Startblokkering

Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Startblokkering

Bericht door fra-boy »

Vanochtend wilde mijn vriendin wegrijden maar de sleutel blokkeerde volledig! Overijverige startblokkering? Ik de garage gebeld, die verwijzen me door naar de pech onderweg.......3 kwartier later komt de ANWB langs. Aanvankelijk lukt het hem ook niet, maar bij een tweede poging wou de sleutel eindelijk in de tweede stand (MAR) én starten. Vreemd. Dit moet me toch niet al te vaak overkomen. De ANWB'er zei dat ie bij het starten wel 2x de alarm lampjes zag branden, ik moet nog aan de garage vragen of dat iets betekent.....Heeft iemand dit eerder gehad?
Nou ja, verder wel dik tevreden tot nu toe :)
Hier nog ff een foto:

Afbeelding
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

nee zoiets heb ik niet gehad; maar zat ie niet op het stuurslot? Ik wil nog wel eens hebben dat ik eerst het stuur nog wat moet draaien voordat ik de sleutel echt om kan draaien :?:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

lijkt me eerder dat je een probleem aan het slot hebt ipv aan de startblokkering. :roll:

bij mij wil hij ook af en toe wel eens lastig draaien naar de MAR stand.
lukt het niet de eerste keer draai ik m helemaal terug en probeer het opnieuw.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Gewoon het stuur even heen en weer tot klik, sleutel opnieuw erin en draaien tot mar...
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Nee dat ken ik wel, heb ik ook geprobeerd (stuur los draaien zeg maar). De sleutel wilde helemaal niet doordraaien, en op een gegeven moment ging ook het rode lampje van de deurblokkering knipperen (??????). Vreemd toch?
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

fra-boy schreef:Nee dat ken ik wel, heb ik ook geprobeerd (stuur los draaien zeg maar). De sleutel wilde helemaal niet doordraaien, en op een gegeven moment ging ook het rode lampje van de deurblokkering knipperen (??????). Vreemd toch?
gebeurd mij ook wel eens, zit ik met de duim tijdens het starten op de sluitknop van de afstandbediening te duwen.
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Ha ha, ja dat is me ook al eens gebeurd. Nee dit was het niet, ik kon de sleutel met geen mogelijkheid doordraaien, zat echt vast. Heb het wel 10x geprobeerd natuurlijk. Misschien kwam het doordat mijn vriendin de auto probeerde te starten met de reserve sleutel en hij de sleutel niet herkende. Maar heb dat nu weer geprobeerd en nu start hij wel, ook met de reservesleutel. :shock: :? Nah ja, nog maar eens navragen bij de dealer :shock:
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Misschien maar langs de dealer....
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

fra-boy schreef:Ha ha, ja dat is me ook al eens gebeurd. Nee dit was het niet, ik kon de sleutel met geen mogelijkheid doordraaien, zat echt vast. Heb het wel 10x geprobeerd natuurlijk. Misschien kwam het doordat mijn vriendin de auto probeerde te starten met de reserve sleutel en hij de sleutel niet herkende. Maar heb dat nu weer geprobeerd en nu start hij wel, ook met de reservesleutel. :shock: :? Nah ja, nog maar eens navragen bij de dealer :shock:
raad je aan om dit idd te doen Fra boy.

laat ons weten wat zijn verhaal is :wink:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Je moet altijd even wachten met doordraaien voor het starten ivm de diverse systemen. Er brand ook een icoontje op je toerenteller voor de sleutel.

Ik heb het weleens dat ik een tikje te vlot doordraai zonder te starten en dan doet ie het idd niet, sleutel terugdraaien en opnieuw draaien en dan is het geen probleem.

Het stuurslot blokkeert de sleutel ook weleens, stuur iets verdraaien en dan komt ie vrij. Waarschijnlijk is het meer het gelijk proberen te starten door de vriendin dan wat anders.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

ik heb dit euvel ook ja. gisteren kon ik met geen mogelijkheid de sleutel draaien. op het laatst met wat meer geweld wel, maar dat zou toch niet mogen?
GrandePunto Sport 130
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik heb ook last van dit probleempje. Ik moet sinds een tijdje standaard aan het stuurwiel gaan sleuren om de sleutel verder te kunnen draaien.
Ik moet eerlijk zeggen dat het went, maar ik ga toch deze week maar terug naar de dealer om te vragen of ze er wat aan kunnen doen.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:Ik heb ook last van dit probleempje. Ik moet sinds een tijdje standaard aan het stuurwiel gaan sleuren om de sleutel verder te kunnen draaien.
Ik moet eerlijk zeggen dat het went, maar ik ga toch deze week maar terug naar de dealer om te vragen of ze er wat aan kunnen doen.

heb hier soms last van, en door idd even aan het stuur te draaien kan ik m doordraaien
mijn voorgevoel zegt me dat er WEER een MODIFICATIE zit aan te komen. :wink:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Als ik me niet vergis staat het zelfs in de handleiding dat je aan het stuur moet draaien als hij niet van het stuurslot wil. Ik heb het trouwens bij al mijn auto's gehad.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:Als ik me niet vergis staat het zelfs in de handleiding dat je aan het stuur moet draaien als hij niet van het stuurslot wil. Ik heb het trouwens bij al mijn auto's gehad.
Hij staat alleen niet echt op het startslot, misschien dat hij er net tegenaan hangt, misschien dat dat bij te stellen is?!
Plaats reactie