FOTO CONTEST MEI 2008

Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Ik geloof je !! maakt ook niks uit als jij zegt dat ie niet geshopt is ,dan is ie niet geshopt...moeten natuurlijk wel het vertrouwen in de mens hebben :wink:

En Uti mijn foto is 1000% onbewerkt ......ik heb gefotografeerd met een statief ,op een sluitertijd van 30 sec .bij F11

we gaan het verder niet meer over jou foto hebben ,jij zegt hij onbewerkt,dan is gewoon onbewerkt ...

heel goed gedaan dan en mijn complimenten

dat de beste mag winnen :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Top foto's Jongens!
Goed dat dit gewoon bespreekbaar is, ben trots op ons allemaal :D
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

tonyvandenbroek schreef:Zo is de foto in de parkeer garage (grijze GP) in het zwart wit bij ons binnen gekomen.
En als de foto nu eens met de zwart/wit functie (of sepia) is genomen?
er is dan niets bewerkt....

Je zou ook de originele foto kunnen opvragen, daarin kun je volgens mij zien, in de meta data, of het een origineel betreft of een bewerkte.
(weet ik overigens niet zeker).
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
NiHiels
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: zo mei 11, 2008 12:25
Locatie: Leeuwarden

Bericht door NiHiels »

Het klinkt alsof een foto bewerken een grote schande is.

Je moest eens weten we er allemaal nog gedaan kan worden bij het ontwikkelen en afdrukken van een fotorol.

Het nabewerkings-process is een deel van de fotografie. Dit is niet anders dan vroeger.
Ik vind het uit de tijd dat een bewerkte foto niet wordt toegestaan.
Als dit de regels zijn, so be it, maar jammer is het wel. Misschien een punt ter verbetering?
Zou dan een stofje op de sensor ook niet weggehaald mogen worden?

Klein voorbeeldje , zonder de groene gloed, het extra contrast en wat meer zwart was deze plaat lang zo spannend niet.

Waar kan ik trouwens de spelregels vinden? Misschien kijk ik niet goed maar ik kon ze niet vinden.
GP 1.4 8v Edizione Lusso | Crossover Black
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

buxol schreef:Top foto's Jongens!
Goed dat dit gewoon bespreekbaar is, ben trots op ons allemaal :D
idd Bux we moeten niet dan ook eeuwig blijven mijmeren ...toch :?: :!:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

NiHiels schreef:Het klinkt alsof een foto bewerken een grote schande is.

Je moest eens weten we er allemaal nog gedaan kan worden bij het ontwikkelen en afdrukken van een fotorol.

Het nabewerkings-process is een deel van de fotografie. Dit is niet anders dan vroeger.
Ik vind het uit de tijd dat een bewerkte foto niet wordt toegestaan.Als dit de regels zijn, so be it, maar jammer is het wel. Misschien een punt ter verbetering?
Zou dan een stofje op de sensor ook niet weggehaald mogen worden?

Klein voorbeeldje , zonder de groene gloed, het extra contrast en wat meer zwart was deze plaat lang zo spannend niet.

Waar kan ik trouwens de spelregels vinden? Misschien kijk ik niet goed maar ik kon ze niet vinden.
Ik wil hier dan nog even op replyen als dat mag,
Ik kan je denk ik wel uitleggen waarom deze regel in het leven is geroepen,met photoshop kun je natuurlijk de mooiste foto´s maken en aangezien fotoshop en andere aanverwanten ,niet voor iedereen eenvoudig is wil men de kansen voor iedereen gelijk houden, als ik het zo kan inschatten kunnen 5 vd 10 mensen hier,ruwe schatting natuurlijk, niet omgaan met een dergelijk software .)als ik het fout heb collega bestuursleden,correct me if i´m wrong pls)
:wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
NiHiels
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: zo mei 11, 2008 12:25
Locatie: Leeuwarden

Bericht door NiHiels »

Sporting raymon schreef:
NiHiels schreef:Het klinkt alsof een foto bewerken een grote schande is.

Je moest eens weten we er allemaal nog gedaan kan worden bij het ontwikkelen en afdrukken van een fotorol.

Het nabewerkings-process is een deel van de fotografie. Dit is niet anders dan vroeger.
Ik vind het uit de tijd dat een bewerkte foto niet wordt toegestaan.Als dit de regels zijn, so be it, maar jammer is het wel. Misschien een punt ter verbetering?
Zou dan een stofje op de sensor ook niet weggehaald mogen worden?

Klein voorbeeldje , zonder de groene gloed, het extra contrast en wat meer zwart was deze plaat lang zo spannend niet.

Waar kan ik trouwens de spelregels vinden? Misschien kijk ik niet goed maar ik kon ze niet vinden.
Ik wil hier dan nog even op replyen als dat mag,
Ik kan je denk ik wel uitleggen waarom deze regel in het leven is geroepen,met photoshop kun je natuurlijk de mooiste foto´s maken en aangezien fotoshop en andere aanverwanten ,niet voor iedereen eenvoudig is wil men de kansen voor iedereen gelijk houden, als ik het zo kan inschatten kunnen 5 vd 10 mensen hier,ruwe schatting natuurlijk, niet omgaan met een dergelijk software .)als ik het fout heb collega bestuursleden,correct me if i´m wrong pls)
:wink:
Bedankt voor je reactie.
Helder.
Ik begrijp dat het laagdrempelig moet zijn. Duidelijk.
Of ik het ermee eens ben doet even niet ter zake. Eindeloze discussies leveren niks op. Die tijd kunnen we beter gebruiken door in de GP te rijden en foto's te maken!

Ik zal te zijner tijd (wanneer ik de GP heb), m'n analoge camera's eens uit de kast halen :)
GP 1.4 8v Edizione Lusso | Crossover Black
Gebruikersavatar
bekveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: za feb 16, 2008 16:03

Bericht door bekveld »

ik ben na het lezen van bovenstaande reacties ook erg benieuwd naar de regels... Zodat ik een volgende maand op een correcte manier kan meedoen. :)
Grande Punto Racing 95 1.4 16V Caribbean Orange | Zijruiten achter verduisterd | Midden-armsteun en lendesteun op bestuurdersstoel | Blue & Me (Bluetooth telefoonaansluiting + aansluiting MP3 speler)
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik zie dat Tony vanochtend de regels online heeft gezet.
Spelregels Foto contest

Het klopt inderdaad dat we de fotocontect laagdrempelig willen houden. Soms hebben we al moeite om meer dan 5 foto's ingezonden te krijgen. Als er tussen een hoop auto-nerds ook 1 of 2 fotobewerkings-nerds hebt zitten, zullen die elke maand de contest winnen. Simpelweg omdat je na fotobewerking altijd met kop en schouders boven de rest zal uitsteken.
Het is sowieso moeilijk om hier correct in te handelen, want als ik zie wat de digitale cameras van tegenwoordig al kunnen... (simpele voorbeelden als zwart-wit en sepia foto's zijn al gegeven)
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Bericht door ulti »

Ik begrijp de reden wat betreft het fotoshop gedeelte. maar denk dat er ook hierbij wel een beetje een grens getrokken kan worden.

als iemand alleen een beetje een vlekje of de kleuren iets warmer feller ect maakt om een foto iets beter tot zijn recht te laten komen. dan is dit na mijn idee niet echt een hele grootte aanpassing, de foto is qua beeld gewoon nog orgineel en niks bij gekomen of iets express weggelaten.

camera's kunnen ook op zwartwit een foto maken. of je dit nu later in photoshop doet (soms krijgt een foto hierdoor gewoon een extra boost en meer spanning).

Gaan mensen echt dingen bewust er bij fotoshoppen of wegpoetsen, zoals een fotograaf een keer deed met een worldpressphoto.( die maakte van 2 foto's 1) shopte er dus rustig mensen bij ect.. dan vindt ik het ook gewoon de boel lopen te neppen. dan manipuleer je de boel en dan ga je bewust. elementen toevoegen om een foto qua layout spannerder te maken..

Dit is na mijn idee wel een grens.

En een groot deel van de foto hoe hij er uit ziet bepaal je toch wel voor 99% zelf op de locatie. bij het instellen van je camera en vanuit welke hoek je de foto neemt ect.. dit kan je niet echt shoppen.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

ulti schreef:...
Dit is na mijn idee wel een grens.
...
Ik snap je punt. Maar hoe stel je voor dat we deze grens gaan bewaken/controleren?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Bericht door ulti »

buxol schreef:
ulti schreef:...
Dit is na mijn idee wel een grens.
...
Ik snap je punt. Maar hoe stel je voor dat we deze grens gaan bewaken/controleren?
ja das dus erg lastig :).. als iemand echt heel goed is met photoshop zal je idd niet echt snel zien dat er iets weg of bijgekomen is.

Dit kan je gewoon niet simpel aan een foto van 800x600 zien.
Je zou dus puur moeten vertrouwen op de mensen die het inzenden.

maar nu is het ook niet echt makkelijk te zien wie zijn foto's nu stiekem iets aanpast. om het net iets mooier te maken.

en er zullen heus wel in de loop der jaren meer foto in een contest zijn geweest die zonder het te weten aangepast zijn door de mensen die het inzenden.

Dus als deze regel iets soepeler gaat worden van. een foto mag wel qua contrast/kleur iets aangepast worden.. om echt een foto net iets meer van het scherm te laten spatten. Dan is die taboe een beetje weg. en lijkt het mij dan eerlijker te gaan. dan dat mensen het stiekem toch wel doen.

en die grens lijkt mij dus gewoon bij contract/kleur ietsjes aanpassen maar foto blijft qua beeld gewoon zoals het orgineel was..

maar echt dingen er bewust bij shoppen of weglaten.. zoals mensen wegpoetsen of een boom ect.. en de foto niet meer zoals het origineel is, dit kan dan weer niet.
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Zoals gemeld door Tony en mij:

Wij zien de foto's voor de contest. Als wij de indruk hebben dat er iets aan de foto gedaan is waarvan wij vinden dat dit "nabewerking" is dan melden wij dat aan de fotograaf. We geven hem de kans om deel te nemen met de originele foto of met een andere.

In dit verhaal gaan we ervan uit dat we hier met volwassen mensen te maken hebben en dus ook eerlijke mensen. Als ik vraag hoe een foto gemaakt is en de maker geeft aan dat de foto niet nabewerkt is dan vindt ik dat voldoende.

We zijn hier geen professioneel fotoforum dus ik ga niet vragen naar exif's en dergelijke.......

Als er twijfels zijn en er wordt alleen maar over foto's gezeurd, dan is het misschien verstandig om dit topic te stoppen.

Zo niet, dan zeg ik: geniet van de mooie foto's en de moeite die de mensen genomen hebben om hun GP op de foto te zetten en deel te nemen aan de verkiezing.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

Sappel schreef: We zijn hier geen professioneel fotoforum dus ik ga niet vragen naar exif's en dergelijke.......

?????????? naar wat ??????
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

swans schreef:
Sappel schreef: We zijn hier geen professioneel fotoforum dus ik ga niet vragen naar exif's en dergelijke.......

?????????? naar wat ??????
Dat bedoel ik. Gewoon lekker allemaal foto's maken. Mee doen met de contesten, winnen is bijzaak, meedoen is leuk.
Als we met zijn allen hieraan denken, worden de contesten leuk. We zijn allemaal maar met 1 ding bezig, onze passie, en daar leuke foto's van maken. De GP staat centraal, en de foto's die we maken en met elkaar delen hoort daar gewoon bij.
Met bijna 1000 leden op het forum krijgen veel en leuke foto's.
Als we allemaal onze spelregels in acht houden, blijft het voor iedereen leuk. Of je nu met je compacte camera, spiegelreflex, of telefoon foto's maakt.

Natuurlijk kunnen wij nooit echt controleren of de foto's bewerkt zijn, maar we vertrouwen de mensen gewoon, en dat moet kunnen.
We vallen niemand aan, en hopen dan ook dat er volgende maand weer veel mensen mee doen met de contest.
Dit topic vinden heel veel leden leuk, en doen graag mee. Dit willen we graag zo houden.

Denk daar aan, als je volgende keer weer meedoet met de contest.
Afbeelding
Plaats reactie