GP aan boord van een binnenschip zetten

Gebruikersavatar
NiHiels
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: zo mei 11, 2008 12:25
Locatie: Leeuwarden

Bericht door NiHiels »

Xander schreef:
Ernst schreef:en waarom hijzen we de auto op aan de velgen...
zal ik em dan de volgende keer aan de spiegels op hijzen :D :)
Dat lijkt me ook niet zo'n goed plan... :P

Maar volgens mij zijn de spaakjes van je velgen er ook niet voor gemaakt om het gewicht van je auto / 4 te tillen? :roll:
Denk je? ik denk dat dat makkelijk kan.
Per wiel komt hangt er een 250/270 kg.
Ik verwacht als je hard een bocht om hoekt er wel meer dan 400kg op komt.
Als een wiel dit niet zou houden zou het niet best zijn.
GP 1.4 8v Edizione Lusso | Crossover Black
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Of het gewicht er nu op staat of er aan hangt maakt toch niet uit?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

NiHiels schreef:
Xander schreef:
Ernst schreef:en waarom hijzen we de auto op aan de velgen...
zal ik em dan de volgende keer aan de spiegels op hijzen :D :)
Dat lijkt me ook niet zo'n goed plan... :P

Maar volgens mij zijn de spaakjes van je velgen er ook niet voor gemaakt om het gewicht van je auto / 4 te tillen? :roll:
Denk je? ik denk dat dat makkelijk kan.
Per wiel komt hangt er een 250/270 kg.
Ik verwacht als je hard een bocht om hoekt er wel meer dan 400kg op komt.
Als een wiel dit niet zou houden zou het niet best zijn.
Maar die krachten staan niet op 1 spaak.

buxol schreef:Of het gewicht er nu op staat of er aan hangt maakt toch niet uit?
Dat kan volgens mij wel uitmaken. De constructie van de velg is normaal meer onderhevig aan inwaartse krachten en nu word er opeens naar de ander kant op getrokken. :P
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Wel leuk dat wij hier ' het wiel aan het uitvinden zijn'. Zoals Ernst al schreef is het meer dan gebruikelijk om op deze wijze je auto op het schip te hijsen. Ik neem aan dat dit dus al jaaaaaren zo gebeurt en in de praktijk dus gewoon een goeie methode is.
Ernst schreef:ja dat doet bijna iedereen in de binnenvaart.
...
Had ook een GP met allemaal specificaties.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

buxol schreef:Wel leuk dat wij hier ' het wiel aan het uitvinden zijn'. Zoals Ernst al schreef is het meer dan gebruikelijk om op deze wijze je auto op het schip te hijsen. Ik neem aan dat dit dus al jaaaaaren zo gebeurt en in de praktijk dus gewoon een goeie methode is.
Ernst schreef:ja dat doet bijna iedereen in de binnenvaart.
...
Dat geloof ik ook meteen. Alleen zijn niet alle velgen hetzelfde en er zit dus nogal wat verschil in dikte van de spaken.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Bericht door Ernst »

leuk die reacties.. het is een veelgebruikte methode.. ik heb nog nooit gehoord dat in de binnenvaart een auto uit de kraan is gevallen  omdat een velg scheurde/brak... het gebeurt wel dat een auto zogezegd ''uit de kraan valt''..zoals bij mijn vader...(mondeo totall loss) maar dat heeft een andere oorzaak.. bijv slechte/ oude hijsbanden.. (Zie foto die paarse) mischien dat iemand twijfels heeft bij het zien van die hijsbanden.. wees gerust mijn geliefde GP hangt veilig.. ze kunnen 1 ton per per stuk hebben  :D ik kan ook 2 spaken pakken dan verdeel ik het gewicht over 2 spaken...ik had vorig week een ruilauto mee een fiat 500.. die had zodanige smalle spaakjes dat ik 3 spaken achter en 2 spaken voor pakte..

iemand vroeg of ik een andere eindemper onder mijn gp heb..Ik zou het niet weten ik heb er in ieder geval niets aan laten doen

..effe een vraagje tussendoor..heb zo''n usb stick... het is 2 weken goed gegaan maar kan nu helemaal niet meer nummers skippen.. zowel niet meer op mijn stuur als op het dash.. maar als ik een cd draai kan ik wel weer skippen,,de knoppen voor voice control etc werken niet meer.. ook als op main druk kan ik niet meer in die menus komen voor telefoon,bluetooth mediatheek..iemand advies\ervaringen mee gehad..
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

diabloNL schreef:...
Dat geloof ik ook meteen. Alleen zijn niet alle velgen hetzelfde en er zit dus nogal wat verschil in dikte van de spaken.
Vergelijk eens de krachten die op een velg staan tijdens het hijsen, en de krachten die op een velg staan als je tijdens het rijden met een bloedgang een mooie bocht in stuurt.
Ernst schreef:..effe een vraagje tussendoor..heb zo''n usb stick... het is 2 weken goed gegaan maar kan nu helemaal niet meer nummers skippen.. zowel niet meer op mijn stuur als op het dash.. maar als ik een cd draai kan ik wel weer skippen,,de knoppen voor voice control etc werken niet meer.. ook als op main druk kan ik niet meer in die menus komen voor telefoon,bluetooth mediatheek..iemand advies\ervaringen mee gehad..
Afspelen mp3 van USB-stick
In dit topic is het eea te lezen over dit soort problemen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Bericht door Ernst »

thx...

sorry voor verkeerde post
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

sorry is niet nodig. ik had gewoon ff geen zin om het antwoord over te typen :D
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Plaats reactie