Krassen op snelheidsmeter

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Punto 2013 sportline
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 27, 2015 10:04

Krassen op snelheidsmeter

Bericht door Punto 2013 sportline »

Beste forumleden,


Ik heb mezelf een maand geleden een Fiat Punto sportline van het jaar 2013 gekocht op een tweedehandse site.
Nadat ik de auto van kop tot teen heb zitten inspecteren ben ik op nog een klein, maar irritant schadegevalletje uitgekomen. Er zitten namelijk een hele hoop krassen op de snelheidsmeter. Nu heb ik al wat opzoekwerk gedaan en kwam ik uit op "Displex polish". Op hun site (http://www.displex.nl/) staat dat je het kan gebruiken voor de afdekplaat van de snelheidsmeter.

MAAR! Er staat ook: "tenzij de afdekplaat van polycarbonaat plastic is. Displex kan alleen gebruikt worden op acrylische en plexi-glas oppervlakken."

-> Lees bijvoorbeeld ook: http://my350z.com/forum/cleaning-and-de ... meter.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Nu was mijn vraag aan jullie of dit geschikt is voor het materiaal waaruit de snelheidsmeter is gemaakt? Niet dat ik het alleen maar erger en erger maak.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Krassen op snelheidsmeter

Bericht door ing_BRW »

Ik heb bij mijzelf een keer de snelheidsmeters open gehad om de LED's te vervangen voor andere kleuren.
En wat ik mij kan herinneren is dat ik ergens >>PC<< zag staan (afkorting voor PolyCarbonaat).
Helaas weet ik dit niet meer zekerheid te zeggen
Gebruikersavatar
Punto 2013 sportline
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 27, 2015 10:04

Re: Krassen op snelheidsmeter

Bericht door Punto 2013 sportline »

Dus best niet proberen dan? Of misschien een klein stukje proberen en zien wat dat geeft?
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Krassen op snelheidsmeter

Bericht door ing_BRW »

Het is natuurlijk altijd een poging waard, maar dat is natuurlijk ook een gok die je neemt.
Zou het namelijk niet werken of zelfs het tegenovergestelde resultaat hebben dan ben je sowieso duurder uit als dan alsnog een nieuwe behuizing aangeschaft moet worden.
Gebruikersavatar
mnrjw
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do feb 14, 2013 14:04
Locatie: Moordrecht

Re: Krassen op snelheidsmeter

Bericht door mnrjw »

2de hans halen van de sloop als back up
Gebruikersavatar
Brownie
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: za dec 27, 2014 15:46

Re: Krassen op snelheidsmeter

Bericht door Brownie »

of even met dat middeltje langs de sloop :twisted:
Plaats reactie