Koni dempers

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
RalphPunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 13:12

Koni dempers

Bericht door RalphPunto »

Hey allemaal,

Vind dat mijn GP de laatste tijd wat te veel veert bij drempels.
Daarom denk ik eraan de schokdempers te vervangen. Dacht eerst aan origineel, maar denk nu aan de oranje Koni STR.T dempers.
Een paar vragen.

1. Is het goed mogelijk dat mijn schokdempers af zijn? Auto heeft 140.000 km gelopen.
2. Kan ik de originele veren behouden?
3. Gaat het me een wat stugger resultaat geven als ik de Koni's plaats?

Dank alvast!

Groet
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Koni dempers

Bericht door unstable »

Als de auto beetje als een oude amerikaan begint te veren, dus blijft "doorstuiteren" dan is er een kans dat de schokdempers hun beste tijd hebben gezien.
Je kan het testen door je auto beetje heen en weer te schudden, als die blijft schommelen dan zie hierboven...

Als je de schokdempers vervangt zou ik de veren gelijk meenemen. Scheelt eventuele arbeidskosten mochten je huidige veren in de nabije toekomst breken.
En of je auto stugger wordt hangt geheel af van welke dempers en veren je monteert. Koni levert meerdere modellen.
Laatst gewijzigd door EvoDaan op ma nov 24, 2014 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote gewist
GP 1.3 Multijet Sabbia
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Koni dempers

Bericht door Odelot »

Na een ton zijn schokbrekers gewoon op. Vooral met al die drempels van tegenwoordig. Zelf heb ik ze een paar weken geleden laten vervangen, en het is een wereld van verschil. Dat merk je pas als er nieuwe onder zitten. Mijne had 103.000 gelopen toen ze vervangen zijn.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Koni dempers

Bericht door RaydeJee »

Wat heb jij eronder gegooid Odelot, standaard dempers?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Koni dempers

Bericht door Odelot »

Nee, ik heb originele abarth schokdempers. Komen bij Wesley vandaan. Die had er nog 3 liggen. Eentje heb ik er apart bij besteld. Gewoon icm met de eibach veren die ik al had.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: Koni dempers

Bericht door Dick.W »

Koni STR bevalt prima. :D

Mogen met originele veren en tot max 4 cm verlaagt.

Afbeelding
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Plaats reactie