Beschermkap wielkas GP (bestuurderszijde)

Plaats reactie
joedelta

Beschermkap wielkas GP (bestuurderszijde)

Bericht door joedelta »

Vlak na aflevering van mijn GP 1.4 16V Emotion (in april) constateerde ik dat aan bestuurderszijde in de voorste wielkas een deel van de beschermkap (tussen wiel en motorblok) leek te ontbreken.
Ik ben daar toen mee naar mijn dealer geweest en ik heb toen met een medewerker gekeken naar andere GP's met 1.4 16V motor die er stonden en die bleken dezelfde kap te missen; blijkbaar was het dus normaal bij GP's met die motor.
Later heb ik bij een monteur er nog eens naar gevraagd toen mijn GP op de brug stond in verband met het stuurhuisprobleem en deze vond het niet vreemd, aangezien er geen draaiende delen van het motorblok aan die kant zitten. Einde verhaal dus wat mij betreft.

Bij het topic over de schade aan de GP van Hannes ( http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/vie ... 60&start=0 ) kwam het toch weer terug.
Bij mij ziet het er als volgt uit.
Aan bestuurderszijde vanaf de voorzijde de wielkas inkijkend zie ik dit:

Afbeelding

Aan de bijrijderskant zit er echter tussen het wiel en het motorblok deze kap:

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd hoe het bij de andere GP's is. Dus graag jullie reactie, of je wel of niet die beschermkap aan bestuurderszijde hebt. Vermeld er wel bij wat voor motor je in je GP hebt (1.2 8V, 1.4 8V, 1.4 16V, 1.3 multijet 16V, 1.9 multijet 8V 120 pk/130 pk).
Gebruikersavatar
Ivo NL
Junior Stato
Berichten: 255
Lid geworden op: za aug 05, 2006 22:29
Locatie: Den Hoorn
Contacteer:

Bericht door Ivo NL »

Euh, volgens mij hebben ze allebei dezelfde kap hoor. Alleen de foto's zijn onder een andere hoek genomen? Of kijk ik verkeerd?

Edit: laat maar, ik zie 't al :p Sorry, nee vreemd dat die kap er dan niet zit. Kostenbesparing?
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Ivo NL schreef:Euh, volgens mij hebben ze allebei dezelfde kap hoor. Alleen de foto's zijn onder een andere hoek genomen? Of kijk ik verkeerd?
Foto 1 (bestuurderszijde) is genomen van voor naar achter de wielkas inkijkend; je ziet daar duidelijk het motorblok.
Foto 2 (bijrijderszijde) is genomen van voor naar achter de wielkas inkijkend; daar is het motorblok afgeschermd met een plastic scherm dat je hier midden op de foto ziet.
Gebruikersavatar
Ivo NL
Junior Stato
Berichten: 255
Lid geworden op: za aug 05, 2006 22:29
Locatie: Den Hoorn
Contacteer:

Bericht door Ivo NL »

Jup, sorry. Ik dacht dat foto2 van rechtsachter de wielkast naar binnen(voorkant) was gefotografeerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

beschermkap

Bericht door walpunto »

net ook even onder de gp 1.4 16v sport
gekeken maar zit ook niets
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

heb vandaag bij de dealer gekeken Joe.

er stond een 1.4 16 v sport en een 1.2 8 v en bij beiden is het scherm gelijk als op jouw foto.
tenminste het scherm aan de bestuurderszijde, de andere kant heb ik niet naar gekeken.
zal morgen eens vergelijken hoe de bijrijders zijde bij de mijne is en maak er eventueel een foto van.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Joe

bij de bijrijderskant heb ik precies dezelfde beschermkap als op jouw foto.

hij bestaat uit 2 halve kunsstof schalen die het binnenwerk van het spatbord bedekken, en een stuk kunsstof plaat die hier tussen in zit.
gelijk als op jouw foto.
Plaats reactie