De door andere voertuigen geliefde punto

Plaats reactie
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

De door andere voertuigen geliefde punto

Bericht door tauwtech »

Na een heerlijke vakantie in Frankrijk samen met een maat bij de Honda Euro Meet... Jup Honda Euro Meet... Was ik al mijn eerste boete rijker. Gelukkig viel de prijs mee en kostte het mij (maar) 90 euro.

En toen begon het :|

Na de vakantie had ik de poederblusser in de kofferbak (los) laten liggen. Na tientallen kilometers spoot deze zichzelf leeg :| Toen ik naar het herstel bedrijf wilde gaan trof ik het volgende aan....

Afbeelding

Een vrachtwagen had er voor gekozen mijn auto te knuffelen. Op de foto lijkt het niet zo erg, echter moest de deur opnieuw gezet worden net zoals de spiegel. De deur en het voorpaneel moesten uitgedeukt worden. Deze moesten ook opnieuw gespoten te worden. Al met al leverde dit een bon op van ongeveer 1700 knaken... Maar gelukkig een nette vriendelijke vrachtwagenchauffeur die zijn gegevens had achtergelaten. Dit kostte me dus geen cent.

Afijn we zijn een paar weken, en een vreselijke leenauto, verder en ik rij al weer plezierig in mijn mooie witte GP toen ik zelf besloot een lantaarnpaal te schuren. Wat resulteerde in het volgende.

Afbeelding

Flink balend die dag op mijn stage op zoek gegaan naar een remedie voor "traded paint" en deze ook gevonden. Maaaaaar! De dag was nog niet over en hij had nog wat meer in petto. Zie hier het effect van steenslag!

Afbeelding

Op dit moment kon ik wel janken aangezien al het voorgaande zich heeft afgespeeld in de eerste 3 (!!) maanden dat ik de auto bezat. Gelukkig kon ik de remedie tegen "traded paint" toepassen en heb ik dit gereduceerd tot het volgende.

Afbeelding

Hier heb ik later ook een Guide voor gemaakt op het internationale fiat forum en nadat het raampje was vervangen dacht ik alles wel gehad te hebben.

Echter.... was dit niet zo... na ongeveer 5 maanden de auto in mijn bezit te hebben gehad kwam ik op een vroege morgen het volgende tegen.

Afbeelding

Een of andere vriendelijke vriend besloot die morgen 4 meter achteruit te rijden om vervolgens mijn auto te doorboren met zijn trekhaak en weg te rijden. Geen briefje, niets.

Inmiddels kan ik weer lachen aangezien mijn beauty na een aangifte, nieuwe voorbumper en een nieuwe kentekenplaathouder weer helemaal de oude is. Uiteindelijk heb ik al dik 3000 euro aan schade gehad in de eerste 5 maanden en ik hoop dus ook dat het hier nu ook bij blijft.


Voor de mensen die ook wel eens last hebben van lak van anderen heb ik hier de link naar de guide.
http://www.fiatforum.com/miscellaneous- ... paint.html

En over de foto's... waarom weet ik niet maar tinypic heeft zijn eigen manier van foto's draaien.
Gebruikersavatar
M113
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 1526
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 20:49
Locatie: Leiderdorp

Re: De door andere voertuigen geliefde punto

Bericht door M113 »

Jeetje hoeveel geluk kan je hebben :shock: :shock: ik hoop voor je dat je nu van je Punto kan en mag genieten.
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: De door andere voertuigen geliefde punto

Bericht door willumpie »

:shock: balen...... :shock:
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: De door andere voertuigen geliefde punto

Bericht door ing_BRW »

Even een tip van een brandweerman:
Koop een vorstbestendige schuimblusser, kost helaas wel rond de €80,- maar heeft veel minder nevenschade dan een poederblusser.
Hopelijk ga je over een paar jaar geen roest zien van al het poeder, maar de kans is groot dat je over een paar jaar helaas flink wat nevenschade gaat ervaren aan onder andere elektra.

De kleine raampjes lijken mij zelfs nog duurder dan de grote ramen, hopelijk heeft je verzekering nog het een en ander kunnen vergoeden?
Wel verschrikkelijk dat je zoveel tegenslagen kort achter elkaar hebt gekregen, hopelijk komt er nog een periode van veel genot dat je het allemaal weer vergeet.
Laatst gewijzigd door ing_BRW op di mar 17, 2015 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Re: De door andere voertuigen geliefde punto

Bericht door tauwtech »

ing_BRW schreef:Even een tip van een brandweerman:
Koop een vorstbestendige poederblusser, kost helaas wel rond de €80,- maar heeft veel minder nevenschade dan een poederblusser.
Hopelijk ga je over een paar jaar geen roest zien van al het poeder, maar de kans is groot dat je over een paar jaar helaas flink wat nevenschade gaat ervaren aan onder andere elektra.

De kleine raampjes lijken mij zelfs nog duurder dan de grote ramen, hopelijk heeft je verzekering nog het een en ander kunnen vergoeden?
Wel verschrikkelijk dat je zoveel tegenslagen kort achter elkaar hebt gekregen, hopelijk komt er nog een periode van veel genot dat je het allemaal weer vergeet.
Het ruitje heeft me uiteindelijk 50 euro aan eigen risico gekost, de verzekering betaalde 75 euro. Eigenlijk bizar voor zo een klein ding maar, ik moet wel toegeven dat de manuren hier ook in zijn verwerkt. En het poeder vrees ik inderdaad. Enige mazzel die ik had was dat de blusser tegen mijn achterbank heeft liggen spuiten dus het meeste van het poeder lag daar. Verder is mijn auto volledig in elk hoekje en gaatje uitgezogen door het schadeherstelbedrijf. Ik hoop dus dat dat het ergste tegen gaat.

En ik kan jullie gelukkig meedelen dat sinds het laatste debacle met de uit parkerende *&!@$T&^&^&*^# mijn auto geen schade meer heeft geleden. Gelukkig zit ik nu aan een houten tafel te werken zodat ik dat even kan afkloppen. Rather safe than sorry.

Bedankt voor de tip over de brandblusser. Ik zal er naar kijken.
Plaats reactie