Nieuw leven in de Abarth Punto

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Nieuw leven in de Abarth Punto

Bericht door tonyvandenbroek »

De Abarth Punto reïncarneert in India
6 AUGUSTUS 2015


abarth punto

India krijgt ook de Abarth Punto… Juist dat model van het merk met de schorpioen die al een tijdje niet meer gemaakt wordt. Als Indiër geloof je dat je na dit leven terug komt in een hogere of lagere hoedanigheid… De Abarth Punto is nu terug in het land van de Ganges. Dat is voor Abarth zelf wellicht niet een stap vooruit, want hij is hoger (in verband met de matige infrastructuur in India) en minder krachtig met een 145 pk T-Jet, in plaats van een 160 pk 1.4 MultiAir. Maar laten we wel wezen; Hier zag men er al een tijd geen brood meer in, terwijl de compacte krachtpatser wel iets smeuïgs had en daardoor redelijk uniek was in z’n soort. Het model deed het ooit alleen in Italië wel aardig qua aantallen, vooral onder jonger publiek met een dikkere portemonnee. Toch is de auto iets te zeldzaam gebleven al die tijd. Helemaal op Europees niveau. Verkoopaantallen kunnen echter niet volledig het argument zijn, want in India zijn deze alles behalve hoog. Toch wil Abarth sinds kort juist in dat land aan de slag, waarschijnlijk om Fiat als merk meer allure te geven.


Afbeelding
Afbeelding


Maar aangezien we het deze dagen al vaker over het langzaam verdwijnen van de Fiat Punto hebben gehad, zou je deze zwarte Indiase Abarth misschien iets beter op je in kunnen laten werken. Want, was dit niet een nuttige update voor een verder prima model geweest? Met Uconnect boordcomputer (zoals op het huidige model) en tegen een scherpere prijs dan de concurrent… Of had iedereen dan schande gesproken over de vormgeving (net als na de lancering van de Evo, wat overigens ook de naam is van deze Indiase evolutie) en was het een totale flop geworden? Bij Fiat heeft men er vast over nagedacht en heeft men geconcludeerd dat het beter is, om het te laten voor wat het is.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Nieuwl leven in de Abarth Punto

Bericht door provsen »

Mijn mening is. A big nope!! Vind dit helemaal een "verkrachting" van de punto. Met enige modificaties misschien wel te doen maar dan heb je ook een "getunede" punto. Ik denk wel dat er andere mijn mening delen en anders heb ik geen smaak :)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Nieuwl leven in de Abarth Punto

Bericht door tonyvandenbroek »

De Punto zal eerst eens een hele hoop centimeters omlaag moeten. Zo is het geen gezicht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Nieuwl leven in de Abarth Punto

Bericht door Rudabroda »

Moeders mooiste is ie niet, maar voor een land als India waar het wegdek niet overal heel geweldig is (vind je het gek met al die olifanten daar) kan ik het wel bevatten.
De kans dat dit gebakje hier naar toe komt is gelukkig vrijwel nihil . 8)
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Nieuwl leven in de Abarth Punto

Bericht door provsen »

gelukkig maar als ik dit zo zie :)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Nieuw leven in de Abarth Punto

Bericht door jpkramer »

Het zou mij niet verbazen als deze Punto, in licht gewijzigde vorm, uiteindelijk naar Europa komt.
Volgens de verhalen is Fiat steeds meer bezig om 2 produkt lijnen neer te zetten.
Een 'no nonsense' lijn met o.a. de Panda en de recent in Turkije getoonde Aegea die als sedan niet naar Europa komt maar volgend jaar wel als hatchback en station.
Een 'goedkope' Punto achtig model zou daar goed tussen passen.
Daarnaast heb je de luxere 'lifestyle' lijn met de 500 versie's. De Punto krijgt in deze lijn een hatchback 500 versie.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Nieuw leven in de Abarth Punto

Bericht door Sjoerd H. »

De voorkant vind ik opsich wel iets hebben... maar als je van de zijkant kijkt is het net een jeep! Zo enorm hoog!
Dat was niet bij de andere abarths, die lagen eerder lager op de grond...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie