1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Gebruikersavatar
Davyunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 28, 2008 13:51

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Davyunto »

hey komt je auto bij fivan vandaan anders bel ik ze zelf even en dan vraag ik het gelijk even aan hun.

Mijn auto moet ook van de week terug kan ik gelijk alles tegelijk laten doen!!!

Grtz
use_it_or_lose_it schreef:
Davyunto schreef:Ja ik ben ook wel beniewd welke lampen je erin heb zitten?


off topic:

(SLIMME auto trns, als de ruitenwisser op interval staat en je zet de auto in zijn achteruit, gaat de achter ruitenwisser spontaan aan) ;)
Sorry heb het nog niet gevraagd wat erin zit. moet zeggen dat ik erg blij ben met deze lampen. je ziet hel duidelijk het verschil met halogeen. ik wil niets anders meer. 't enige is dat ik soms wel het gevoel heb dat er veel vals licht naar boven schijnt. volgens de dealer is dit niet het geval. heeft de wettelijke norm aangehouden via de spiegelkast?!? denk dat dit het app is wwaar je de lichten mee af kunt stellen.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Sunrise »

Ziet er inderdaad mooi uit, maar toch even de vraag: "mag dat :?: "" . Na 01-01-2007 is het namelijk verplicht bij inbouw van Xenon dat je ook koplampsproeiers hebt (en die zie ik niet) en automatische niveauregeling (waar heb je die ingebouwd :?: ).
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door tonyvandenbroek »

Tussen mogen en doen zit een heel verschil.
Natuurlijk mag het officieel niet, maar er mag zoveel niet. Ten eerste de GP hoeft de eerste 4 jaar toch niet gekeurd te worden, en ik denk dat ze de GP daar niet eens op afkeuren. Je kan hoooguit tegen de "lamp" lopen als je door de politie van de weg gehaald wordt tijdns een algemene controle. Nu heb ik die nog NOOIT geen gehad, dus die kans schat ik klein in.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Sunrise »

Ben ik helaas niet met je eens :!: Hier in Midden-Brabant controleren ze op dit moment streng op de juiste verlichting :evil: . Ben zelf de afgelopen weken al 2 keer aangehouden. Geen enkel probleem echter aangezien mijn auto van voor 01-01-2007 is ~~
Gebruikersavatar
Davyunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 28, 2008 13:51

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Davyunto »

als ze je pakken wat zijn dan de concequenties???

Boete en eruit halen? of alleen een boete?

Er moet gewoon meer licht in :)

Grtz

Enne topic opener weet je al welke lampen ernu inzitten :lol:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Sunrise »

Boete van minimaal 90,-- :( , daarnaast inname kenetekenbewijs totdat je de auto weer hebt veranderd zoals het hoort en ter controle hebt aangeboden. Anders herkeuring van de auto bij de RDW :!:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door swans »

als je je xenon in een niet op vallende kleur pakt gaan ze er vast niet vlug over zagen.


heb elders hier gelezen dat de type lampen die er in zitten niet toe doen voor de keuring wel dat ze moeten werken! dus xenon mag gewoon voor de keuring!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Sunrise »

Dat klopt voor de keuring mag het wel. Dan kijken ze alleen naar de afstelling en het lichtbeeld en NIET welke lampen het zijn. Xenon echter valt wel degelijk op als je net als ik 6000K hebt, dat is namelijk net daglicht en dan lijken de standaard halogeenlampen wel kanariepietjes :mrgreen:
Gebruikersavatar
Davyunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 28, 2008 13:51

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Davyunto »

Sunrise schreef:Dat klopt voor de keuring mag het wel. Dan kijken ze alleen naar de afstelling en het lichtbeeld en NIET welke lampen het zijn. Xenon echter valt wel degelijk op als je net als ik 6000K hebt, dat is namelijk net daglicht en dan lijken de standaard halogeenlampen wel kanariepietjes :mrgreen:
Hey sunrise van wanneer is je auto, die van mij is van mei 2008! de dealer vroeg aan mij of dat het glas daar wel tegen kon met bi xenon erin?

weet je hier iets van? heb je mss ook foto's van je auto met xenon erin?

grtz

ps ik kan geen pb versturen, dan maar zo als je het leest
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Sunrise »

Auto is van 02-2006 en bij mij zit er al ruim 2 jaar xenon in. Geen enkel probleem wat betreft de warmte, is mij verzekerd bij de inbouw ~]
Foto's zal ik nog wel een keer maken...
Gebruikersavatar
Davyunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 28, 2008 13:51

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Davyunto »

Sunrise schreef:Auto is van 02-2006 en bij mij zit er al ruim 2 jaar xenon in. Geen enkel probleem wat betreft de warmte, is mij verzekerd bij de inbouw ~]
Foto's zal ik nog wel een keer maken...
oke dan, maar jij hebt als ik het goed heb de "Bi Xenon 6000K" ?

Zou ik mogen vragen waar je die heb laten inbouwen?

Grtz
Japster
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: do nov 27, 2008 20:35
Locatie: Utrecht

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Japster »

Wat een ontzettend gave GP! Het ziet er naar uit dat wij dezelfde auto hebben besteld :wink: (ik ben alleen voor de 3 deurs gegaan). En ik krijg 'm morgen!

Het klopt toch dat je BiXenon niet fabriekaf kunt bestellen?! Ik weet niet of jij je er over uit wilt laten maar wat heb jij betaald voor die verlichting?

Heel veel plezier met je wagen....!
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport: Ambient white, skydome, lederen bekleding, 17" 'take off', privacy glass, chroom spiegelkappen, Navi, Blue&Me etc. (GP geboortedatum: 30/10/2008)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Sunrise »

Heb geen Bi-Xenon, maar enkele Xenon, groot licht is Halogeen. Maar ik moet zeggen dat ik sinds er Xenon inzit deze pas 1 of 2 keer gebruikt heb aangezien ik zeker in het donker meer dan genoeg lichtopbrenst heb.. :mrgreen:
De inbouw is hier gedaan: http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel ... Home-.html in Breda.
Gebruikersavatar
Davyunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 28, 2008 13:51

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Davyunto »

Sunrise schreef:Heb geen Bi-Xenon, maar enkele Xenon, groot licht is Halogeen. Maar ik moet zeggen dat ik sinds er Xenon inzit deze pas 1 of 2 keer gebruikt heb aangezien ik zeker in het donker meer dan genoeg lichtopbrenst heb.. :mrgreen:
De inbouw is hier gedaan: http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel ... Home-.html in Breda.
Oke bedankt, was je veel kwijt voor het inbouwen? Of zelf gedaan?

Heeft er iemand foto's met 6000k of 8000k kwa kleur? Grtn
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 1e Foto's gp2 (use_it_or_lose_it)

Bericht door Sunrise »

Heb laten inbouwen. Met CAN-Bus systeem 249,-- voor de inbouw was ik 50,-- kwijt :D . Valt dus best mee gezien wat je er voor terug krijgt :lol:
Plaats reactie