Speaker bestuurderszijde + automatische raamschakelaar

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Onooh
Berichten: 7
Lid geworden op: di jan 26, 2016 19:43

Speaker bestuurderszijde + automatische raamschakelaar

Bericht door Onooh »

Hoi allemaal,

Ik ben morgen van plan het paneel van de deur van de bestuurderzijde er maar eens af te halen want er is sinds kort iets vreemds aan de hand. Sinds niet lange tijd reageert de automatische raam schakelaar voor de bestuurderskant niet meer goed. Duidelijk te zien in de console in de deur dat het lichtje ook niet altijd brandt van de schakelaar van dit specifieke raam. Gek genoeg brandt het lampje van het raam van de schakelaar van de bijrijdersstoel wel en werkt dat ook gewoon goed. Nu komt het (in mijn ogen) vreemde. Als de linkerdeur openstaat werkt het 9 van de 10 keer niet om het linkerraam open te doen. Als de deur dicht zit wel. Ik dacht dat het misschien te maken had met een aansluiting/stekker die niet goed zou zitten maar merk op dat als ik de deur zelfs heel zachtjes dichttrek, het lampje van de schakelaar weer begint te branden en het raam weer te bedienen is.

Een aansluitend maar misschien losstaand probleem is dat de speaker van mijn linkerdeur ook niet meer werkt. Deze viel in dezelfde periode een aantal keren uit, maar door een klap te geven op de deur werkte die weer. Nu op dit moment de huidige situatie:
- speaker links voor werkt niet meer
- speaker links achter kraakt opeens
- speaker rechts achter kraakt opeens
- speaker rechts voor is in orde

Of alles komt een beetje tegelijkertijd opzetten of het staat in verband met elkaar. Ik was benieuwd of iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?
Gebruikersavatar
AlexO
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 251
Lid geworden op: ma apr 09, 2012 10:31
Locatie: Lopik

Re: Speaker bestuurderszijde + automatische raamschakelaar

Bericht door AlexO »

Ik ken het probleem. Bij mij werkten de spiegels niet meer. Dit was draadbreuk in het rubber tussen connector en portier.
Ik heb de binnenbekleding van het linkerportier eraf gehaald, speaker eruit gehaald, draadboom met rubber door het speakergat gehaald, rubber naar achteren geschoven en draden gesoldeerd.
Werkt tot nu toe prima. Een nieuwe draadboom kost iets van €95.00 ex.btw ex verzenden. Vond ik net iets te duur. :D
Groeten, Alex
Onooh
Berichten: 7
Lid geworden op: di jan 26, 2016 19:43

Re: Speaker bestuurderszijde + automatische raamschakelaar

Bericht door Onooh »

Vandaag maar eens opgelost. Bleek inderdaad breuk in de draadboom te zijn. Heb het weten te verlengen en te solderen.. daarna wat gevulkaniseerde tape eromheen en alles doet het weer. Dank Alex.
Plaats reactie