Pieptoon Gordels gaat af met gordels vast

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
hijdje
Berichten: 1
Lid geworden op: vr dec 07, 2012 15:04

Pieptoon Gordels gaat af met gordels vast

Bericht door hijdje »

Beste allemaal,

na een hoop zoekwerk op dit fantastische forum, probeer ik het toch maar met een eigen onderwerp.
Ik heb een probleem met de alarmtoon van mijn gordels. Niet zozeer dat hij waarschuwt wanneer men geen gordel draagt, maar wel dat hij afgaat wanneer mijn gordels gesloten zijn (lees: vast zitten)
mijn vraag: hebben meer mensen hier last van (gehad), en zo ja, wat valt hier aan te doen?
ik heb alles al schoon en stofvrij gemaakt, de stekkertjes voor de voorstoelen al los gehad, en schoongemaakt..

graag zie ik jullie reacties!

Alvast bedankt!!

Hijdje

( ps. ik rijd een Grande punto editzione cool, uit 2007)
Gebruikersavatar
Simon
Nuovo Arrivato
Berichten: 88
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 18:52
Locatie: Heerenveen

Re: Pieptoon Gordels gaat af met gordels vast

Bericht door Simon »

het kan zijn dat het contact in de houder niet goed is, je zou het stekkertje van de houder los kunnen laten. (het is namelijk een verbreekcontact)
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Pieptoon Gordels gaat af met gordels vast

Bericht door Thegroov »

Of dat je iets van een paar kilo op de bijrijdersstoel legt. Dan denkt de auto dat er iemand zit die de gordel niet om heeft.
Gebruikersavatar
Bennybijzonder
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jul 30, 2014 2:04
Locatie: Veendam

Re: Pieptoon Gordels gaat af met gordels vast

Bericht door Bennybijzonder »

Weet niet of je het probleem al verholpen hebt of niet, maar mocht er nog iemand zijn die hier naar zoekt heb ik een oplossing gevonden voor dit probleem.

Waarschijnlijk is het corrosie of oxidatie van het contact in de gordelsluiting.

Klinkt heel suf, maar een beetje Kontact 60 (Kontaktspray) Doet wonderen! Gewoon in de gordelhouder spuiten en 5 minuten laten drogen. Heeft bij mij nooit weer gepiept. Is te krijgen bij elke d.h.z. winkel voor 5,99
Dicky
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: do okt 26, 2017 14:19
Locatie: Leeuwarden

Re: Pieptoon Gordels gaat af met gordels vast

Bericht door Dicky »

Bennybijzonder schreef:Weet niet of je het probleem al verholpen hebt of niet, maar mocht er nog iemand zijn die hier naar zoekt heb ik een oplossing gevonden voor dit probleem.

Waarschijnlijk is het corrosie of oxidatie van het contact in de gordelsluiting.

Klinkt heel suf, maar een beetje Kontact 60 (Kontaktspray) Doet wonderen! Gewoon in de gordelhouder spuiten en 5 minuten laten drogen. Heeft bij mij nooit weer gepiept. Is te krijgen bij elke d.h.z. winkel voor 5,99

Dit heb ik ook geprobeerd, maar na een halve bus spray kreeg ik de indruk dat het niet hielp. Heb vervolgens de stekker losgenomen; van beide draden stukje isolatie gestript en dat aan elkaar verbonden dmv stukje koperdraad er omheen te wikkelen. Nu kun je de het stekkertje er weer in steken en het gepiep is echt over.
Plaats reactie