Fiat introduceert Punto 1.2

Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Fiat introduceert Punto 1.2

Bericht door jpkramer »

Er vindt een wisseling van de wacht plaats in het motorengamma van de Fiat Punto.
De bekende 1,4-liter viercilinder met 77 pk maakt plaats voor een nieuw blok. Het gaat om een 1,2-liter benzinemotor met 69 pk en 102 Nm, gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak. De topsnelheid van deze nieuwe versie is 155 kmh. Daarbij hoort een CO2-uitstoot van 119 g/km.
De prijslijst start bij 13.295 euro voor de driedeurs Punto 1.2 Street, de andere versie is de Lounge. Die kost 14.795 euro. Twee extra portieren hebben een meerprijs van 700 euro. Verder is er het nieuws dat het Pop-uitrustingsniveau niet langer beschikbaar is voor de Punto. Wél heeft de Punto nu standaard een audiosysteem met een geïntegreerd Blue&Me-systeem.
Bron: Autoweek
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Fiat introduceert Punto 1.2

Bericht door RaydeJee »

Er was vroeger toch al een 1.2 in de GP?
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Fiat introduceert Punto 1.2

Bericht door Sjoerd H. »

lekker dan, ik vond die 1.4 al langzaam soms...

Maar eerder was er toch nieuws dat de Punto eruit ging?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat introduceert Punto 1.2

Bericht door jpkramer »

RaydeJee schreef:Er was vroeger toch al een 1.2 in de GP?
Klopt, tot 2012 was deze 1.2 ook leverbaar.
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Fiat introduceert Punto 1.2

Bericht door Jan_Kol »

Zeker bij het scheiden van de markt nog een zooi oude onderdelen verwerken en net doen of je "iets nieuws" maakt. Zo'n Punto zou ik niet lusten, want de huidige 57kW/77pk van mijn 1.4 8v vind ik al aan de (ruim te) lage kant. Nog minder dan dat, lijkt er wel op wel waarom ik indertijd mijn Fiat Neckar (in Duitsland geassembleerde en aangepaste 600) na ca. een jaar omruilde voor een Fiat 850.... had ik tenminste bij tegenwind toch nog een redelijke snelheid terwijl de Fiat 600 bij een beetje tegenwind maar net 70 à 75 km/h haalde (met wind mee tegen de 120 km/h en dat was toen "bere snel" voor zo'n kleine auto).

Jan
Plaats reactie