Fiat grande punto 2005 aanjager defect?

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gesloten
undernl
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 06, 2016 12:13

Fiat grande punto 2005 aanjager defect?

Bericht door undernl »

Beste mensen,

Ten eerste tof om te zien dat er een forum is voor punto gebruikers!

Ik heb een fiat grande punto uit 2005.
Niet veel problemen mee gehad totdat de auto slecht begon te starten.
Accu doorgemeten die was niet meer goed dus de accu vervangen.
Motor loopt weer goed gelijk olie bijgevuld want die was wat laag.
Nadat ik dit gedaan had heb ik de auto uitgezet en weer aan, toen bleek de kachel het op geen 1 stand het te doen.

Dus weer de auto uit gezet en opnieuw het probleem bleef zich voortdoen. Boekie erbij gekeken welke weerstand (aanjager F13 30A) is. Deze eruit blijkt een rele te zijn. Dus de zekering in een dezelfde vakje gestoken F14 dacht ik om te checken of de zekering nog goed is. Dit werkt gewoon. Daar ligt het niet aan.

Toen heb ik gekeken kabel breuk of iets dergelijks in de motorkap niet te zien wel behoorlijk verdroogde behuizing wat niet mag lijkt mij. Dus ben ik de radio etc gaan demonteren. Bleek 1 lampje van de schakelaar voor de verwarming defect te zijn. Nou is dat zo te vervangen. Toen heb ik potmeter denk ik los gehaald en gekeken of de stekker er goed in zit ( het witte blokje die de juiste standen van de kachel in stelt als je er aan draait. De stekker zat er goed in het ik kon het bedienen zonder de kap erop te hebben. Nu is mijn vraag of ik dit onderdeel kan bestellen en zoja wat de exacte benaming is, ik het het hele boekje doorgenomen maar kan niks erover vinden. Tevens het printplaatje van de achterruit verwarming doet het wel gewoon dus het wordt gevoed alleen er komt geen lucht uit.

Ik weet dat er in de standen weerstandjes zitten om meer spanning te geven bij een hogere blaaskracht ik denk dat daar het probleem zit.

Tot slot alvast bedankt mocht ik erachter komen wat de benaming is zal ik dat melden.

Met vriendelijke groet,

Robin
undernl
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 06, 2016 12:13

Re: Fiat grande punto 2005 aanjager defect?

Bericht door undernl »

Opgelost bleek stekker niet goed erin te zitten zit aan de passagierskant schijnt vaak te gebeuren!
Nu start me auto na een nacht stil stand niet lekker hij pruttelt ik denk zelf de bougies vervangen..

Grt Robin
Gesloten