Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Sunrise »

Wesley Abarth schreef:Ik zeg Abarth -]
~~ ...volledig mee eens. Kun je beter voor 1 Juli "overstappen" van Fiat naar Abarth, anders zal ook die duurder worden door de CO2 uitstoot :evil:
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Giordino »

Als dat mogelijk hadden velen het denk ik al gedaan :)
Wel jammer dat Fiat op deze manier vooral in NL een diesel merk wordt.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Señor Sjon »

Ik vind het een belachelijk besluit.

Alleen liefhebbers kunnen een Abarth vinden, hij valt onder de radar bij de meeste mensen omdat ie nauwelijks te vinden is en er praktisch geen dealers zijn. Er zijn mensen die meer dan 85pk willen en imo moet je niet met een B-segment alleen op eco inzetten. Het bommetje Abarth is zoveel duurder dat het niet grappig meer is.

Leuk dat Fiat aan Eco-branding gaat werken. Misschien moeten ze dan hun sticker ook van de F1-Ferrari halen... Je moet als merk wel de verschillende klantenwensen afdekken m.b.t. motoren. Je krijgt alleen nog (eco) crisisversies en de leuke uitvoeringen blijven in het buitenland. Ook de pakketten snap ik niet. Een skydome standaard in een lounge versie... van die 1.000 euro koop ik liever andere dingen dan een open dak.

Waarom heb je bij de MiTo wel volle keuze uit een leuk motorenpalet?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door RaydeJee »

Señor Sjon schreef: Waarom heb je bij de MiTo wel volle keuze uit een leuk motorenpalet?
Daar zou de kneep hem wel eens kunnen zitten nu je het zo zegt. :wink:
Wil je iets van de FIAT groep wat een andere motor heeft dan Eco, dan moet je dus naar een Mito. Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat de Evo Sport toch echt heel weinig verkocht lijkt te zijn. Terwijl ik een Mito Multiair bijvoorbeeld veel vaker tegenkom.

Maar goed onder de streep is het gewoon een slechte zaak voor Fiat denk ik. Erg jammer.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Señor Sjon »

Maar de MiTo is een (pardon my English) wijvenbak. Inclusief oogschaduw om de lampen. Ik heb er weleens in gereden en het rijdt super, alleen mis ik nog steeds de brera neus zoals de 159.

De Evo heeft volgens mij echt een probleem met de plastic snor. Die facelift was imo geen verbetering. Dan gaan mensen elders shoppen voor een leuk model. En dure modellen worden vaak aangekleed met bijvoorbeeld ingebouwde navi en xenon. Ook niet te krijgen op de GP/Evo/Punto, terwijl andere merken in die klasse dat wel doen. De xenon is trouwens dan wel weer leverbaar op de 500...
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door RaydeJee »

Dat kun je vinden van de Mito, maar het kan wel een verklaring zijn voor het aanbod zoals het er nu is. Het rijdt inderdaad goed.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door jpkramer »

Sunrise schreef:
Wesley Abarth schreef:Ik zeg Abarth -]
~~ ...volledig mee eens. Kun je beter voor 1 Juli "overstappen" van Fiat naar Abarth, anders zal ook die duurder worden door de CO2 uitstoot :evil:
Valt wel mee denk ik.
Heb net de 2012 prijslijst van Abarth ontvangen.
De Pevo Abarth is per 1 januari € 210,- duurder geworden (van € 22.990,- naar € 23.200,-)
Als je een grijze neemt ben je zelfs goedkoper uit nu. De grijze lak is nu gratis, voorheen € 550,-
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

jpkramer schreef:
Sunrise schreef:
Wesley Abarth schreef:Ik zeg Abarth -]
~~ ...volledig mee eens. Kun je beter voor 1 Juli "overstappen" van Fiat naar Abarth, anders zal ook die duurder worden door de CO2 uitstoot :evil:
Valt wel mee denk ik.
Heb net de 2012 prijslijst van Abarth ontvangen.
De Pevo Abarth is per 1 januari € 210,- duurder geworden (van € 22.990,- naar € 23.200,-)
Als je een grijze neemt ben je zelfs goedkoper uit nu. De grijze lak is nu gratis, voorheen € 550,-
En wat zal ie per 1 juli doen...;)
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door ripeba »

Kan wel waar zijn dat ze ons naar de MiTo willen leiden maar de Mito is 3-deurs. Waar blijft het alternatief voor mensen die een 5-deurs willen? Afgezien van het feit of het model van de MiTo je bevalt!
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door tonyvandenbroek »

MiTo is toch ook in 5 deuren?
Maar ik vind de MiTo persoonlijk een stuk minder. Goed een mooi aangeklede, met dikke sloffen, die is dan wel mooi. Standaard vind ik het allemaal maar 'net niet'. Ik blijf nog even trappen met de t-jet. Is een heerlijk torretje. Wat er straks komt, geen idee.
Leuke abarth, gebruikte multi air sport (al zullen die dun bezaait zijn) Of misschien toch de twin air?Wie weet
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door RaydeJee »

Nope, Mito is alleen in 3 deurs.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door tonyvandenbroek »

RaydeJee schreef:Nope, Mito is alleen in 3 deurs.
Tja ik ben dan ook geen Alfa kenner.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Jarre »

in sommige landen wel 5deurs blijkbaar, snap er geen rukker van. stomme invoerders -]
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door jpkramer »

Jarre schreef:in sommige landen wel 5deurs blijkbaar, snap er geen rukker van. stomme invoerders -]
Nee, de Mito is er alleen als 3 deurs. De nieuwe Mito komt waarschijnlijk wel als 3 en 5 deurs.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

En je kunt nu op de Nederlandse fiat site de punto ook configureren. Volgens mij staat er ook een nieuwe type velg bij. Donkere exemplaren. Die zien er wel grappig uit. De evo staat er ook nog gewoon op trouwens.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie