mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Plaats reactie
elcamino59
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 08, 2011 18:45

mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door elcamino59 »

ik krijg het mistachterlicht van mijn 2011 punto evo niet werkend. heb inmiddels een nieuw lampje er in en een nieuwe fitting er in gezet .
via mijn instructie boekje kan ik er niet achter komen welke zekering voor de mistlamp is . ik heb de zekeringenkast in de motorruimte gecheckt en die links in de dashboard en alles is heel . iemand bekend met dit probleem ?
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door E-Vix »

Een Evo uit 2011 heeft nog gewoon fabrieksgarantie. Wellicht even langs de garage rijden? Lampje mag sowieso nog niet doorgebrand zijn (tenzij je vanaf het moment dat je hem hebt 24 uur per dag je mistachterlicht aan hebt gehad).
Zet je trouwens wel je mistachterlicht aan? Niet dat je je mistlichten voor aan zet? Is de onderste van de twee knopjes. De bovenste is voor de mistlampen voor.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door Bennink »

Heb je de rest van de verlichting wel aan staan? Volgens mij werkt het mistachterlicht niet als de normale verlichting uit is.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door RaydeJee »

Dat zou het wel eens kunnen zijn inderdaad.
elcamino59
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 08, 2011 18:45

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door elcamino59 »

ik heb alles al geprobeerd ,als je de voorste mistlampen aandrukt kun je de achterste ook aanschakelen met de schakelaar er onder . maar dan springt er een geel lampje aan dat hij het niet doet . morgen moet de auto rdw gekeurd worden dus ik hoop dat ze daar niet moeilijk over doen, vandaag is hij uitgelijnt dus het kan niet mis gaan .
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door Wesley Abarth »

Het is voor de keuring verplicht dat alle buitenverlichting werkt zoals bedoeld, maar het zal vast iets kleins zijn. Toch even met een multimeter aan de slag denk ik,,
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door Bennink »

Ik wilde zeggen dat je anders ff naar de dealer kan rijden, maar als ik zie wat er met de auto gebeurd is, weet ik niet of de dealer iets voor je kan betekenen. Alles doormeten met multimeter, ben ik bang.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
elcamino59
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 08, 2011 18:45

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door elcamino59 »

de punto is rdw goedgekekeurd ~~ ik had het er op gewaagd om met een niet werkend mistachterlicht te gaan keuren omdat ik die niet werkend kreeg .maar daar trappen ze niet in . het eerste waar de keurmeester naar keek was de verlichting ,toen een remproef ,en als laatste werd de auto volledig na gemeten met een een robot arm op een tafel ,dit was ook alemaal dik in orde . maar hij kon hem niet goed keuren ivm mistachterlicht . toen ik mij aanmelde bij de balie voor de keuring had ik foto,s zien liggen van mijn punto .die door een schade expert geschoten zijn hierop was te zien dat de auto een trekhaak had ten tijde van de crash ? (toen begon het bij mij te dagen ) ze hebben in de bedrading zitten rotzooien bij demontage van de trekhaak :? dus dan kun je naar een fiatdealer gaan en uit laten lezen maar daar kom je niets mee verder met wat ik gevonden hebt . ik heb aan de keurmeester vertelt dat ik op de foto,s een trekhaak had gezien en heb gevraagt of ik het probleem buiten even mocht proberen op te lossen .
daar heb ik de rechte bekleding van de kofferbak weg getrokken hier waren 4 blauwe blokjes in bekabeling aan gebracht voor de trekhaak verlichting maar daar was niet mis mee . toen heb links ook de bkleding weg getroken :shock: en wat ik toen zag ,een bruin gele draad was onderbroken (hier was 10 cm tussen uit geknipt ) na een kleine reparatie thuis weer terug naar de rdw en toen is de punto goed gekeurt .
ik hoop half volgende week mijn nieuwe papieren binnen te krijgen ~~
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door RaydeJee »

Zo dat is mazzel dat dat je opviel. Mooi geregeld. :D
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: mistachterlicht werkt niet 2011 evo

Bericht door Sunrise »

~~ ...blij voor je dat hij is goedgekeurd, nu alleen de pixels nog van het eindresultaat -]
Plaats reactie