Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door Scarrrr »

Thanks Jordy. Dan weet ik in elk geval dat het goed zit. Misschien is het gewoon weer wennen aan de linker tweeter. Die is zeker een half jaar stuk geweest :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door Skrymger »

Dat is sowieso wennen dan. Dat hij afgetapt wordt is normaal, dat is bij elk compo setje voor de crossover of je moet een audio processor hebben. Maar die beginnen ergens bij 800 p/s dus dan moet je een redelijk audiofiel wil je die aanschaffen.

Viel plezier ervan ^^ ben zelf altijd erg gecharmeerd van goed geluid!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
JordyWouterse
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 03, 2015 21:12
Locatie: Dordrecht

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door JordyWouterse »

dat is zeker even wennen met je nieuwe tweeter. veel plezier van je setje.
NordicGP2006
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di mei 26, 2015 9:10

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door NordicGP2006 »

Aangezien mijn linker speaker ook uitgevallen is wil ik binnenkort de set gelijk maar eens vervangen door net even iets beters zonder verder wat aan te hoeven passen. Na wat speurwerk kwam ik op deze set uit:

https://www.caraudioshop.nl/voor-uw-aut ... -2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Iemand ervaring mee?
2006 Grande Punto Edizione Prima 1.4-8v
JoostSDM
Berichten: 6
Lid geworden op: za aug 20, 2016 15:28

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door JoostSDM »

Is dit voor in je voordeuren? Want dan is 10 cm flink te klein. In de voordeuren zit 16,5 cm en in de achterpanelen bij een 3-deurs past 13 cm. Tevens leert mijn ervaring dat 'pasklaar' niet daadwerkelijk pasklaar is. Ik heb zelf namelijk een 'pasklare' set van Audio System gekocht bij Caraudioshop en hier moest ik toch nog het een en ander voor aanpassen. Plug & Play is het in ieder geval zeker niet.
Laatst gewijzigd door J.V. op di mar 27, 2018 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie forumvoorwaarden s.v.p.
NordicGP2006
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di mei 26, 2015 9:10

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door NordicGP2006 »

Daar had ik stomweg over heen gelezen. Ik had verwacht dat met de gemaakte selectie ze allemaal 16,5 cm waren. Onderstaande is wel 16,5cm.

https://www.caraudioshop.nl/voor-uw-aut ... -2015.html

Wat heb jij zoal moeten aanpassen? Ik las in dit topic al wat over popnagels.
2006 Grande Punto Edizione Prima 1.4-8v
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door Kenny92 »

Popnagels uitboren vind ik niet echt een aanpassing. Maar dat is hoe iedereen er tegen aan kijkt.
Houd er rekening dat je met deze set de tweeter in de speaker zelf hebt zitten.
Dus je geluid zal ook veranderen, de hoge tonen komen dan ook van onder af.
Wil je het hetzelfde houden zoals je nu hebt, dus tweeter boven in de deur en de lagere tonen onder in. Zul je moeten kijken naar een compo set.

En als je toch al het deurpaneel eraf hebt en de speakers wilt bevangen. Zou ik ook enige demping toevoegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JoostSDM
Berichten: 6
Lid geworden op: za aug 20, 2016 15:28

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door JoostSDM »

NordicGP2006 schreef:Daar had ik stomweg over heen gelezen. Ik had verwacht dat met de gemaakte selectie ze allemaal 16,5 cm waren. Onderstaande is wel 16,5cm.

https://www.caraudioshop.nl/voor-uw-aut ... -2015.html

Wat heb jij zoal moeten aanpassen? Ik las in dit topic al wat over popnagels.
Bij mij kwamen de speakerringen niet lekker overeen met de bevestigingsgaten van de meegeleverde speakers. Ook had ik geen adapterkabels bijgevoegd gekregen dus moest ik deze aansluitingen zelf afwerken. Verder pasten de nieuwe tweeters niet dus die heb ik moeten vastlijmen. Misschien is de set die ik heb gekocht wel voor die reden uit de verkoop gehaald, maar houdt er in ieder geval rekening mee dat het niet perfect zal zijn.

Verder zoals Kenny92 zegt, bij de speakers die je nu gelinkt heb, zitten de tweeters op de speaker zelf. Die zullen dus ter hoogte van je scheenbeen zitten. De losse tweeter van het standaardsysteem zit in je deur naast je deurhendel en is gericht naar je hoofd. Het beste zou dus zijn om te gaan voor een composet. Dit betekent een losse speaker voor mid en lage tonen en een losse tweeter voor hoge tonen (per kant uiteraard!).
NordicGP2006
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di mei 26, 2015 9:10

Re: Speakers opgeblazen, vervangen zonder gedoe

Bericht door NordicGP2006 »

Bedankt voor de info! Ik ga er mee aan de slag. Demping is een goede tip, ga ik ook naar kijken.
2006 Grande Punto Edizione Prima 1.4-8v
Plaats reactie