Inryden ja of nee, en hoe??
- Ice-Angel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
Inryden ja of nee, en hoe??
Ondanks dat er hier al ergens een topic staat over inryden, wil ik jullie toch ff een paar vraagjes stellen
* Heb je je auto ingereden??
* Zo ja, hoe heb je hem ingereden?? (aantal toeren, hoeveel km, e.d.)
* Hoeveel km heeft ie nu gelopen, en hoe rydt hy nu?? (benzineverbruik, is ie vlot??e.d)
We zitten nml heel erg te twyfelen over t inryden, en iedereen zegt wat anders, dus als jullie dan antwoord geven op deze vragen, kunnen we zelf onze conclusie trekken
(en miss is t ook handig voor andere 2-be GP ryders )
* Heb je je auto ingereden??
* Zo ja, hoe heb je hem ingereden?? (aantal toeren, hoeveel km, e.d.)
* Hoeveel km heeft ie nu gelopen, en hoe rydt hy nu?? (benzineverbruik, is ie vlot??e.d)
We zitten nml heel erg te twyfelen over t inryden, en iedereen zegt wat anders, dus als jullie dan antwoord geven op deze vragen, kunnen we zelf onze conclusie trekken
(en miss is t ook handig voor andere 2-be GP ryders )
- miechiwi
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
- Locatie: Beerse, België
Ik heb em ingereden tot ongeveer 1500 km. Dat hield bij mij in niet boven de 3000 rpm komen en rustig schakelen. Niet dat het echt nodig is om nog meer toeren te maken. Mijn dieseltje heeft z'n maximum koppel al bij 1750 rpm.
Ik hoor ook meer zeggen dat inrijden niet nodig is. Olieverbruik zal wel hoger liggen, maar voor de rest kan van begin af aan doortrappen geen kwaad.
Ik hoor ook meer zeggen dat inrijden niet nodig is. Olieverbruik zal wel hoger liggen, maar voor de rest kan van begin af aan doortrappen geen kwaad.
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
Ik heb de eerste 3 dagen (1000km) rustig ingereden tot 3500rpm. En nu regelmatig doortrekken tot 6500rpm (daarna bemoeit de begrenzer zich ermee ).
TYPE: Sport 1.4 16v
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
Zo heb ik het gedaan:
- Eerste 100 km rustig: tot de 3500 rpm
- 100-1500 km: tot 3500 rpm normaal, ,met af en toe een uitschieter naar 6000 rpm. Natuurlijk wel geleidelijk gas geven en niet ineens het gaspedaal intrappen. En daarna de motor weer rust gunnen. Overigens alleen gedaan als de motor al 20 minuutjes goed warm gelopen was.
- 1500 km - nu: sportief rijden, maar niet te gek
Resultaat: Auto rijd vlot, en is zuinig. Rij nu gemiddeld 1 op 14,5 bij sportief rijgedrag. Huigige km stand is 3500 km.
Volgens menig automonteur schijnt de bovenstaande methode het beste te zijn. Maar de meningen kunnen nog wel eens verschillen als ik het hier zo lees.
- Eerste 100 km rustig: tot de 3500 rpm
- 100-1500 km: tot 3500 rpm normaal, ,met af en toe een uitschieter naar 6000 rpm. Natuurlijk wel geleidelijk gas geven en niet ineens het gaspedaal intrappen. En daarna de motor weer rust gunnen. Overigens alleen gedaan als de motor al 20 minuutjes goed warm gelopen was.
- 1500 km - nu: sportief rijden, maar niet te gek
Resultaat: Auto rijd vlot, en is zuinig. Rij nu gemiddeld 1 op 14,5 bij sportief rijgedrag. Huigige km stand is 3500 km.
Volgens menig automonteur schijnt de bovenstaande methode het beste te zijn. Maar de meningen kunnen nog wel eens verschillen als ik het hier zo lees.
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Zo heb ik het dus ook gedaan en bij mij rijdt ie 1 op 12...Dorisje schreef:Zo heb ik het gedaan:
- Eerste 100 km rustig: tot de 3500 rpm
- 100-1500 km: tot 3500 rpm normaal, ,met af en toe een uitschieter naar 6000 rpm. Natuurlijk wel geleidelijk gas geven en niet ineens het gaspedaal intrappen. En daarna de motor weer rust gunnen. Overigens alleen gedaan als de motor al 20 minuutjes goed warm gelopen was.
- 1500 km - nu: sportief rijden, maar niet te gek
Resultaat: Auto rijd vlot, en is zuinig. Rij nu gemiddeld 1 op 14,5 bij sportief rijgedrag. Huigige km stand is 3500 km.
Volgens menig automonteur schijnt de bovenstaande methode het beste te zijn. Maar de meningen kunnen nog wel eens verschillen als ik het hier zo lees.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
GP's met een 1.4 8v of erger, een 1.2 .... meer zit er niet in ben ik banghannes schreef:welke :roll:Koen schreef:Heb hem ook ni ingereden, naar het schijnt ni nodig.
En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten
TYPE: Sport 1.4 16v
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
Nou, ik heb toch ook al diverse auto's achter me gelaten bij stoplichtsprintjes hoor, en niet alleen GP's met een 1.2 motor. Is een kwestie van reactievermogen in combinatie met gevoel voor je auto hebben.hannes schreef:welke :roll:Koen schreef:Heb hem ook ni ingereden, naar het schijnt ni nodig.
En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten
In de eerste versnelling krijg je meestal als je effe het gas (in twee fasen) doortrapt een enorme duw in de rug, en zijn de eerste meters voor de GP, daarna gewoon strak doorschakelen en de "race" kan voor jou zijn, is mijn ervaring.