Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Pmaster
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 21, 2016 13:50

Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Pmaster »

Hallo,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een oranje Fiat Grande Punto uit 2006.
Het is een zeer fijne auto, hij stuurt lekker & voelt en ziet eruit als een luxe auto.

Echter heb ik gemerkt dat de rechter voor speaker een soort krakend geluid geeft. Vooral bij een bass geluid.
De linker speaker daarentegen klinkt redelijk prima. Om deze reden zou ik beide speakers willen vervangen.
Echter heb ik alle schroeven van de deur(en) al eens losgehaald ( 7 in totaal ), maar lijkt de deurbekleding toch niet los te willen komen. Kan de speaker niet worden gedemonteerd zonder het hele deurframe te demonteren?

Daarnaast merk ik regelmatig dat het raam aan de bestuurderskant niet omlaag wilt. Het motortje hoor ik overigens wel lopen. Als ik het later nogmaals proberen werkt het wel. Ik zou toch niet willen dat me dit overkomt in een hevige regenbui. Het raam aan de passagiers kant kan niet door middel van één druk omlaag, je dient de knop ingedrukt te houden. Dit geldt ook voor het weer dichtdoen van het raam. Kan ik dit zelf oplossen?

Met vriendelijke groet,
Pmaster
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Valandin »

Deurbekleding was wel flink trekken om los te krijgen.
Speakers zitten bevestigd met popnagels dus zorg wel dat je de goede spullen bij de hand hebt.

Wat je met het raam hebt, geen idee!
Ik heb alleen als ik de passagierskant weer omhoog wil doen dat ik hem ingedrukt moet houden, stoor me er elke dag weer aan :cry:
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Skrymger »

Huh, dat heb ik precies ook valandin. De passagiers kant gaat niet na een seconde ofzo automatisch omhoog. Naar beneden wel....

Verstuurd van mijn Nexus 6
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door evospark »

Dat hoort zo, bij de nieuwste modellen is dit wel veranderd. Mijn vorige (punto evo 2011) werktte exact zoals jullie aangeven, niet automatisch maar schakelaar vasthouden. Het niet op en neer bewegen( af en toe ) zou ik eventjes in het raam mechanisme zoeken. Dit zal ongetwijfeld de boosdoener zijn. Succes !!
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Pmaster
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 21, 2016 13:50

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Pmaster »

Bedankt voor jullie reacties!

Zou het dan kunnen zijn dat bij de oudere GP modellen dit zo hoort? Het maakt overigens niet uit of dat ik de schakelaar aan de passagiers kant of bestuurders kant gebruik.. Wellicht dan het dan toch zo hoort.
Ik vind het persoonlijk wat vreemd, aangezien het raam aan de bestuurderskant wel automatisch met één druk naar beneden/boven gaat. Op zich vind ik dat niet zo storend (als ik maar weet dat het zo hoort). Wel dat het raam af en toe niet opent wilt. Mogelijk zit het hem dus in het raam mechanisme. Daar gaan ze donderdag in de garage naar kijken. Ik hou jullie op de hoogte.

Wat betreft de speakers.. het is volgens mij echt flink trekken. Gisteren nogmaals geprobeerd. Deurpanel nog niet losgekregen. Het lijkt erop dat de rechter onder hoek vast blijft zitten. Een dezer dagen nogmaals proberen.
Stelt het overigens veel voor om speakers te vervangen in de GP uit 2006? Ik meen dat ik de 16.5 speakers moest hebben. Wellicht heeft iemand ideeën voor een leuke set?

Ook ben ik op zoek naar een antenne kabeltje voor mijn inbouw radio. Ik kan alleen Fakra naar ISO en Fakra naar DIN vinden.
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door evospark »

Een hele leuke set is het merk Viber., klinkt fantastisch maar heeft wel een extra versterker nodig( extra versterking hoort eigenlijk bij alle op waardeer sets, uitzonderingen daar gelaten) Mijn voorkeur gaat verder uit naar Alpine, goede kwaliteit, mooi Helder van klank.
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Pmaster
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 21, 2016 13:50

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Pmaster »

Thanks! Eigenlijk ben ik niet van plan het "groots" aan te pakken, maar iets betere speakers vind ik dan wel weer een must. Hiervoor reed ik een Opel Corsa C en de speakers in deze auto waren ten opzichte van deze GP echt toppers! Kan ik zonder extra versterking ook een bass krijgen?
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door evospark »

Jazeker, als je een goede Bass wilt dan de Pioneer TS-WX 120A aanschaffen. Goede Bass en mooi onder de passagiersstoel weg te werken. Een mooie aanvulling op je Boxen, klinkt veel completer. Check Forum : welke subwoofer inbouwen maar eens. Jasper heeft daar ook mijn advies gevolgt en is hem aan het inbouwen. Succes !!
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Pmaster
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 21, 2016 13:50

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Pmaster »

Maar dat is dan toch weer met een versterker. Eigenlijk wil ik niets meer dan de huidige speakers vervangen en het daarbij laten :). Vraag is dan ook of ik een bass kan krijgen.
Ik heb echt het gevoel, zodra ik aan de deurpost trek dat ik het kapot trek:o
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Skrymger »

Klopt, dat is ook het gevoel dat je hoord te hebben als je dat doet, vaak trek je ook 1 van de zoveel clipjes kapot.

Geeft niks ^^

En ja als je gaat zoeken naar een compo setje van een beetje kwaliteit en je stelt de radio goed af dan heb je bass zat vergeleken met de standaard speakers!

Verstuurd van mijn Nexus 6
1.3 Mjet Punto Evo '10
Pmaster
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 21, 2016 13:50

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Pmaster »

Beste,

Zoals eerder in dit topic aangegeven gaat mijn linker raam soms niet open. Auto is onlangs terug geweest naar de dealer, maar zij kunnen niets vinden.
Het verschijnsel is er ook niet altijd, maar ondertussen heb ik het al een 5-tal keren gehad. Je hoort het motortje wel lopen, echter weigert het raam omlaag te gaan. Op dit moment alleen maar ondervonden tijdens het opendoen van het raam.

Alvast dank voor jullie reacties.

MVG
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Odelot »

Dan slipt er waarschijnlijk iets. Wat, geen idee?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Pmaster
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 21, 2016 13:50

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door Pmaster »

Ik heb het mechanisme eens losgekoppeld en opnieuw aangesloten. Kabels leken in orde te zijn, echter heeft het probleem zich tot op heden niet voorgedaan.

Weten jullie toevallig welke inbouwdiepte voor voorspeakers ik moet hanteren voor mijn Fiat GP uit 2006?
Daarnaast zie ik op bijv. Mediamarkt website alleen maar 10, 13 of 17 cm speakers. Aangezien ik geadviseerd ben om 16.5 speakeradapters te nemen neig ik te zoeken naar 17 cm speakers?
zilverboy32
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jun 26, 2016 17:21

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door zilverboy32 »

Even een vraag is het ook mogelijk om een supwoever te plaatsen in onze fiad crande punte t-jet . hep gisteren de deur speakers vervangen naar 240 wat van pioneer. Nu wil ik de Standard supwoever vervangen naar een better woever. Om dat ik veel hardstyle luistert in de auto .wil gewoon goede bass in de auto . groedjes
stefanv58
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 01, 2016 15:45

Re: Speakers vervangen & ramen welke niet goed reageren

Bericht door stefanv58 »

~~ ~~
Plaats reactie