Abarth met Alfa Romeo in zee; doek valt voor Abarth Punto

Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Abarth met Alfa Romeo in zee; doek valt voor Abarth Punto

Bericht door jpkramer »

De toekomstige modellen van Abarth zijn niet langer alleen op Fiat-producten gebaseerd. ”We kijken naar uitbreiding van het programma binnen de Fiat Group, inclusief Alfa Romeo", zegt Marco Giulio Magnanini, General Manager van Abarth, in een interview met Autovisie.
"We kijken naar een breder modellengamma waarbij we ook producten van andere merken uit de Group in het vizier hebben." Dat zijn dan Alfa Romeo en Lancia. Concurreert een Punto niet met een MiTo? "Volgend jaar stoppen we met de Punto. We kijken hoe we een opvolger zullen brengen. Een Abarth MiTo in plaats van een Punto is niet uitgesloten. Alle Abarths moeten voldoen aan het DNA van sportiviteit en topprestaties. Er zijn geen uitzonderingen." Een 500L ligt niet in lijn der verwachting, ondanks dat Marco aangeeft dat de nieuwe 500-telgen nieuwe perspectieven bieden. De topman duidt namelijk op de Abarth 500X. Past een sportwagen a la Alfa 4C bij Abarth? "Zeker wel, maar niet op dit moment. Wellicht in de toekomst".
Het succes van Abarth ligt momenteel bij de 500. "Zo’n 80% van de verkoop komt op conto van de 500, de resterende 20% van de Punto. In de afgelopen vijf jaar hebben we het verkoopnetwerk en productgamma neergezet, waarmee we zijn uitgegroeid tot een wereldwijd opererend merk. Zo’n 70% van onze verkopen heeft buiten Italië plaats, en ja, dat percentage ligt veel hoger dan alle andere merken binnen de Fiat Group." De belangrijkste exportmarkten zijn Duitsland, Groot-Brittannië en Japan.
Bron: Autovisie
Gebruikersavatar
Solution
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 16:04

Re: Abarth met Alfa Romeo in zee; doek valt voor Abarth Punt

Bericht door Solution »

In mijn ogen minder leuk nieuws. Altijd een droom nog om een nieuwe Abarth aan te schaffen als mn studie klaar is en ik een vast inkomen heb.. Valt dus nu min of meer in het water :roll:

Nou is Alfa zeker geen lelijk merk. Was ook wel gecharmeerd van de 147 modellen. Maar mistte daar toch wel wat sportiviteit wat de MiTo dan uiteindelijk weer wat meer heeft en de Guillietta. Toch jammer.

Forum in protest? :P
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Abarth met Alfa Romeo in zee; doek valt voor Abarth Punt

Bericht door PuntoSporting »

Het is wel jammer wat betreft de Punto die dreigt te verdwijnen.
Aan de andere kant zou dit ook betekenen dat Alfa Romeo niet verkocht wordt aan Volkswagen, het lijkt me stug dat Fiat beide merken van de hand zou doen.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Abarth met Alfa Romeo in zee; doek valt voor Abarth Punt

Bericht door Doxxo »

Daar gaat mijn plannetje voor volgend jaar :(

Dan zal het een nieuwe Punto worden waarschijnlijk !
En die smijt ik terug lekker plat ! -]
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Plaats reactie