ventilatierooster voorruit

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gesloten
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

ventilatierooster voorruit

Bericht door Blu Magnetico »

Beste mede-GP-rijders,

Bovenop het dashboard, bijna tegen het voorruit aan, zit een ventilatierooster over de gehele breedte.
Aan de linkerzijde (dus precies in het zicht van de bestuurder) laat dit rooster los en de punt steekt omhoog.
Een universele garage heeft dit euvel al eens getracht op te lossen d.m.v. dubbelzijdig tape weer vast te zetten.
Helaas heeft dit slechts tijdelijk geholpen en komt de linkerhoek inmiddels weer omhoog.
Het lastige is dat de voorruit nogal schuin en diep ligt, waardoor je er niet zo goed bij kunt.

Komt dit wel eens vaker voor? En heeft iemand wellicht een betere oplossing?
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Gebruikersavatar
aalp
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma apr 28, 2014 4:12
Locatie: vlissingen

Re: ventilatierooster voorruit

Bericht door aalp »

hij komt los omdat het klemmetje waarmee hij normaal vast zit waarschijnlijk is gebroken. Door de temperatuurverschillen gaat hij "krom" staan. bij mij is dat een paar mm en ik kan ermee leven. Enige remedie zoals ik het zie is het plaatsen van een nieuw rooster, alle andere oplossingen (ook kit hielp niet bij mij) zijn tijdelijk. Als je hier op het forum zoekt zie je dat het nog eens voorkomt (in meer of mindere mate)
Grande Punto T-Jet 1.4 Exotica red

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: ventilatierooster voorruit

Bericht door Rudabroda »

Bijna iedere Punto heeft hier "last"van. Met name als het wat kouder wordt zul je merken dat het erger wordt.
Italiaanse charme denk ik maar.

Aangezien hier op het forum her en der, bijvoorbeeld bij de tips die Daan een tijdje terug maakte onder "kleine problemen".

Slotje.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gesloten