Inryden ja of nee, en hoe??

Gebruikersavatar
Dorisje
Junior Stato
Berichten: 289
Lid geworden op: do jun 22, 2006 7:31

Bericht door Dorisje »

Volgens mij was je de enige die vol gas gaf. :lol: Want ik heb in jaren niet zo'n trage auto gehad. Stoplichtsprintjes doe ik met de GP niet meeer aan, aangezien al die juppenauto's nu veel sneller zijn.
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

Dorisje schreef:Want ik heb in jaren niet zo'n trage auto gehad. Stoplichtsprintjes doe ik met de GP niet meeer aan, aangezien al die juppenauto's nu veel sneller zijn.
:x :? :( :cry:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ice-Angel schreef:
Dorisje schreef:Want ik heb in jaren niet zo'n trage auto gehad. Stoplichtsprintjes doe ik met de GP niet meeer aan, aangezien al die juppenauto's nu veel sneller zijn.
:x :? :( :cry:
No worries hij is verre van traag als hij los komt. Het is natuurlijk een persoonlijke ervaring maar ik vind hem snel genoeg optrekken. :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
renzo4000
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: za apr 15, 2006 15:49
Locatie: Arnhem

Bericht door renzo4000 »

joedelta schreef:
hannes schreef:
Koen schreef:Heb hem ook ni ingereden, naar het schijnt ni nodig.
En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten :lol:
welke :?: :roll:
Nou, ik heb toch ook al diverse auto's achter me gelaten bij stoplichtsprintjes hoor, en niet alleen GP's met een 1.2 motor. Is een kwestie van reactievermogen in combinatie met gevoel voor je auto hebben.
In de eerste versnelling krijg je meestal als je effe het gas (in twee fasen) doortrapt een enorme duw in de rug, en zijn de eerste meters voor de GP, daarna gewoon strak doorschakelen en de "race" kan voor jou zijn, is mijn ervaring.
Ach het geeft ook niet jongens (en meisjes). Laten we nou eerlijk zijn, we hebben te maken met 1.4 16v 95 pk 125nm. Dit is gewoon een leuke motor waarmee je vlot mee kunt komen met het verkeer en daar is echt alles mee gezegd. Als je meer vermogen wil dan moet je even geduld hebben op de 1.6 of zelfs een 1.8 heb ik begrepen. Dan kun je een keer serieus een sprintje aangaan met de snellere jongens.

Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!! :-)
TYPE: Sport 1.4 16v
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

renzo4000 schreef: Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!! :-)
:lol: :lol: :lol: T = dat een diesel voor ons niet rendabel is, want anders.... :roll:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

renzo4000 schreef: Ach het geeft ook niet jongens (en meisjes). Laten we nou eerlijk zijn, we hebben te maken met 1.4 16v 95 pk 125nm. Dit is gewoon een leuke motor waarmee je vlot mee kunt komen met het verkeer en daar is echt alles mee gezegd. Als je meer vermogen wil dan moet je even geduld hebben op de 1.6 of zelfs een 1.8 heb ik begrepen. Dan kun je een keer serieus een sprintje aangaan met de snellere jongens.

Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!! :-)
Helemaal correct beschreven renzo4000, gewoon lekker vlot, maar geen racemonster. Die indruk wilde ik ook niet wekken, ik heb wel de ervaring dat er ook een hoop tragere auto's en automobilisten zijn op de Nederlandse wegen en ik heb het geluk dat ik die altijd tref in stoplichtsprintjes :wink: . Ik heb er zelfs een SEAT Leon TDI uitgereden, nou dan moet er wel een hele bagger chauffeur in die Leon gezeten hebben, of de Leon had een technisch probleem, maar het lukte me dus wel :lol: :lol: :lol: (en die SEAT-rijder probeerde het wel, daar ben ik van overtuigd, die Turbo was me toch aan het loeien)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

joedelta schreef:
renzo4000 schreef: Ach het geeft ook niet jongens (en meisjes). Laten we nou eerlijk zijn, we hebben te maken met 1.4 16v 95 pk 125nm. Dit is gewoon een leuke motor waarmee je vlot mee kunt komen met het verkeer en daar is echt alles mee gezegd. Als je meer vermogen wil dan moet je even geduld hebben op de 1.6 of zelfs een 1.8 heb ik begrepen. Dan kun je een keer serieus een sprintje aangaan met de snellere jongens.

Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!! :-)
Helemaal correct beschreven renzo4000, gewoon lekker vlot, maar geen racemonster. Die indruk wilde ik ook niet wekken, ik heb wel de ervaring dat er ook een hoop tragere auto's en automobilisten zijn op de Nederlandse wegen en ik heb het geluk dat ik die altijd tref in stoplichtsprintjes :wink: . Ik heb er zelfs een SEAT Leon TDI uitgereden, nou dan moet er wel een hele bagger chauffeur in die Leon gezeten hebben, of de Leon had een technisch probleem, maar het lukte me dus wel :lol: :lol: :lol: (en die SEAT-rijder probeerde het wel, daar ben ik van overtuigd, die Turbo was me toch aan het loeien)

Goedzo JOE, een seat eruit gereden. Je hebt wel flink je best moeten doen denk ik dan. Want een TDI trek je er met een 1.4 niet gemaakelijk uit. Of het is inderdaad een bagger chauffeur geweest.
Afbeelding
Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

Heb al een BMW 320D achtergelaten, Hyundai coupe, Honda accord 2.0I,...
De BMW X5 3.0D kan ik juist volgen maja da s ook ne zware auto
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

renzo4000 schreef: Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!! :-)
Enige wat jij weer ervoor terugkrijgt met een 1.4 16V is een geluid dat veel aangenamer in het gehoor ligt dan dat van de 1.9 JTD. Verder is een Sport echt zo idioot snel :D De twee keer dat ik erin gereden heb, reed ik echt zo rond : :lol:
Seat Leon 1.9 TDi
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

Dorisje schreef:Volgens mij was je de enige die vol gas gaf. :lol: Want ik heb in jaren niet zo'n trage auto gehad. Stoplichtsprintjes doe ik met de GP niet meeer aan, aangezien al die juppenauto's nu veel sneller zijn.
Tis maar net hoe goed je erin bent en oplet wanneer het groen is (ok het helpt soms als je de situatie kent natuurlijk ;-) ...de 1.4 16v is wat dat betreft niet veel trager als bv mijn oude 1.9jtd punto...ja hij is trager maar het valt me dus mee...
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

joedelta schreef: ....

Helemaal correct beschreven renzo4000, gewoon lekker vlot, maar geen racemonster. Die indruk wilde ik ook niet wekken, ik heb wel de ervaring dat er ook een hoop tragere auto's en automobilisten zijn op de Nederlandse wegen en ik heb het geluk dat ik die altijd tref in stoplichtsprintjes :wink: . Ik heb er zelfs een SEAT Leon TDI uitgereden, .....
Goed bezig geweets Joe! :D
Scippy
Nuovo Arrivato
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 8:02

Bericht door Scippy »

Joh@n schreef:
renzo4000 schreef: Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!! :-)
Enige wat jij weer ervoor terugkrijgt met een 1.4 16V is een geluid dat veel aangenamer in het gehoor ligt dan dat van de 1.9 JTD. Verder is een Sport echt zo idioot snel :D De twee keer dat ik erin gereden heb, reed ik echt zo rond : :lol:
Johan, over 2 dagen hoop ik ook met zo'n :lol: glimlach rond te rijden want dan kan ik mijn 1.9 JTD Sport ophalen!!!!
Ik hoop niet dat ik teleurgesteld zal zijn over de acceleratie...
Auto: GP 1.9 Multijet Sport
Kleur: Crossover Black Metallic
Bekleding: Inox Orange
Velgen: 17" Stemvork
Opties: Cruise control, Blue&Me,
Armsteun, Privacy Glass
Levering: Eind augustus 2006
joedelta

Bericht door joedelta »

Scippy schreef: Johan, over 2 dagen hoop ik ook met zo'n :lol: glimlach rond te rijden want dan kan ik mijn 1.9 JTD Sport ophalen!!!!
Ik hoop niet dat ik teleurgesteld zal zijn over de acceleratie...
reken maar dat de 130 pk multijet je niet teleurstelt wat betreft acceleratie....die gaat als de brandweer....moet je hem natuurlijk wel kunnen bedienen :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef: Goedzo JOE, een seat eruit gereden. Je hebt wel flink je best moeten doen denk ik dan. Want een TDI trek je er met een 1.4 niet gemaakelijk uit. Of het is inderdaad een bagger chauffeur geweest.
Weer gelukt, om een onwaarschijnlijke stoplichtsprint te winnen.
Het was een Alfa 156 1.8 T-spark.
de bestuurder van de Alfa was van mijn leeftijd, dus nog geen opa of zo, en zat wat betreft reactievermogen gelijk, maar ja.....op de een of andere manier wilde de Alfa er niet langs.....onwaarschijnlijk, maar toch echt gebeurd.
(Ik weet het, zo'n Alfa is veel sneller dan mijn GP, dus zal wel weer geluk zijn, maar dat heb ik dus blijkbaar vaak en dat is best lachen.)
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

joedelta schreef:
Scippy schreef: Johan, over 2 dagen hoop ik ook met zo'n :lol: glimlach rond te rijden want dan kan ik mijn 1.9 JTD Sport ophalen!!!!
Ik hoop niet dat ik teleurgesteld zal zijn over de acceleratie...
reken maar dat de 130 pk multijet je niet teleurstelt wat betreft acceleratie....die gaat als de brandweer....moet je hem natuurlijk wel kunnen bedienen :wink:
Gaat prima...dat bedienen... jammer dat je niet zo ver kan doortrekken in de een en twee :roll:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Plaats reactie