Punto 2015

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Punto 2015

Bericht door Odelot »

Dat de evo een misser zou zijn is persoonlijk. Ik vind de evo juist veel mooier dan een 2012 punto. Toen ik de evo bestelde wist ik al dat er een nieuw model aankwam en hoe die eruit zou zien. Vind hem wat agressiever ogen en minder massief. Daarom zijn er ook geen 2012 abarth's denk ik. 2012 oogt te tam. Dit model oogt ook weer een stuk agressiever vind ik.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
petje
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 06, 2011 21:19
Locatie: emmeloord

Re: Punto 2015

Bericht door petje »

Ik vind persoonlijk de evo ook mooier dan de punto .
ik vind de punto nog steeds een mooie auto, maar model punto 2012 vooral de voorkant
straalt niks uit .geef mij persoonlijk de evo maar .
alleen Door zijn leeftijd mag de evo er nog steeds zijn met zijn uiterlijk.
fiat zo stom zijn als ze het nieuwe model geen punto meer noemen.
Wastoch altijd hun verkoop ssucces. Zou zonde wezen , anders wordt het allemaal een beetje te veel 500 looks. ~~
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Punto 2015

Bericht door scoop »

Ik weet niet of ze in een ander topic al voorbij gekomen zijn, maar autoweek berichtte afgelopen vrijdag over een gefacelifte Punto die gespot was op een indiase auto expo. Gesuggereerd wordt dat de Europese Punto facelift dezelfde neus en kont zou krijgen. Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Autoweek
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Punto 2015

Bericht door Anyways »

afgezien van de kleur best een mooie wagen :)
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Punto 2015

Bericht door BramvE »

best mooi ja maar echt ongelooflijk dat er al sinds 2006 met nagenoeg dezelfde autowordt gewerkt. Zelfs Porsche en Volkswagen hebben ingrijpendere wijzigingen doorgevoerd dan Fiat nu doet.

Oke, dit is beter dan een soort van 500-achtig model maar ik vind dat je het als automerk niet kunt maken om 10 jaar lang exact dezelfde dingen te gebruiken (zie ook de besturing van de boordcomputer, dat zekeringvakje daar onder, de knopjes voor de elektrische ramen, die pook. Die stammen al uit de GP, de rest van het interieur al uit de evo.

Dit is eigenlijk weer een facelift op een punto uit 2006.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Punto 2015

Bericht door jpkramer »

Inmiddels is er meer info over deze facelift voor India: http://www.autoweek.nl/nieuws/29423/in- ... o-facelift
Deze facelift is niet voor Europa....


Ook Hyundai heeft een facelift voor de I20 voor India: http://www.autoweek.nl/nieuws/29350/gel ... yundai-i20
Ik vind de I20 en Punto wel veel gelijkenissen hebben, zeker het front met de koplampen....

Fiat Punto facelift India:
Afbeelding

Hyundai I20 facelift India:
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Punto 2015

Bericht door scoop »

Dat was mij ook al opgevallen, dat die i20 en Punto facelift erg op elkaar lijken. Smaken verschillen, maar persoonlijk vind ik het niet zo erg dat deze facelift niet naar de EU komt. Dat baant ook de weg vrij voor een eerdere introductie van een echte opvolger voor de huidige Punto, wat ondertussen wel een keer mag gebeuren. Er is volgens mij qua uiterlijk weinig mis met het huidige model, maar na meer dan 8 jaar dezelfde basis kan het wel een keer een "fresh start" gebruiken.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Punto 2015

Bericht door RaydeJee »

Ik zag van de week een nieuw Punto op een trailer vervoerd worden vanaf de dealer in Alphen. Deze had Grande Punto achterlichten. Is dat standaard op de basis-versie, want die heeft ook het GP interieur?
Ik kan er op de site van Fiat niets over vinden.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Punto 2015

Bericht door jpkramer »

Fiat zoekt naar rendabele opvolger Punto
Fiat zal in 2016 uiteindelijk de productie van de Punto in Melfi tot stilstand brengen. Het model dat dan al meer dan 10 jaar meegaat, is echter niet zomaar even te vervangen. Een paar jaar geleden bleek dit al. Hetzelfde geldt voor het C-segment, maar daarvoor heeft FCA blijkbaar in haar Turkse samenwerking met Tofaş het ideale antwoord gevonden. Fiat klaagt al een tijdje over het feit dat dergelijke massaproducten, die voornamelijk op de Europese markt leunen, niet snel winstgevend kunnen zijn. Daarom is inmiddels ook wel duidelijk dat voor een dergelijk model zijdelings al een tijdje naar een partner wordt gezocht.
Ondanks dat de laatste tijd de verwachting bestond dat het nieuwe te verwachten B-segment model van Fiat een extra toevoeging zou worden aan het inmiddels uitgebreide 500-gamma, blijkt sinds vorige week dat het management nog steeds op twee gedachten hinkt. Olivier François heeft in een interview namelijk laten weten dat door de meeste concurrenten nog steeds verlies wordt geleden in dit segment (Clio, 208 en C3) terwijl dit niet bepaald aan het product ligt. Waarom zou Fiat daar klakkeloos achteraan gaan met een nieuw model, aldus de CEO van Fiat. Het is niet een kwestie van een nieuw 500-model creëren volgens de Fransman, die hiermee eerdere beweringen van ontwerpbaas Roberto Giolito enigszins tegenspreekt.
Het ideale antwoord komt waarschijnlijk uit Brazilië. Fiat zal de financiële drempel die deze opvolger van de Punto met zich meebrengt, namelijk willen overwinnen door een basis te ontwikkelen die zichzelf vooral op die markt als eerste terug zal verdienen. Min of meer hetzelfde principe wat met de Uno/Panda ook is toegepast. De naam laat Fiat voorlopig nog volledig in het midden. Brazilië zal een nieuwe Punto tegemoet kunnen zien, maar voor Europa spreekt men enkel over “New B-model”. Ook de productielocatie is nog niet officieel, ondanks geruchten over het Poolse Tychy.
Bron: AutoEdizione
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Punto 2015

Bericht door Odelot »

Nou ik ben benieuwd wat dat gaat worden. En vooral wanneer. Het is elke keer al uitgesteld. Hoop niet op weer een 500 kloon in elk geval.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie