kapotte lendensteun

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
gull
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 14:04
Locatie: Capelle aan den ijssel

kapotte lendensteun

Bericht door gull »

Een hele poos geleden was mijn lendensteun kapot. Mede door mijn eigen stommiteit.(heb tevaak op het knopje gedrukt).
Maar ok. gebeurd is gebeurd. Heb er een hele tijd zo mee gereden, totdat de auto bij elke hobbel en drempel een giga geluid begon te produceren.(leken wel de schokdempers). Toen toch maar naar de dealer. Moest me in allerlei bochten wringen om hem weg te brengen, en ook weer op te halen.
Rijd ik weg nadat ik de auto heb opgehaald en ja hoor bij de eerste drempel hoor ik het weer. En me lendesteun deed het nog steeds niet :?
De volgende dag bel ik kwaad de dealer op. Hij wist van niks!!!???
Weer een afspraak gemaakt. Deze keer kreeg ik vervangend vervoer mee, gratis en voor niks :D
Jullie raden het nooit? Mijn lendensteun doet het nog steeds niet!!
Ze hebben de fabriek gebeld, omdat ze het zelf ook niet meer weten. Fijn is dat.
Gebruikersavatar
silver
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di aug 29, 2006 10:22

Bericht door silver »

wat een (el)lendesteun :P ...

ok flauw...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

silver schreef:wat een (el)lendesteun :P ...

ok flauw...
Niet flauw, wel heel erg LEUK!!!!


Maar het probleem is naatje. Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat....
tonnie
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 12:18
Locatie: diemen

Re: kapotte lendensteun

Bericht door tonnie »

gull schreef:Een hele poos geleden was mijn lendensteun kapot. Mede door mijn eigen stommiteit.(heb tevaak op het knopje gedrukt).
Maar ok. gebeurd is gebeurd. Heb er een hele tijd zo mee gereden, totdat de auto bij elke hobbel en drempel een giga geluid begon te produceren.(leken wel de schokdempers). Toen toch maar naar de dealer. Moest me in allerlei bochten wringen om hem weg te brengen, en ook weer op te halen.
Rijd ik weg nadat ik de auto heb opgehaald en ja hoor bij de eerste drempel hoor ik het weer. En me lendesteun deed het nog steeds niet :?
De volgende dag bel ik kwaad de dealer op. Hij wist van niks!!!???
Weer een afspraak gemaakt. Deze keer kreeg ik vervangend vervoer mee, gratis en voor niks :D
Jullie raden het nooit? Mijn lendensteun doet het nog steeds niet!!
Ze hebben de fabriek gebeld, omdat ze het zelf ook niet meer weten. Fijn is dat.
Als je boos belt. Hoe doe je dit precies? Hoe laat je horen dat je boos bent? Ik moet dat ook maar is gaan doen, want ik heb ook al maaaaanden dezelfde problemen.
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Re: kapotte lendensteun

Bericht door Dexter »

tonnie schreef:Als je boos belt. Hoe doe je dit precies? Hoe laat je horen dat je boos bent? Ik moet dat ook maar is gaan doen, want ik heb ook al maaaaanden dezelfde problemen.
Gewoon hameren op je garantie, als dit niet werkt dreig ik altijd met mijn rechtsbijstandsverzekering. :D
gull
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 14:04
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: kapotte lendensteun

Bericht door gull »

tonnie schreef:
gull schreef:Een hele poos geleden was mijn lendensteun kapot. Mede door mijn eigen stommiteit.(heb tevaak op het knopje gedrukt).
Maar ok. gebeurd is gebeurd. Heb er een hele tijd zo mee gereden, totdat de auto bij elke hobbel en drempel een giga geluid begon te produceren.(leken wel de schokdempers). Toen toch maar naar de dealer. Moest me in allerlei bochten wringen om hem weg te brengen, en ook weer op te halen.
Rijd ik weg nadat ik de auto heb opgehaald en ja hoor bij de eerste drempel hoor ik het weer. En me lendesteun deed het nog steeds niet :?
De volgende dag bel ik kwaad de dealer op. Hij wist van niks!!!???
Weer een afspraak gemaakt. Deze keer kreeg ik vervangend vervoer mee, gratis en voor niks :D
Jullie raden het nooit? Mijn lendensteun doet het nog steeds niet!!
Ze hebben de fabriek gebeld, omdat ze het zelf ook niet meer weten. Fijn is dat.
Als je boos belt. Hoe doe je dit precies? Hoe laat je horen dat je boos bent? Ik moet dat ook maar is gaan doen, want ik heb ook al maaaaanden dezelfde problemen.

maanden dezelfde problemen? je bedoelt met de lendensteun? of dat gekraak van de "schokdempers"? en volgens mij is het nou nog steeds niet goed, want heel af en toe hoor ik het weer. moet binnenkort maar weer eens bellen denk ik:)

als ik boos ben dan ben ik echt niet meer te houden:) kan je geen tips geven, maar ik doe het heel subtiel, en zeg meteen al dat hij een boze klant aan de lijn heeft:) en vrouwen kunnen dat toch beter, dus laat mij anders maar even bellen:)
gull
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 14:04
Locatie: Capelle aan den ijssel

Bericht door gull »

Sappel schreef:
silver schreef:wat een (el)lendesteun :P ...

ok flauw...
Niet flauw, wel heel erg LEUK!!!!


Maar het probleem is naatje. Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat....

mijn lendensteun doet het nog steeds niet, niks meer gehoord van de dealer. het irritante geluid is terug. bij elke drempel lijkt het alsof me auto uit elkaar valt. staat ook stoer zeg, als er toevallig iemand met je meerijd:)
gull
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 14:04
Locatie: Capelle aan den ijssel

Bericht door gull »

oh ja en mijn 12v doet het ook niet meer (grrrrrrr)
joedelta

Bericht door joedelta »

gull schreef:oh ja en mijn 12v doet het ook niet meer (grrrrrrr)
Zekering al gecheckt?
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Robse »

Vandaag tot ontdekking gekomen dat de lendesteun het ook niet meer doet. Wilde de zekering checken blijkt deze links in de bagageruimte te zitten. Bekleding losgesneden(?) wat denk je een wirwar aan bedrading niet te zuinig!!! Na goed turen en zoeken heb ik helemaal achter de draden een zwart dekseltje kunnen ontdekken. Ik neem aan dat daar de zekering achter verstopt is. Ik heb de boel maar weer dicht gemaakt, voor het zelfde trek ik per ongeluk wat los en heb dan nog meer ellende. En misschien ligt het niet aan de zekering. Ik laat de dealer er maar naar kijken als ik van de week de wintersloffies op haal.
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
Gebruikersavatar
Dorisje
Junior Stato
Berichten: 289
Lid geworden op: do jun 22, 2006 7:31

Bericht door Dorisje »

De zekeringkast zit onder de motorkap en wel rechtbovenin als je voor de auto staat.... :lol:
joedelta

Bericht door joedelta »

Dorisje schreef:De zekeringkast zit onder de motorkap en wel rechtbovenin als je voor de auto staat.... :lol:
er zijn 3 zekeringenkasten; 1 onder de motorkap, 1 in de kofferbak en 1 linksvoor in het dashboard. De meeste zekeringen voor functies in het interieur van de auto zitten in de kast in het dashboard (die van de 12V aansluiting in de kofferbak in ieder geval wel weet ik).
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Robse »

Volgens mijn instructieboekje zit de zekering voor de lendesteun in het zekeringskastje welke zich links achterin bij de bagageruimte bevindt. Zekering nummer F57.
Lijkt mij dan logisch dat ik dan daar ga zoeken en niet onder de motorkap of ergens anders............toch?
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
joedelta

Bericht door joedelta »

Robse schreef:Volgens mijn instructieboekje zit de zekering voor de lendesteun in het zekeringskastje welke zich links achterin bij de bagageruimte bevindt. Zekering nummer F57.
Lijkt mij dan logisch dat ik dan daar ga zoeken en niet onder de motorkap of ergens anders............toch?
Precies....eerst effe checken in de handleiding (niet iedereen is zo slim :wink: )
gull
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 14:04
Locatie: Capelle aan den ijssel

Bericht door gull »

joedelta schreef:
gull schreef:oh ja en mijn 12v doet het ook niet meer (grrrrrrr)
Zekering al gecheckt?

eeuhhh waar zit dat precies?
Plaats reactie