Vlekken op bekleding achterbank

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gebruikersavatar
roelands
Berichten: 8
Lid geworden op: za okt 28, 2006 16:48

Vlekken op bekleding achterbank

Bericht door roelands »

Via Google op dit forum terecht gekomen. Ben in het bezit van een Grande Punto 1.4 Edizione Prima, met lichtblauw/zwarte bekleding. Sinds het begin zaten hier een soort van lichte (witte) vlekken in, op de achterbank, leek wel of het uitgeslagen was. Dit gemeld bij dealer. Volgens hem had het te maken met stoffen die erin verwerkt zijn vanwege brandwerend maken van de bekleding. Ik vind dit storend en heb gevraagd of dit verwijderd kan worden, is gewoon lelijk.

Afgelopen week hiervoor naar dealer geweest. Bij het ophalen gezegd dat ze het er niet uit kregen, maar hadden hele achterbank vervangen. Nu is het een paar dagen later, maar die irritante vlekken zijn weer terug, nu nog veel erger.

Heeft iemand hier ook last van? Is dit een bekend probleem of uniek voo onze Grande Punto?
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Niet eerder gehoord.
Ik zou zeker ff sjekken of er geen water in de auto komt.
Zijn de vlekken nat???
Je zegt dat ze de achterbank vervangen hebben, maar volgens mij zit er een hoes omheen, die je er zo af kunt halen. Dan zou het niet in de hoes zitten, maar echt in de achterbank.

EN DE REST VAN HET FORUM: we gaan het niet hebben over voorbehoedsmiddelen, het op de achterbank doen en nog meer van die "Bux the Hun" verhalen.

Dus iemand anders iets te melden???


Hmmm, maak eens wat fotos roellands, dan kunnen we het ook eens aanschouwen.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Nee sorry, geen vlekken bij mij (leer is makkelijker.... :roll: ) Klinkt als een schimmel trouwens... en dus vocht.....

Voor de rest geen commentaar vandaag.... 8)
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Ik ben bang dat het toch uniek is voor jouw GP.
Weer terug naar de dealer.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Sappel schreef:... en nog meer van die "Bux the Hun" verhalen.
...
Wahahaha, heb ik iets gemist?
joedelta

Bericht door joedelta »

Sappel schreef: EN DE REST VAN HET FORUM: we gaan het niet hebben over voorbehoedsmiddelen, het op de achterbank doen en nog meer van die "Bux the Hun" verhalen.
:lol: :lol: :lol: durfde je eigen naam niet in te vullen sappel?
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

kun je er een foto van plaatsen roelands :roll:

zitten ze alleen in het blauwe deel of ook in het zwarte??
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Hmm ik heb ook vlekken op de stoelen + achterbank maar meer donker. Wel raar want zit bijna nooit iemand op de achterbank, blijkbaar trekt het vlekken aan :)
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Dexter schreef:Hmm ik heb ook vlekken op de stoelen + achterbank maar meer donker. Wel raar want zit bijna nooit iemand op de achterbank, blijkbaar trekt het vlekken aan :)
Wat voor kleur iheeft jouw bekleding Dexter?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

diabloNL schreef:
Dexter schreef:Hmm ik heb ook vlekken op de stoelen + achterbank maar meer donker. Wel raar want zit bijna nooit iemand op de achterbank, blijkbaar trekt het vlekken aan :)
Wat voor kleur iheeft jouw bekleding Dexter?
Grijs met blauw. Het is heel raar, lijken wel olievlekjes. De eerste zaten er al na 1week op.
joedelta

Bericht door joedelta »

Heeft iemand van de GP Emotion-rijders de bekleding trouwens al eens schoon gemaakt? Zo ja, waarmee, en wat was het resultaat?

Ik moet er nu toch ook aan geloven, want sinds vrouwlief de forens uithangt in de GP, heb ik toch diverse vlekken van door haar in de auto geconsumeerde voedingsmiddelen kunnen bespeuren..... :evil: :? :cry:
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

klein beetje azijn oplossen in water. Moeders de vrouw hier in huis heeft daar al succes mee behaald na een kinderongelukje met Extran
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

joedelta schreef:Heeft iemand van de GP Emotion-rijders de bekleding trouwens al eens schoon gemaakt? Zo ja, waarmee, en wat was het resultaat?

Ik moet er nu toch ook aan geloven, want sinds vrouwlief de forens uithangt in de GP, heb ik toch diverse vlekken van door haar in de auto geconsumeerde voedingsmiddelen kunnen bespeuren..... :evil: :? :cry:
Nee deze emotion rijder heeft de binnenkant nog niet hoeven schoon te maken tot nu toe...dus ik kan je helaas niet helpen Joe. :)
Gebruikersavatar
roelands
Berichten: 8
Lid geworden op: za okt 28, 2006 16:48

Bericht door roelands »

Sorry, heeft even geduurd voor ik weer terug was hier op het forum. De vlekken waren "wit uitgeslagen" en zaten op het zwarte deel van de stof. Wij hebben een blauw met zwarte bekleding variant.

Inmiddels hebben ze de auto met diepstomen van binnen gereinigd. Het verhaal is dat het een soort poeder (brandweren middel) kon zijn dat zich in de stof van de bekleding bevond. De 1e keer konden ze het eruit "poetsen" maar toen kwamen er een paar dagen later gewoon weer vlekken in. Nu even afwachten wat er gebeurt na deze diepstoom actie.
Gebruikersavatar
mauricevanderzwaan
Nuovo Arrivato
Berichten: 145
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 12:38
Locatie: Bilthoven

Bericht door mauricevanderzwaan »

Hoi Roelands,
ik heb ook behoorlijk wat vlekken in dezelfde (blauw/zwarte) bekleding, maar in ons geval doordat moeder de vrouw met een GP vol vriendinnen naar Berlijn is gereden, ik bespraar je de details, maar ik krijg het niet meer schoon... Althans, niet met warm water met klein druppie allesreiniger...
Heb jij (of iemand anders) een aanrader ?
Grande Punto Edizione Cool 1.2
Plaats reactie