Testcase Panasonic FZ-18

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Testcase Panasonic FZ-18

Bericht door Speedy »

Nieuw speelgoed moet uitgeprobeerd worden natuurlijk! En aangezien het vandaag redelijk weer was de accu volgeladen en de GP aangeslingerd voor een middagje vermaak.

Het was mijn bedoeling om de instellingen eens na te lopen, maar aangezien de handleiding op cd-rom staat (a 180 pagina's) heb ik dit voor een eerste test maar overgeslagen en het meeste (iig de getoonde foto's) op de automatische stand geschoten. Dit zal ik toch het meeste gebruiken en aan het eind van de middag was ik zeker niet teleurgesteld ... wat een verschil met mijn oude camera :shock:

Niet alle foto's bevatten een GP, maar ik vond de locatie zo mooi dat ik toch e.e.a. hier post. GP maar buiten laten staan met het oog op grote stukken glas en puin die overal lagen :lol:
Alles geresized naar 640x480 (orgineel 3264x2448);

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(jammer van dat licht wat zo raar op de foto komt ... weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze kwam ik tijdens m'n koffiestop nog tegen ;)

Afbeelding

Al met al heb ik me prima vermaakt, de camera is echt een goede aanschaf gebleken (mijn vakantie foto's worden nu iig een stuk mooier ;)), zelfs als ik enkel de autostand gebruik.
Moet me nog maar eens wat gaan verdiepen in fotografie, best leuk zo. Volgende keer ook oude schoenen aan, statief er bij en iemand meenemen om eens wat verder in die gebouwen te gaan. Ik ben nu niet echt de dichte bebouwing ingegaan, a) strafbaar b) als er wat gebeurd in je eentje ... uuuh dan heb je echt een probleem :)

Jammer genoeg niet echt bloemen te vinden in de buurt waar ik met de GP kon komen, maar zal eens zien wat ik met die contest kan nu ik deze camera heb ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

mooie foto's hoor en geweldige locatie! :D
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Speedy:

Zeer mooie foto's. Wat betreft het bloempje..... Zie het ruim, bloempje....lente....mooi weer.... etc etc.
Er hoeft niet persee een bloempje bij te staan. We zijn vrij mild met de foto's.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Fraaie pics Speedy! En je hebt ook een bijzonder fraaie locatie uitgekozen... waar is dat? Doet me denken aan Hengelo, langs het spoor, daar vlakbij het station waar de twee sporen (uit Zuthpen en Almelo) samenkomen...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Je bedoelt de gebouwen van Holec, daar worden inderdaad ook dit soort foto's gemaakt, maar vind dat toch iets teveel in het zicht liggen ;)
Dit is gemaakt in de verlaten textielfabriek Eilermarke, 100 meter over de grens in Gronau. Ligt ook mooi uit het zicht (1 of 2 huizen in dat straatje, desnoods laat je je auto bij de grens staan ;)), lekker rustig dus :)

Kwam op het idee via dit topic
(mooie foto's daar trouwens ... volgende stap wordt dus een dSLR en een cursus fotobewerking :lol:)

Misschien een keer leuk om heen te gaan en wat foto's te schieten (misschien wil Sappel ook wel)?
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Grande Fabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 19, 2008 19:48
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door Grande Fabro »

zeer mooie foto's, ook de kwaliteit ziet er zeer goed uit
Grande Punto Sport 1.3
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Bedankt voor de complimenten :D

Ga me nu eens storten op het nabewerken, Photoshop Elements onder de knie in 75 stappen ... stap 1 ... :lol:
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Plaats reactie