Gevaren driehoek melding

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
nfeitsma
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 16, 2016 17:11

Gevaren driehoek melding

Bericht door nfeitsma »

Hallo ik heb ff een vraagje,

Sinds een paar maanden gaat er af en toe een lampje branden op mij dashboard.
Het symbool wat aangaat is de gevaren driehoek, deze blijft branden.
Het is niet met enige regelmaat en ben ook al naar de garage geweest om hem te laten uitlezen maar hier uit kwam niks naar boven.
Wie kan me hier mee helpen ?


Met vriendelijke groet,

Nick Feitsma
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Gevaren driehoek melding

Bericht door evospark »

Een soort gelijk probleem had ik met de eerste panda van mijn vrouw. Hier werd de uitleg aan gegeven dat het start/stop systeem niet operabel is. Maar moet het toeval treffen wil dat ook hier het geval zijn. Maar heb je een start/stop systeem op je auto kun je wel proberen of deze werkt. Werkt hij niet terwijl het systeem geactiveerd staat heb je wellicht een verwijzing waar je mee vooruit kunt. Samenvattend komt het neer op een niet goed/voldoende opgeladen accupack van het benoemde systeem.

Succes !!
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
nfeitsma
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 16, 2016 17:11

Re: Gevaren driehoek melding

Bericht door nfeitsma »

Ik heb geen start/stop systeem op me auto, helaas.
Bedankt voor het mee denken
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Gevaren driehoek melding

Bericht door Skrymger »

Even uit laten lezen. Dan weet je het. Ik had dat ook samen met controleren motor gister. Had code P2453 hydrolisch lek. De slang vanaf de dpf was gescheurd.

Dus om er zeker van te zijn even late. Uitlezen, als je aan de auto zelfs niets merkt en er zijn geen. Andere meldingen moet het geen echt groot probleem zijn...
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

Re: Gevaren driehoek melding

Bericht door Blu Magnetico »

Nick gaf al aan: "ben ook al naar de garage geweest om hem te laten uitlezen maar hier uit kwam niks naar boven." Helaas heb ik ook geen verklaring voor dit verschijnsel.

Om welke Punto versie gaat het?
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Gevaren driehoek melding

Bericht door Sjoerd H. »

Ik heb wel eens vernomen dat bij bepaalde versies de gevarendriehoek aangaat bij het kapot zijn van een kentekenlichtje of stadslichtje. Heb je dit al allemaal gecheckt?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nfeitsma
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 16, 2016 17:11

Re: Gevaren driehoek melding

Bericht door nfeitsma »

Het gaat om een fiat grande punto starjet uit 2009.
Verlichting heb ik allemaal al gecontroleerd, als deze defect is krijg je ook een melding op je display. En dat is in mijn geval niet zo
nisseroi
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2015 16:26

Re: Gevaren driehoek melding

Bericht door nisseroi »

Ik had dit ook.....geen lampje kapot maar een lekstroom. Als ik mijn verlichting aanzette had ik een lekstroom als gevolg brande mijn richtingaanwijzer heel zwakjes en ging driehoeklampje aan. Stekkertje opgeschuurt en ook contactpuntje van betreffend lampje en melding nooit meer gehad. Het was zo zwak dat je dit alleen "s avonds kon zien,succes.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Gevaren driehoek melding

Bericht door tonyvandenbroek »

Een zwakkere accu wil ook wel eens deze melding geven. Laat je accu eens doormeten of deze voldoende stroom levert. Mijn accu is ook zwak aan het worden nu de GP heel veel stil staat en maar wat kortere stukjes rijdt. Ik heb een airbag van de passagierzijde melding. Rijdt ik een paar dagen grotere afstand, is de melding ook wel.

Dus meten is weten...
Afbeelding
Plaats reactie