Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure

Gebruikersavatar
Dorisje
Junior Stato
Berichten: 289
Lid geworden op: do jun 22, 2006 7:31

Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure

Bericht door Dorisje »

In de brochure van maart stond dat de sport 1.4 16 v binnen 9,7 s naar de 100 zou gaan. Achteraf blijkt dat er een (de zoveelste) typfout in de technische brochure zat. De prestaties vallen me nu dus, wat betreft acceleratie, behoorlijk tegen. Was meer mensen dit opgevallen? en zijn er meer mensen met een klacht hierover. Wellicht kunnen we dan samen een klacht bij Fiat NL indienen.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Je hebt gelijk, hij's wat langzamer. Wat wil je bereiken met de klacht?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Dorisje
Junior Stato
Berichten: 289
Lid geworden op: do jun 22, 2006 7:31

Bericht door Dorisje »

Nou daar heb ik nog geen idee over, aangezien ze het wss gaan afdoen als drukfout. Misschien wil Fiat iets ter compensatie aanbieden. Daarnaast is 11,5 s een sportuitvoering onwaardig...
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Drukfout inderdaad, net als de Sport-verlaging, luxe-radio, enz enz... ik ga me er niet aan storen en geniet lekker van m'n mooie GP! Er is meer dan genoeg om van te genieten!
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Dorisje
Junior Stato
Berichten: 289
Lid geworden op: do jun 22, 2006 7:31

Bericht door Dorisje »

Oh ja genieten doe ik ook hoor :)
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Tja, van de fouten in je nadeel kan je er bijkans een auto bijkopen. :P
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Dat is wel het minste waar ik me druk om maak. Hij trekt snel zat als hij eenmaal is ingereden. :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

diabloNL schreef:Dat is wel het minste waar ik me druk om maak. Hij trekt snel zat als hij eenmaal is ingereden. :wink:
klopt diablo, maar wel ff terugschakelen anders kan het vies tegen vallen. :wink:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

hannes schreef:
diabloNL schreef:Dat is wel het minste waar ik me druk om maak. Hij trekt snel zat als hij eenmaal is ingereden. :wink:
klopt diablo, maar wel ff terugschakelen anders kan het vies tegen vallen. :wink:
Inderdaad, wel even de toeren laten gieren anders is hij niet vooruit te branden. Fiats willen nou eenmaal RPM's maken. :D
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

diabloNL schreef:
hannes schreef:
diabloNL schreef:Dat is wel het minste waar ik me druk om maak. Hij trekt snel zat als hij eenmaal is ingereden. :wink:
klopt diablo, maar wel ff terugschakelen anders kan het vies tegen vallen. :wink:
Inderdaad, wel even de toeren laten gieren anders is hij niet vooruit te branden. Fiats willen nou eenmaal RPM's maken. :D
mijne diesel niet zenne :P :wink:
Afbeelding
joedelta

Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure

Bericht door joedelta »

Dorisje schreef:In de brochure van maart stond dat de sport 1.4 16 v binnen 9,7 s naar de 100 zou gaan. Achteraf blijkt dat er een (de zoveelste) typfout in de technische brochure zat. De prestaties vallen me nu dus, wat betreft acceleratie, behoorlijk tegen. Was meer mensen dit opgevallen? en zijn er meer mensen met een klacht hierover. Wellicht kunnen we dan samen een klacht bij Fiat NL indienen.
In de technische gegevens folder van november 2005 stond een acceleratie van 9,8 sec (0-100 km/uur) In de algemene brochure van november 2005 stond 11,2 sec. Ik heb in januari bij FIAT Auto Nederland navraag gedaan; vanuit Italië kreeg ik toen een lijstje met de officiële technische gegevens, aangezien ze het bij FIAT Auto Nederland het ook niet meer wisten. Daar stond het (correcte) cijfer van 11,4 sec in.

Zelf ben ik tevreden over de snelheid van de GP (hij is sneller dan al mijn vorige auto's, behalve de FIAT Croma), dus ik ga er geen klacht tegen indienen. Dit is een typisch geval van een wijziging waar FIAT toe mag over gaan zonder voorafgaande kennisgeving (hoewel de communicatie over de cijfers erg warrig is verlopen).
Je zou inderdaad kunnen proberen een klacht in te dienen op grond van de stelling dat de werkelijke acceleratie een sport uitvoering niet waardig is en bijvoorbeeld (in tegenstelling tot wat in de technische gegevens brochure stond) erg afwijkt van de cijfers van de MultiJet Sport. Maar of dat een sterk uitgangspunt is....????
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure

Bericht door bartike »

joedelta schreef: dus ik ga er geen klacht tegen indienen.
zoude er mensen zijn die dit wel doen? :shock:
Afbeelding
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure

Bericht door ExTaxi »

Dorisje schreef:In de brochure van maart stond dat de sport 1.4 16 v binnen 9,7 s naar de 100 zou gaan. Achteraf blijkt dat er een (de zoveelste) typfout in de technische brochure zat. De prestaties vallen me nu dus, wat betreft acceleratie, behoorlijk tegen. Was meer mensen dit opgevallen? en zijn er meer mensen met een klacht hierover. Wellicht kunnen we dan samen een klacht bij Fiat NL indienen.
welke andere 1.4 16v haalt dit WEL? Geen 1.
Een hedendaagse 1.4 16v zit meesal onder de 100 pk en dan is 11-12 sec eerder normaal dan onder de 10. Als je dat niet weet, boeit die acceleratietijd blijkbaar ook niet zo voor jou ;-)
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Mooie is dat het laatste type gewone punto sporting met hetzelfde blok er 9,5 s over doet. Echt heerlijk ding, 6bakje erin en gaan 8)
Seat Leon 1.9 TDi
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure

Bericht door Sporting raymon »

ExTaxi schreef:
Dorisje schreef:In de brochure van maart stond dat de sport 1.4 16 v binnen 9,7 s naar de 100 zou gaan. Achteraf blijkt dat er een (de zoveelste) typfout in de technische brochure zat. De prestaties vallen me nu dus, wat betreft acceleratie, behoorlijk tegen. Was meer mensen dit opgevallen? en zijn er meer mensen met een klacht hierover. Wellicht kunnen we dan samen een klacht bij Fiat NL indienen.
welke andere 1.4 16v haalt dit WEL? Geen 1.
Een hedendaagse 1.4 16v zit meesal onder de 100 pk en dan is 11-12 sec eerder normaal dan onder de 10. Als je dat niet weet, boeit die acceleratietijd blijkbaar ook niet zo voor jou ;-)
verklaar dan eens waarom de oude model punto sporting (1.2 16 v 80 pk)

sneller is dan de huidige sport en wel 10.6 sec (0-100) .
:?: .

mijn vorige mk2 was ook veel sneller....maar idd houd deze vvt motor van hoge toeren ..

De prestaties vallen mij ook enigsinds tegen vd GP sport benzine..
sommige mensen hebben er blijkbaar een hekel aan als je klaagt maar dit is toch wel het zoveelste steekje dat fiat laat vallen ..en weet ook wel dat er veel te genieten valt a/d auto maar toch ...beetje jammer
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Plaats reactie