Binnenpaneel voordeur demonteren

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Borrie
Berichten: 2
Lid geworden op: di mar 29, 2016 19:48

Binnenpaneel voordeur demonteren

Bericht door Borrie »

Hallo Forummers,

Ik ben Rob en heb een Grande Punto uit 2009. Sinds enkele dagen heb ik een defecte speaker in de rechter voordeur.
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd het binnenpaneel van de rechtervoordeur los te krijgen zodat ik de speaker kan vervangen.
Aan de onderzijde van de voordeur (tweede foto) zitten vier schroeven die ik heb los geschroefd. Verder zit er achter het klepje van de deurgreep (derde foto) een inbus die ik heb losgedraaid. Ik heb alleen het idee dat er nog meer losgeschroefd moet worden. Het binnen paneel zit nl. nog erg vast en krijg het dus niet los.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand ideeën? Bij andere modellen van de Punto zitten er nog twee inbusbouten achter de binnendeurgreep. Dit is bij mij bij de achterdeuren ook, maar bij de voordeuren niet. Verder heb ik de bediening voor de elektrische ramen natuurlijk ook los gehaald.
Iemand hier ervaring mee?

BVD
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Binnenpaneel voordeur demonteren

Bericht door Sjoerd H. »

Onderin de deur zitten een soort.klemmetjes die erg vast zitten. Zachtjes forceren is de beste manier. Het zijn ern soort weerhaakjes die in een vakje schieten, die zitten rondom de onderkant en ook 1 of 2 aan de zijkant omhoog.

Bovenij hangt hij er als het ware in om het waterdicht te maken bij de raam.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Borrie
Berichten: 2
Lid geworden op: di mar 29, 2016 19:48

Re: Binnenpaneel voordeur demonteren

Bericht door Borrie »

Hoi Sjoerd,

Dank je voor je snelle reactie. Ik zal het aankomend weekend nog eens proberen.

Groeten,

Rob
Plaats reactie