Dat blok in de Punto Mk2 en bijvoorbeeld de Lancia Ypsilon is niet dezelfde.Joh@n schreef:Mooie is dat het laatste type gewone punto sporting met hetzelfde blok er 9,5 s over doet. Echt heerlijk ding, 6bakje erin en gaan
Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
Mijn FIAT Bravo Trofeo met diezelfde 1.2 16V deed 12,5 sec over de acceleratie van 0-100 km/uurSporting raymon schreef: verklaar dan eens waarom de oude model punto sporting (1.2 16 v 80 pk)
sneller is dan de huidige sport en wel 10.6 sec (0-100) .
.
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
Volkswagen Golf GT? 1.4 16v met 170pk. 0-100 in 7.9 sec!ExTaxi schreef:welke andere 1.4 16v haalt dit WEL? Geen 1.Dorisje schreef:In de brochure van maart stond dat de sport 1.4 16 v binnen 9,7 s naar de 100 zou gaan. Achteraf blijkt dat er een (de zoveelste) typfout in de technische brochure zat. De prestaties vallen me nu dus, wat betreft acceleratie, behoorlijk tegen. Was meer mensen dit opgevallen? en zijn er meer mensen met een klacht hierover. Wellicht kunnen we dan samen een klacht bij Fiat NL indienen.
Een hedendaagse 1.4 16v zit meesal onder de 100 pk en dan is 11-12 sec eerder normaal dan onder de 10. Als je dat niet weet, boeit die acceleratietijd blijkbaar ook niet zo voor jou
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
Sporting raymon schreef: verklaar dan eens waarom de oude model punto sporting (1.2 16 v 80 pk)
sneller is dan de huidige sport en wel 10.6 sec (0-100) .
heeft het misschien met het verschil in gewicht te maken Ray :roll:
wat is het gewicht van de punto sporting
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
Ja, met het van Lancia geleende oude concept van de kleine motor met turbo/compressor, maar dat maakt hem ook gelijk wel een heel stuk duurder.GPO schreef: Volkswagen Golf GT? 1.4 16v met 170pk. 0-100 in 7.9 sec!
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
De Punto Mk 2 met 1.2 16V motor van 80 pk woog 895 kghannes schreef:Sporting raymon schreef: verklaar dan eens waarom de oude model punto sporting (1.2 16 v 80 pk)
sneller is dan de huidige sport en wel 10.6 sec (0-100) .
heeft het misschien met het verschil in gewicht te maken Ray :roll:
wat is het gewicht van de punto sporting
De Punto Mk 2 met 1.4 16V motor van 95 pk woog 935 kg
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Dat heeft ook te maken met milieueisen bij nieuwe auto's. Een nieuw ontwikkelde auto moet weer aan strengere eisen voldoen dan een auto die al weer een tijdje op de markt is.LaTiNo schreef:Ik denk dat het gewoon niet reeel is om topprestaties te verwachten van een 1.4 motor, 16V of niet. Zeker niet als ze in grotere (en dus zwaardere) auto's gestopt worden.
Wat ik echt niet begrijp is waarom er niet meteen een 1.6 of 1.8 beschikbaar is gekomen. 120 a 130pk, DAAR heb je wat aan....
Op zich is een 1.4 16V gewoon een mooie motor voor een auto van dit formaat, maar inderdaad geen racemonster. Uiteraard is dit wel de benzinemotor die ook op termijn het meest verkocht zal blijven worden.
Dus wordt deze "gemiddelde motor" het eerste ontwikkeld en van daaruit weer zwaardere motoren. Maar ook die zwaardere motoren zullen nieuw ontwikkeld moeten worden om aan de milieueisen te voldoen, wat voor die motoren een langer ontwikkelingstraject met zich mee brengt.
De situatie in de markt speelt hier trouwens ook sterk in mee. Wij zijn hier op het forum op de een of andere manier redelijk verwende automobilisten, maar wij vertegenwoordigen niet de gemiddelde koper van een auto in Europa.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
geloof dat het antwoord al gegeven is Hanneshannes schreef:Sporting raymon schreef: verklaar dan eens waarom de oude model punto sporting (1.2 16 v 80 pk)
sneller is dan de huidige sport en wel 10.6 sec (0-100) .
heeft het misschien met het verschil in gewicht te maken Ray :roll:
wat is het gewicht van de punto sporting
maar 15 pk meer tegen een gewichtsverschil (meer) van iets meer dan 100kg ....zou kunnen kloppen daarbij heeft het ook met de nieuwe emissie normen te maken...je geeft wel vol gas maar je krijgt het meer gedoseerd en dus zal de motor trager aanvoelen
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
- Locatie: Kapellen ->Belgium
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
met de mooi kleur sprint bleujoedelta schreef:Mijn FIAT Bravo Trofeo met diezelfde 1.2 16V deed 12,5 sec over de acceleratie van 0-100 km/uurSporting raymon schreef: verklaar dan eens waarom de oude model punto sporting (1.2 16 v 80 pk)
sneller is dan de huidige sport en wel 10.6 sec (0-100) .
.
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
Sprint Blue? Nou nee de Bravo was Inkt zwart, misschien dat ie sneller was geweest in sprint blue?!bartike schreef:met de mooi kleur sprint bleujoedelta schreef: Mijn FIAT Bravo Trofeo met diezelfde 1.2 16V deed 12,5 sec over de acceleratie van 0-100 km/uur
Die Bravo woog trouwens nog geen 950 kg en toch was het verschil in acceleratie al enorm met een Punto. Hij was wel heel zuinig, dat dan weer wel, en echt lui kon je hem ook niet noemen.
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
- Locatie: Kapellen ->Belgium
Re: Acceleratie sport 1.4 16v niet volgens brochure
wie weet hier in de buurt rijd er zo een rond in sprint bleu z'n mooie kleur he! ik had m'n uno turbo in die kleur gespotenjoedelta schreef:Sprint Blue? Nou nee de Bravo was Inkt zwart, misschien dat ie sneller was geweest in sprint blue?!bartike schreef:met de mooi kleur sprint bleujoedelta schreef: Mijn FIAT Bravo Trofeo met diezelfde 1.2 16V deed 12,5 sec over de acceleratie van 0-100 km/uur