Onderkant dorpel/chassis

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Likwit
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 21:33

Onderkant dorpel/chassis

Bericht door Likwit »

Beste GPC leden,

ga aankomende vrijdag een Grande Punto uit 2011 halen, 1.3 MJET versie.

Heb deze uiteraard proefgereden en alles leek in orde. Maar bij inspectie aan de onderkant van de auto, zag ik aan onderkant van de dorpel iets vreemds, het was niet het opkrikpunt, maar zag wel iets uitsteken, het was in elk geval niet helemaal glad/doorlopend (kan het niet helemaal goed plaatsen/uitleggen). Dit was aan de voorkant, circa 10-20 cm achter de voorbanden. Dit was aan beide kanten het geval.

De verkoper gevraagd maar die heeft verder niet gereageerd. Is dit normaal en waar dient het voor?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door hbassen »

is een kleine gurney strip voor de luchtstroom onder de auto.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door Rudabroda »

Alvast gefeliciteerd met je aankoop. Op foto's zitten we altijd wel te springen.. :mrgreen:
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Likwit
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 21:33

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door Likwit »

  1. Probleempje tot nu toe is dat de achterdeuren openen wel wat moelijk gaat, dit lukt niet altijd. Openen aan de achterkant lijkt beter te werken maar dit lukt ook niet altijd.
  • Nog geprobeerd om een led parkeerlichtjes te installeren maar ledjes knipperen en op dashboard brand een lampje dat de spanning niet goed is, tips hiervoor zijn welkom.
  • Is dit nu de gurney strip?

Alle tips om de auto nog mooier er uit te laten zien en comfortabeler te laten rijden zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat foto's voor de liefhebbers!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug gereden uit het oosten van Nederland en dit was een groot plezier.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door ing_BRW »

Veel voorkomend iets bij mensen die nog niet helemaal bekend zijn met de technische systemen.
Een LED lamp verbruikt minder stroom dan een gloeilamp als er sprake is van dezelfde lichtopbrengst.
Het CANBUS systeem meet constant de afname van stroom en als die afwijkt van de standaard waarde dan is de lamp dus volgens het systeem defect.

Er zijn LED's met CANBUS cancellers, maar die werken niet altijd even goed. Een andere mogelijkheid is zelf het stroomverschil uit te rekenen en ter waarde van het verschil een weerstand parallel aan de LED te plaatsen.

Op het forum is over dit probleem en soortgelijke prolemen veel besproken. Met name in het topic over Punto EVO achterlichten in een Grande Punto plaatsen.

Bij die uitstekende punten onder je dorpels moest ik als eerste denken aan bevestigingspunten voor (inmiddels verwijderde) sideskirts.

Bovendien welkom op het forum en veel rijplezier toegewenst.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door Kingpin »

dat ding op de dorpel hoort er niet op .)
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door Jan_Kol »

Dat de achterdeuren niet fijn open gaan is een voorkomend euvel. Er werd geadviseerd de deurkruk zo ver mogelijk naar achteren aan te pakken en dat hielp.... een tijdje. Het bleek dat het slot defect was want (uiteraard in de regen op een ziekenhuisparkeerplaats als je toch al gehaast bent) wilde de deur helemaal niet meer dicht. Gelukkig lukte het na een poosje wel en toen ben ik er maar vanaf gebleven. Naar mijn garage gegaan en toen ze keken was er hetzelfde aan de hand: wilde niet meer dicht. Oorzaak een afgebroken veertje of zo in het slot. Na vervanging werkt de zaak weer zoals het volgens mij hoort. Dus als je nog garantie hebt van die leverancier er als de gesmeerde bliksem naar toe om dit in orde te laten maken lijkt mij. Reparatie (heb rekening nog niet) zal ca. € 200,00 incl. BTW bedragen.
Likwit
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 21:33

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door Likwit »

Vandaag toch maar afstandbediening laten inbouwen zodat ik de kofferbak op afstand kan openen en me boodschappen makkelijk erin kwijt kan. Ook even gevraagd voor wat ledlampjes, special canbus waren het volgens hem, helaas weer een melding op het dashboard dus terug gebracht.

Begrijp dat de gaten aan de onderkant dus niet helemaal horen, ga rustig bekijken of ik er iets mee moet doen of het zo zal laten, heb er geen direct last van, maar maak me wat zorgen mbt roestvorming omdat het toch een open gat isl.
Renegp
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: zo aug 30, 2015 14:26

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door Renegp »

Wat voor systeem zit daar op om de kofferbak automatisch open te laten gaan?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Onderkant dorpel/chassis

Bericht door Odelot »

Likwit is sinds 22 februari al niet meer op het forum geweest, dus ik ben bang dat ie niet gaat antwoorden op je vraag...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie