Aanjager / Kachelweerstand verwijderen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
MaartenFM
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mei 23, 2018 20:33

Aanjager / Kachelweerstand verwijderen

Bericht door MaartenFM »

Hallo,

De ventilator van mijn Grande Punto met handmatige ventilatie werkt alleen nog in stand 4. Nu ben ik er via dit forum achter gekomen dat dit zeer waarschijnlijk de kachelweerstand (/aanjager) is. Ik heb de stekker gecontroleerd en zie hier verder geen sporen van kortsluiting o.i.d., maar wil toch voor de zekerheid de weerstand vervangen.

Nu krijg ik echter de oude weerstand met geen mogelijkheid los, hebben jullie tips hoe je deze kunt verwijderen? Ik lees op diverse plekken dat er ergens een schroef zou zitten, maar die is bij mij niet te ontdekken.

Het gaat om deze:
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie tips!
MaartenFM
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mei 23, 2018 20:33

Re: Aanjager / Kachelweerstand verwijderen

Bericht door MaartenFM »

Prometheus schreef:De 2 lipjes, op de foto linksboven en rechtonderin, induwen. Dan schuif je m er zo uit.
https://www.youtube.com/watch?v=3y7LQRA9KyI" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt, het is gelukt! Ging iets minder gemakkelijk dan jouw uitleg mij deed vermoeden, maar dat komt meer door de onhandige houding om er bij te kunnen :x

De weerstand was behoorlijk aangetast door corrosie, dus grote kans dat deze vervangen het euvel gaat oplossen. Nog even wachten tot de nieuwe gearriveerd is!
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Aanjager / Kachelweerstand verwijderen

Bericht door willeme1 »

Ventilator ook vervangen, zijn de kosten niet.
Plaats reactie