Schade aan de Punto

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Schade aan de Punto

Bericht door robert061980 »

Helaas begin december 2014 een kl*#$z#k :evil: tegen mijn auto aangezeten, gelukkig wist ik wie het geweest moest zijn (omdat hij wel heeeel erg dicht op mij stond en dit had ik geconstateerd toen ik terug kwam van het hardlopen), maar helaas dacht de tussenpersoon van de meneer daar anders over. Blijkbaar is blijven ontkennen een manier om te proberen er onderuit te komen. Helaas was ook mijn eigen verzekering niet overtuigd om de schade te kunnen verhalen. (kort gezegd het was blijkbaar een te moeilijke kwestie zonder getuigen). Uit kostenoverweging kwam er niemand kijken.... Dit zou te duur zijn.. (nou glashelder! toch!). Gelukkig heb ik ook een rechtsbijstandverzekering (bij dezelfde maatschappij!) en deze heeft het uiteindelijk opgepakt met mijn eigen hulp. Zo heb ik een papieren reconstructie gemaakt welke eigenlijk één op één werd bevestigd door de onafhankelijk schadeexpert, maar ook hier ging de tegenpartij niet mee akkoord, zij wilde echt een fysieke reconstructie, en ook hieruit kwam naar voren dat de tegenpartij wel degelijk mijn auto geraakt moet hebben met een te kort ingedraaid bochtje achteruit. .... Resultaat half juli heb ik uiteindelijk de schade uitbetaald gekregen!

Hieronder de foto van de schade

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door robert061980 op zo jul 09, 2017 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Schade aan de Punto

Bericht door ARJFP »

Ja kut is dit he!
ze laten ook nooit een briefje achter,,,,,

ik had het laatst ook met mijn vorige auto, was iemand ook tegenaan gereden ... ik zag het pas later bij het tanken. (links achter boven het wiel)
Schade was iets van 800 euro, moest ook een stuk van de deur mee gespoten worden enz.

Gelukkig deed mijn verzekeraar niet moeilijk, ik mocht hem gewoon laten spuiten ... en ik hoefde niks extra's te betalen. (alles bleef gewoon hetzelfde)

ps: wanneer laat je hem spuiten?
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Schade aan de Punto

Bericht door robert061980 »

Voorop gesteld dat ik het vervelend vond om met schade rond te rijden :( :( , zeker als ik het niet zelf heb gedaan :roll: , was ik wel blij dat ik het niet meteen had laten maken, anders had de fysieke inspectie heel lastig geweest. Toevallig ben ik zaterdag naar een andere Punto gaan kijken een Evo, uit 2011 en ondanks de schade gaf de verkoper een goede inruil. Dus waarschijnlijk ga ik van diesel terug naar benzine. :lol: .Ik had de diesel toen gekocht vanwege 80 km per dag woon werkverkeer, en ondanks het weinige tanke sinds ik op een andere locatie werk, vind ik de de wegenbelasting ietwat hoog. Bovendien heeft ie al 239000 gelopen, was 186000 toen ik 'm 2 en half jaar gelden kocht. En hij beviel me zo goed en het uiterlijk is zo fraai, en het interieur bij de nieuwe vind ik zelf zeer stijlvol, dus blijf ik nog even bij de Punto :-]

ps. Mijn schade was op ca 1200 euro geschat, koplamp stuk, het zij spatbord en de bumper.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Schade aan de Punto

Bericht door Rudabroda »

Respect voor je vasthoudendheid. ~]
Verzekeringsmaatschappijen zijn honden in hele mooie, grote, dure, door ons betaalde hondenhokken.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Bob de Bouwer
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: za jul 11, 2015 8:43

Re: Schade aan de Punto

Bericht door Bob de Bouwer »

Zat er geen blauw op zijn auto bij die kl*#$z#k :evil:
Had het zelf ook een keer maar toen zat er een streep op zijn auto niet mooi meer, en toen ook zo van ow heb ik dat gedaan.
Ja dat paars van mijn auto op jouw witte auto is van mijn :lol:
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Schade aan de Punto

Bericht door robert061980 »

Bob de Bouwer schreef:Zat er geen blauw op zijn auto bij die kl*#$z#k :evil:
Had het zelf ook een keer maar toen zat er een streep op zijn auto niet mooi meer, en toen ook zo van ow heb ik dat gedaan.
Ja dat paars van mijn auto op jouw witte auto is van mijn :lol:
Nope er zat niet een heel duidelijk blauw spoor op zijn auto, wat ook de aanleiding was voor de verzekeringsmevrouw (mn eigen notabene :shock: ) om te zeggen dat het lastig ging worden en dat ze het schadebeeld zelf ook niet zo zag. Uiteindelijk met de fysieke controle hebben ze toch een blauw gloed verf kunnen vinden, welke natuurlijk door de tegenstander meteen werd geassocieerd met wellicht andere schades.... Gelukkig vond de expert dat een sterk verhaal, en is het uiteindelijk goed gekomen, helaas na een te lange tijd.

(ps excuus voor de late reactie)
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
Bob de Bouwer
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: za jul 11, 2015 8:43

Re: Schade aan de Punto

Bericht door Bob de Bouwer »

Nou mooi dat het toch uiteindelijk goed is gekomen :-]
Plaats reactie