Sigaretten aansteker defect?

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Sigaretten aansteker defect?

Bericht door tauwtech »

Ik vermoed dat de oorsprong 2 jaar geleden ligt waarbij een usb accu met een fabrieksfout er voor zorgde dat er rook bij de sigarettenaansteker en de usb oplader vrij kwam. Sindsdien doet de sigaretten aansteker het met willekeur. Wat vermoeden jullie? Meerdere usb opladers weigeren en daar zal het dus niet aan liggen. Ik moet nog kijken wat de toestand is onder de aansteker want ik weet niet zeker of het nou de usb oplader was of de sigaretten aansteker zelf die ging roken.
Gebruikersavatar
Tropic
Nuovo Arrivato
Berichten: 60
Lid geworden op: vr feb 19, 2016 21:57

Re: Sigaretten aansteker defect?

Bericht door Tropic »

Wat is nu je vraag?

Als hij het af en toe doet zal de aansluiting waarschijnlijk niet goed meer zijn, wellicht doorgebrand als je zegt dat er rook vanaf kwam.
Afbeelding GP 1.4 T-Jet Sport 2008 | Triumph Street Triple 2007
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Sigaretten aansteker defect?

Bericht door scoop »

Waarom bestel je niet (bij b.v. Tuynder, of anders bij je lokale dealer) het vervangend onderdeel en probeer je het niet gewoon te vervangen? Zo heel veel gaat dit niet kosten. De zekering zal het niet zijn, dan zou hij het pertinent niet doen.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Sigaretten aansteker defect?

Bericht door Rudabroda »

tauwtech schreef:Sindsdien doet de sigaretten aansteker het met willekeur.
Wel ideaal als je wil stoppen met roken, niet? :mrgreen:

Maar zonder dollen.. I agree with Scoop. Eventueel na meten wat de bedrading doet is een 2e keus.
Succes.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Re: Sigaretten aansteker defect?

Bericht door tauwtech »

Rudabroda schreef: Wel ideaal als je wil stoppen met roken, niet? :mrgreen:
Ook gelijk een stuk goedkoper :lol:

Maar inderdaad, ik zal hem gewoon vervangen. Kan denk ik sowieso geen kwaad aangezien de sigaretten aansteker zelf niet vast klikte tot hij warm was.
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Sigaretten aansteker defect?

Bericht door BramvE »

Ik heb er nog een liggen, alleen het binnenste gedeelte (dus waar het stekkertje aan vast zit). Incl. de aansteekplug als je wil. Heb alleen het oranje plastic gedeelte niet, die was gebroken.

Had tweedehands een andere gekocht maar het was slechts de zekering die stuk was bij mij, dus heb de unit over.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Re: Sigaretten aansteker defect?

Bericht door tauwtech »

BramvE schreef:Ik heb er nog een liggen, alleen het binnenste gedeelte (dus waar het stekkertje aan vast zit). Incl. de aansteekplug als je wil. Heb alleen het oranje plastic gedeelte niet, die was gebroken.

Had tweedehands een andere gekocht maar het was slechts de zekering die stuk was bij mij, dus heb de unit over.
Daarmee bedoel je het ringetje dat er omheen zit? die is nog wel heel bij mij. Jeej er is nog iets heel bij mij :D
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Sigaretten aansteker defect?

Bericht door BramvE »

ja het oranje ringetje was gebroken en het lampje deed het niet dus die ik heb ik beide vervangen.

Het binnenwerk, dus dat metalen buisje met zwart plastic onderkantje/stekkertje heb ik over.


Overigens was ook de zekering doorgebrand bij mij. Zit in de kast onder de motorkap.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie