij aanzetten heb ik ook. Het is net alsof er al een soort module constant aan het schakelen is en dat je puur de verbinding maakt naar het lampje. :P
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Plaats reactie