Inryden ja of nee, en hoe??

Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Inryden ja of nee, en hoe??

Bericht door Ice-Angel »

Ondanks dat er hier al ergens een topic staat over inryden, wil ik jullie toch ff een paar vraagjes stellen :wink:
* Heb je je auto ingereden??
* Zo ja, hoe heb je hem ingereden?? (aantal toeren, hoeveel km, e.d.)
* Hoeveel km heeft ie nu gelopen, en hoe rydt hy nu?? (benzineverbruik, is ie vlot??e.d)
We zitten nml heel erg te twyfelen over t inryden, en iedereen zegt wat anders, dus als jullie dan antwoord geven op deze vragen, kunnen we zelf onze conclusie trekken :wink: :lol:
(en miss is t ook handig voor andere 2-be GP ryders :lol: :lol: )
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik heb hem ingereden. Eerste 1000 Km niet boven de 3500 RPM. Was ontzettend stroef maar is na 800 Km een stuk losser geworden. Benzine verbuik is iets minder geworden.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik heb 'm niet ingereden. Staat nu ongeveer 11.000km op de teller en ik heb ongeveer 5.000km nodig gehad om te wennen aan de auto. Hij is nu lekker vlot, maar ik kan niet aangeven of aan mij of aan de auto ligt :)
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

ik heb hem totaal niet ingereden (trok hem al bij het tweede stoplicht in de 5000 toeren).
Volgens de verkoper is dat ook niet nodig (behalve voor het feit dat hij waarschijnlijk wat meer olie gaat verbruiken, maar ja als dat alles is).
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

Ik heb em ingereden tot ongeveer 1500 km. Dat hield bij mij in niet boven de 3000 rpm komen en rustig schakelen. Niet dat het echt nodig is om nog meer toeren te maken. Mijn dieseltje heeft z'n maximum koppel al bij 1750 rpm.

Ik hoor ook meer zeggen dat inrijden niet nodig is. Olieverbruik zal wel hoger liggen, maar voor de rest kan van begin af aan doortrappen geen kwaad.
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
Gebruikersavatar
renzo4000
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: za apr 15, 2006 15:49
Locatie: Arnhem

Bericht door renzo4000 »

Ik heb de eerste 3 dagen (1000km) rustig ingereden tot 3500rpm. En nu regelmatig doortrekken tot 6500rpm (daarna bemoeit de begrenzer zich ermee :P).
TYPE: Sport 1.4 16v
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
joedelta

Bericht door joedelta »

renzo4000 schreef:Ik heb de eerste 3 dagen (1000km) rustig ingereden tot 3500rpm. En nu regelmatig doortrekken tot 6500rpm (daarna bemoeit de begrenzer zich ermee :P).
Verder doortrekken dan 5800 toeren heeft niet echt zin volgens mij, het maximum vermogen ligt bij dat toerental.
Gebruikersavatar
Dorisje
Junior Stato
Berichten: 289
Lid geworden op: do jun 22, 2006 7:31

Bericht door Dorisje »

Zo heb ik het gedaan:
- Eerste 100 km rustig: tot de 3500 rpm
- 100-1500 km: tot 3500 rpm normaal, ,met af en toe een uitschieter naar 6000 rpm. Natuurlijk wel geleidelijk gas geven en niet ineens het gaspedaal intrappen. En daarna de motor weer rust gunnen. Overigens alleen gedaan als de motor al 20 minuutjes goed warm gelopen was.
- 1500 km - nu: sportief rijden, maar niet te gek :lol:

Resultaat: Auto rijd vlot, en is zuinig. Rij nu gemiddeld 1 op 14,5 bij sportief rijgedrag. 8) Huigige km stand is 3500 km.

Volgens menig automonteur schijnt de bovenstaande methode het beste te zijn. Maar de meningen kunnen nog wel eens verschillen als ik het hier zo lees.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Dorisje schreef:Zo heb ik het gedaan:
- Eerste 100 km rustig: tot de 3500 rpm
- 100-1500 km: tot 3500 rpm normaal, ,met af en toe een uitschieter naar 6000 rpm. Natuurlijk wel geleidelijk gas geven en niet ineens het gaspedaal intrappen. En daarna de motor weer rust gunnen. Overigens alleen gedaan als de motor al 20 minuutjes goed warm gelopen was.
- 1500 km - nu: sportief rijden, maar niet te gek :lol:

Resultaat: Auto rijd vlot, en is zuinig. Rij nu gemiddeld 1 op 14,5 bij sportief rijgedrag. 8) Huigige km stand is 3500 km.

Volgens menig automonteur schijnt de bovenstaande methode het beste te zijn. Maar de meningen kunnen nog wel eens verschillen als ik het hier zo lees.
Zo heb ik het dus ook gedaan en bij mij rijdt ie 1 op 12...
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

Heb hem ook ni ingereden, naar het schijnt ni nodig.
En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten :lol:
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

Koen schreef: En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten :lol:
Kyk, dat soort dingen zyn leuk om te horen :wink:
nee, jullie allemaal al bedankt voor de reacties :D
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Ik weet niet of een diesel anders ingereden moet worden, maar ik het net zo ingereden als de GTI die ik hiervoor had. De eerste 1000 km. rustig aan en daarna flink op de staart trappen (normaal rijden dus...) :D
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Koen schreef:Heb hem ook ni ingereden, naar het schijnt ni nodig.
En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten :lol:
welke :?: :roll:
Gebruikersavatar
renzo4000
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: za apr 15, 2006 15:49
Locatie: Arnhem

Bericht door renzo4000 »

hannes schreef:
Koen schreef:Heb hem ook ni ingereden, naar het schijnt ni nodig.
En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten :lol:
welke :?: :roll:
GP's met een 1.4 8v of erger, een 1.2 .... meer zit er niet in ben ik bang :P ;-)
TYPE: Sport 1.4 16v
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
Koen schreef:Heb hem ook ni ingereden, naar het schijnt ni nodig.
En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten :lol:
welke :?: :roll:
Nou, ik heb toch ook al diverse auto's achter me gelaten bij stoplichtsprintjes hoor, en niet alleen GP's met een 1.2 motor. Is een kwestie van reactievermogen in combinatie met gevoel voor je auto hebben.
In de eerste versnelling krijg je meestal als je effe het gas (in twee fasen) doortrapt een enorme duw in de rug, en zijn de eerste meters voor de GP, daarna gewoon strak doorschakelen en de "race" kan voor jou zijn, is mijn ervaring.
Plaats reactie