Roest op de trommelremmen achter aangepakt!!!

Gebruikersavatar
SANDER
Junior Stato
Berichten: 307
Lid geworden op: di mei 22, 2007 21:24
Locatie: Amsterdam

Roest op de trommelremmen achter aangepakt!!!

Bericht door SANDER »

Beste mensen,

Sinds ik mijn GP heb erger ik me er al een beetje aan, nu eindelijk het
probleem aangepakt en ik ben meer dan tevreden. Nu is er geen roest meer te zien !!! En als het goed is komt de roest ook niet meer terug door de Hamerite verf die ik gebruikt heb. Het is heel simpel : Auto opkrikken, wiel eraf halen, met staalborstels de ergste roest eraf krabben en verven maar. Verf laten drogen en wiel er weer op. Auto weer laten zakken, is ook wel handig als je nog wilt rijden :) Heb even wat foto's gemaakt (voor jullie). Ben benieuwd naar jullie reacties!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT

17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.


Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
joedelta

Bericht door joedelta »

Hoe komen jouw trommels eigenlijk zo verroest?

Ik heb ook trommels achter op mijn huidige GP (1.4 StarJet 16V Emotion), maar die hebben nauwelijks roest. :roll:
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Die van mij ook niet wel een beetje maar niet zo erg.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
SANDER
Junior Stato
Berichten: 307
Lid geworden op: di mei 22, 2007 21:24
Locatie: Amsterdam

Bericht door SANDER »

Gewoon in Nederland wonen is voldoende, het regent hier namelijk bijna altijd en dan ontstaat de roest automatisch. De roest zat er overigens al op toen ik nog geen 10 km had gereden vanaf de dealer in de regen naar Profile, waar mijn velgen werden geplaatst. In de showroom zat er nog niets op, maar een stukje rijden was dus al voldoende ......

Vreemd dat het bij jullie niet zo verroest is. Maar wel leuke foto's toch?
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT

17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.


Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
joedelta

Bericht door joedelta »

SANDER schreef:Gewoon in Nederland wonen is voldoende, het regent hier namelijk bijna altijd en dan ontstaat de roest automatisch. De roest zat er overigens al op toen ik nog geen 10 km had gereden vanaf de dealer in de regen naar Profile, waar mijn velgen werden geplaatst. In de showroom zat er nog niets op, maar een stukje rijden was dus al voldoende ......

Vreemd dat het bij jullie niet zo verroest is. Maar wel leuke foto's toch?
Zeker goede foto's en prima oplossing ook voor het probleem.

BTW Breda is ook in Nederland :wink: :lol: :lol: :lol: en ook hier regent het veel. Er is trouwens wel een verschil tussen onze trommels. De 1.4 16V Emotion heeft andere dan de 1.4 8V EP. Blijkbaar is ook het materiaal aan de buitenzijde anders. :roll:
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Bericht door Oeroe »

snap het ook niet helemaal. of de scheikundige wetten gelden hier niet. Maar oxidatie kan toch nooit zo snel verlopen (mits je het zelf op een of andere manier versnelt) iig niet op een natuurlijke manier. Wat zei je dealer over die roest?
Gebruikersavatar
SANDER
Junior Stato
Berichten: 307
Lid geworden op: di mei 22, 2007 21:24
Locatie: Amsterdam

Bericht door SANDER »

Oeroe schreef:snap het ook niet helemaal. of de scheikundige wetten gelden hier niet. Maar oxidatie kan toch nooit zo snel verlopen (mits je het zelf op een of andere manier versnelt) iig niet op een natuurlijke manier. Wat zei je dealer over die roest?
Ik ben niet bij de dealer geweest, die kan niet eens een boekje van de radio verzorgen voor me. Deze zat niet bij de auto en moest besteld worden, we zijn bijna 2 maanden verder, maar nog steeds geen boekje.... Ik heb het boekje wel via deze site in pdf formaat, maar wil toch het originele boekje hebben.

Ik vind het nog steeds vreemd dat ik zo veel last van die roest had en jullie niet, maar ik heb er geen verklaring voor.
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT

17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.


Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Sander,

Leuk dat je de trommels achter weer mooi zwart hebt. Ziet er goed uit. Inderdaad beter dan zo'n roestig trommeltje achter.





[mod:tony] Ik heb wel je poll verwijderd, beetje onzinnige poll
Afbeelding
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Ziet er een stuk beter uit dan bruine trommels.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Netjes gedaan :) ziet er zeker beter uit dan ervoor
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Erwin.
Nuovo Arrivato
Berichten: 111
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:44

Bericht door Erwin. »

erg netjes gedaan, ziet er weer een stuk netter uit zo.
Gebruikersavatar
Beukhof1
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 17:57
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door Beukhof1 »

heeft iemand ook iets tegen roestige remschijven voor?
Never fight an inanimate object.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Beukhof1 schreef:heeft iemand ook iets tegen roestige remschijven voor?
Zonder proberen grappig te zijn: remmen. Maak eens een paar noodstops, daarmee krijg je wel wat roest weg.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Beukhof1
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 17:57
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door Beukhof1 »

Hellfire schreef:
Beukhof1 schreef:heeft iemand ook iets tegen roestige remschijven voor?
Zonder proberen grappig te zijn: remmen. Maak eens een paar noodstops, daarmee krijg je wel wat roest weg.
Dat dacht ik dus ook en heb ik geprobeerd maar zonder resultaat (behalve lichte misselijkheid :) )
Never fight an inanimate object.
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

De roest aan de zijkant te zien, zal wel op het omhulsel zitten rond de schijf. Daar zal je op doelen?????
Plaats reactie