Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Gebruikersavatar
asennamm
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 10:20
Locatie: Limbabwe

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door asennamm »

Geen 17 inch meer af fabriek leverbaar en wat zetten we dan op de voorpagina van de prijslijst?
Een punto met 17 inch velgen.............
Italianen hebben een bijzondere vorm van humor.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Wesley Abarth »

Nee, de Nederlandse importeur heeft een raar selectie beleid.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door scoop »

Inderdaad, van die beslissing is toch echt FIAT NL de boosdoener. Daar hebben de italianen niks mee te maken. Het zijn wel de 15" velgen geshopt naar 17", dat kun je ze dan wél weer aanrekenen... ;-)
hbassen schreef:Zijn het allemaal 5 versnellingsbakken of zit er ook een 6 versnellingsbak in een van de uitvoeringen?
Enkel een 6-bak op de TwinAir (wat dan wel weer uniek is) helaas.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door jpkramer »

De nieuwe reclame voor de Punto Twinair:
CrEWsc6ZYfY
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door OlafH »

Ik heb laatst in een twinair turbo gereden, maar daar is helemaaaal niks mis mee. Alleen stationair staat hij te pruttelen, maar als je rijdt is het heerlijk, eigenlijk beter als een viercylinder... Er is heel vroeg koppel beschikbaar en de motor draait veel rustiger voor je gevoel. Dat komt omdat hij 2 klappen minder maakt per omwenteling, je zit ook zo op de 5.000 toeren en het klinkt allemaal heel rustig en relaxed. Ik ben meer van diesel, maar dit is een zeer goede benzinemotor die Fiat heeft gebouwd!
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Bennink »

Hahaha leuke reclame met een uithaal naar Ford en VW :-) erg benieuwd hoe het twinairblok in de Punto past, in de Panda is het verrassend goed!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door hbassen »

OlafH schreef:Ik heb laatst in een twinair turbo gereden, maar daar is helemaaaal niks mis mee. Alleen stationair staat hij te pruttelen, maar als je rijdt is het heerlijk, eigenlijk beter als een viercylinder... Er is heel vroeg koppel beschikbaar en de motor draait veel rustiger voor je gevoel. Dat komt omdat hij 2 klappen minder maakt per omwenteling, je zit ook zo op de 5.000 toeren en het klinkt allemaal heel rustig en relaxed. Ik ben meer van diesel, maar dit is een zeer goede benzinemotor die Fiat heeft gebouwd!

Heel apart.
Ik had laatst een 500 met twinair mee en die reutelde heerlijk als en oude kever moter bij het optrekken. Voor de rest ben ik het met je eens.

ik ben ook benieuwd hoe deze het in de Punto doet.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door OlafH »

Dat zal wel prima zijn in een Punto. Hij komt ook in Alfa's en komende varianten schijnen tot 120 Pk te gaan.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Ik heb een weekje een 500 twinair gereden maar dat rijdt anders dan je op voorhand verwacht. Verrassend geluid ook. Je zou denken dat dat loeit al een gek maar dat is juist niet.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door alfawiel »

Onderstaande link van Duits filmpje Punto 2012
http://www.autobild.de/videos/video-fia ... 69602.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Dino »

Grappig dat je de bochtenverlichting in actie ziet (00.53 en 1.21)ik had geen idee hoe dat eruit ziet.

[edit] : LOL, hier nog iemand die "cornering lights" heeft aangevinkt op de optielijst:

CVZZpBZ0dgw
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Señor Sjon »

Ik heb in de Panda gereden met TwinAir, maar dat is echt niets voor mij. Mij iets teveel techniek (turbo e.d.) voor een blokje wat stadskm's moet maken. Nu was de panda ook erg rumoerig en had een onduidelijk dash (niet snel afleesbaar). Je zat zo richting de begrenzer.

Ik vind dit iets te ver gegaan in downsizing... Je kan Twingo's kopen met 130+pk, Clio's en Polo's richting de 200pk, maar een Punto heeft max 85pk... watskeburt?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
peter1968
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma apr 30, 2012 7:40

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door peter1968 »

Helaba dit lijkt niet op een boxer uit een kevertje ma klinkt als een oude 500. :wink: :lol:
hbassen schreef:
OlafH schreef:Ik heb laatst in een twinair turbo gereden, maar daar is helemaaaal niks mis mee. Alleen stationair staat hij te pruttelen, maar als je rijdt is het heerlijk, eigenlijk beter als een viercylinder... Er is heel vroeg koppel beschikbaar en de motor draait veel rustiger voor je gevoel. Dat komt omdat hij 2 klappen minder maakt per omwenteling, je zit ook zo op de 5.000 toeren en het klinkt allemaal heel rustig en relaxed. Ik ben meer van diesel, maar dit is een zeer goede benzinemotor die Fiat heeft gebouwd!

Heel apart.
Ik had laatst een 500 met twinair mee en die reutelde heerlijk als en oude kever moter bij het optrekken. Voor de rest ben ik het met je eens.

ik ben ook benieuwd hoe deze het in de Punto doet.
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door E34 »

Señor Sjon schreef:Ik vind dit iets te ver gegaan in downsizing... Je kan Twingo's kopen met 130+pk, Clio's en Polo's richting de 200pk, maar een Punto heeft max 85pk... watskeburt?
Dat is ook de reden dat ik geen Evo heb genomen als opvolger van mijn T-Jet aangezien de 135pk in PE niet meer te verkrijgen is.... :(
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Plaats reactie